T-Mobile verlengen met toestel gaat niet vanwege inkomen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 00:49
Sinds een aantal weken mag ik mijn mobiele abonnement bij T-Mobile weer verlengen, en na wat afwegen en toestel reviews gelezen te hebben was ik daar zojuist mee bezig.

Mede door mijn bescheiden inkomen (Wajong) heb ik deze keer voor een relatief goedkoop toestel gekozen i.c.m. een lager abonnement dan ik nu heb.
Momenteel is dat nog Sim Only onbeperkt data + bellen, dat is echter nergens meer voor nodig.

Om te verlengen wilde ik kiezen voor 5gb + 120 minuten i.c.m. een OnePlus Nord 128gb toestel.
Het maandbedrag voor dit abonnement + toestel komt uit op €26,50, €1,50 meer dan ik nu betaal.

Zodra ik de verplichte Inkomens- en lastentoets invul krijg ik echter te zien dat ik op basis van deze gegevens geen toestel krediet van €250 of hoger kan afsluiten.
Momenteel betaal ik €25 voor een sim only abonnement en dat is nooit een probleem geweest.
Wil ik €26,50 per maand betalen waarvan €14 toestelkrediet, dan mag dat niet.

Ik moet mijn inkomsten en woonlasten wel erg gunstig bijstellen wil het bestelproces verder gaan.
Daar zit mijn vraag nu ook. Kan ik dit zonder vervelende consequenties doen of schiet ik mijzelf hier mogelijk mee in mijn voet?

T-Mobile zelf geeft hier aan deze gegevens niet te kunnen inzien. Uiteraard komen ze wel direct bij het BKR terecht.
In de toestelkrediet voorwaarden van T-Mobile staat tevens het volgende stukje:

Vervroegde opeisbaarheid / onmiddellijke
opeisbaarheid
Het totale openstaande bedrag is direct opeisbaar
indien: De Klant verkeerde of onvolledige informatie
heeft verstrekt en T-Mobile bij kennis van de
juiste stand van zaken geen krediet zou hebben
verstrekt

Zou dit mij moeten weerhouden om onjuiste gegevens in te vullen?
Het alternatief is namelijk het gehele toestel of een aanzienlijk deel hiervan in een keer te betalen, of een goedkoper toestel kiezen, en dat zie ik beiden niet zitten.
Het maandbedrag van €26,50 is echt geen probleem, en waarom de grens voor toestelkrediet zo hoog ligt is mij werkelijk een raadsel.

Men mag wel een abonnement zonder toestel van €25 aangaan maar geen €26,50 betalen voor een abonnement met toestel omdat daarvan een deel als lening wordt beschouwd. Wie heeft dat bedacht?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 09:49
Een abonnement wat je niet meer kunt betalen kan direct afgesloten worden. Verder weinig risico voor T-Mobile. Een telefoon die je al in bezit hebt maar waarvan de lening nog niet afbetaald is is wel een risico, dat geld hebben ze voorgeschoten en willen ze van je terug hebben.

Beetje simpel misschien, maar er zit wel degelijk een risico-verschil tussen abo en abo-met-lening-voor-telefoon

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Anoniem: 221425

.

[ Voor 127% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 19-06-2024 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:27
Kipcorn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:25:
Sinds een aantal weken mag ik mijn mobiele abonnement bij T-Mobile weer verlengen, en na wat afwegen en toestel reviews gelezen te hebben was ik daar zojuist mee bezig.

Mede door mijn bescheiden inkomen (Wajong) heb ik deze keer voor een relatief goedkoop toestel gekozen i.c.m. een lager abonnement dan ik nu heb.
Momenteel is dat nog Sim Only onbeperkt data + bellen, dat is echter nergens meer voor nodig.

Om te verlengen wilde ik kiezen voor 5gb + 120 minuten i.c.m. een OnePlus Nord 128gb toestel.
Het maandbedrag voor dit abonnement + toestel komt uit op €26,50, €1,50 meer dan ik nu betaal.

Zodra ik de verplichte Inkomens- en lastentoets invul krijg ik echter te zien dat ik op basis van deze gegevens geen toestel krediet van €250 of hoger kan afsluiten.
Momenteel betaal ik €25 voor een sim only abonnement en dat is nooit een probleem geweest.

Ik moet mijn inkomsten en woonlasten wel erg gunstig bijstellen wil het bestelproces verder gaan.
Daar zit mijn vraag nu ook. Kan ik dit zonder vervelende consequenties doen of schiet ik mijzelf hier mogelijk mee in mijn voet?

T-Mobile zelf geeft hier aan deze gegevens niet te kunnen inzien. Uiteraard komen ze wel direct bij het BKR terecht.

opeisbaarheid
verstrekt

Het alternatief is namelijk het gehele toestel of een aanzienlijk deel hiervan in een keer te betalen, of een goedkoper toestel kiezen, en dat zie ik beiden niet zitten.
Het maandbedrag van €26,50 is echt geen probleem, en waarom de grens voor toestelkrediet zo hoog ligt is mij werkelijk een raadsel.

