Vraag

• Mcmenger
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-10 17:37
Ondertussen al enkele fora bezocht om te zoeken naar een oplossing. Ik heb mijn mobo kortgesloten ter plaatse van een ongebruikte RAM slot dmv een 12v ledstrip.

Als ik mijn PC wederom opstart heb ik geen video, de monitor geeft dat zelfs aan.

Onderdelen die ik tot nu toe, zonder positief resultaat, gewisseld heb zijn:
- GPU
- PSU
- mobo

Nieuwe RAM sticks zijn onderweg, echter ben ik ook bang dat ik m'n CPU gemold hebt. Mijn vraag, hoe reëel is die kans?

Harde manier om te leren dat je je PC uit moet zetten als je er mee gaat knoeien. gvd :'(

SFF connoisseur

Beste antwoord (via Mcmenger op 21-12-2020 13:32)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Wat heb je precies gedaan? Is de 12V lijn op/tegen een geheugenslot gekomen?

Altijd verstandig overigens om een elektrisch apparaat waar je aan gaat werken altijd spanningsloos te maken wanneer dit mogelijk is. Zowel voor de veiligheid van het apparaat alsook je eigen veiligheid.

Alle reacties

Verwijderd

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Acties:
  • Beste antwoord

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Wat heb je precies gedaan? Is de 12V lijn op/tegen een geheugenslot gekomen?

Altijd verstandig overigens om een elektrisch apparaat waar je aan gaat werken altijd spanningsloos te maken wanneer dit mogelijk is. Zowel voor de veiligheid van het apparaat alsook je eigen veiligheid.

• Mcmenger
Ik kwam met een contact van de led strip tegen een soldering van een ongebruikte geheugenslot aan.

SFF connoisseur

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:47

rdejongjr

Gnome

Mcmenger schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:14:
Ik kwam met een contact van de led strip tegen een soldering van een ongebruikte geheugenslot aan.
Aangezien de geheugenmodules direct in contact staan met de cpu: ;w ;w cpu

• Mcmenger
Bij deze een update, vrijwel een nieuwe PC gebouwd met alleen nog de CPU als orgineel onderdeel. Nog steeds geen beeld wat dus alleen maar kan betekenen dat die aan zijn eind is. Zondag kan ik een nieuwe CPU inbouwen.

SFF connoisseur

• Mcmenger
Als laatste, een nieuwe CPU en RAM geïnstalleerd en nu werkt de PC weer als vanouds. Vervolgens nog eens de oude RAM gebruikt maar dan is er nog steeds hetzelfde resultaat.

Moraal van het verhaal niet kloten met je PC als die aan staat.

SFF connoisseur

Pagina: 1