Men mag wel een abonnement zonder toestel van €25 aangaan maar geen €26,50 betalen voor een abonnement met toestel omdat daarvan een deel als lening wordt beschouwd. Wie heeft dat bedacht?
dit is geen normale verlenging

je wilt een abonnement verlengen en daarbij ook een toestel kopen op afbetaling middels een lening

met een dergelijk inkomen dien je je niet in de schulden te steken
dat moet geen enkel fatsoenlijk bedrijf accepteren.

goed dat Tmobile haar zorgplicht nakomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19
De directe consequenties ken je al: het gehele bedrag wordt direct opeisbaar.

Kun je die lasten dragen? Koop dan gewoon meteen het toestel...

Daarnaast ben je natuurlijk gewoon aan het frauderen met het aanvragen van een krediet. Met wat pech beland je daardoor in het EVA-register en kun je de komende 10 jaar niet meer normaal een bankrekening openen of een lening of verzekering afsluiten.

Ik zou er niet op gokken.
Men mag wel een abonnement zonder toestel van €25 aangaan maar geen €26,50 betalen voor een abonnement met toestel omdat daarvan een deel als lening wordt beschouwd.
Het risico voor T-mobile is veel groter.

Als je het abonnement niet betaalt, sluiten ze je af en en maken ze weinig verlies.

Als je het toestel niet betaalt, heb je wel een toestel van €350 in bezit.
Wie heeft dat bedacht?
De overheid.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00
Hi, ben ik de enige die je onverantwoordelijk vind? Doe wat langer met je mobiel en neem een simonly van < 10 euro. Als je van subsidie inkomen gebruik maakt, neem dan geen zaken waar je een BKR registratie voor krijgt.

Gast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Wat is de reden dat je een nieuwe telefoon wilt? Kun je niet twee jaartjes overslaan en sparen voor een nieuw toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
Ok, ik zie het al. Waarom heb ik deze vraag überhaupt gesteld...

Niet verstandig, dan maar gewoon in een keer het toestel betalen.
Dit probeerde ik te vermijden omdat mijn inkomsten + woonlasten niet veel ruimte overlaten om te sparen.

Eigenlijk was ik niet eens van plan een nieuwe telefoon te nemen. Mijn Samsung Galaxy S7 die in alle opzichten nog prima werkt heeft helaas 1 probleempje: telefoongesprekken worden na enkele seconden tot minuten spontaan verbroken waardoor deze telefoon dus niet echt meer gebruikt kan worden als… telefoon.

Ja ik heb gekeken naar < €250 telefoons en ik vind ze niks.

Ik wil weer gewoon een degelijk iets dus ik betaal het bedrag wel in een keer. De risico’s zijn het frauderen inderdaad niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
heb je al eens bij xiaomi gekeken? daar zitten mooie smartphones tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
Anoniem: 221425 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:35:
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar als je zó krap bij kas zit, dat je het niet ziet zitten om een OnePlus Nord (€399) te kopen, zet daar je zinnen dan ook niet op.

Denk gewoon na wat je nodig hebt.
1) Een abonnement. Zoek even bij de budgetproviders. Bijvoorbeeld: Simpel; 4GB + onbeperkt bellen voor €10.
2) Een telefoon. Misschien een goedkope nieuwe of eentje van Vraag en Aanbod. Bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Samsung Galaxy A30s (4GB ram, 64GB opslag) Zwart

Hou wat geld over; spaar(!), zodat je in de toekomst zo'n uitgave wél ziet zitten.

Even vergelijken:
Jouw abonnement kost in twee jaar 24*26,50 = €636
Mijn idee kost 130 + 24*10 = €370
Bedankt voor je reactie en je uitzoekwerk, het wordt gewaardeerd.
Ik heb niet verder gekeken dan T-Mobile omdat ik er wel goed zit en ook Thuis van ze afneem. Geen zin om alles weer om te gooien naar een andere provider.
Verder heb ik gewoon wel een paar wensen als ik toch een nieuwe telefoon uitzoek. Die passen niet altijd bij mijn inkomen, vandaar mijn vraag hier.

Alles dat hier verder is gezegd is waar en dit topic had ik eigenlijk niet hoeven maken. }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
wat zijn je eisen, misschien kunnen we even meekijken ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19
Kipcorn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:01:
Ja ik heb gekeken naar < €250 telefoons en ik vind ze niks.

Ik wil weer gewoon een degelijk iets dus ik betaal het bedrag wel in een keer. De risico’s zijn het frauderen inderdaad niet waard.
Kun je niet een deel (€150) bijbetalen en de rest op afbetaling? Zodat het krediet onder de €250 blijft.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 14:21

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik vind het ook niet verstandig en koop mijn toestellen ook los. Doet even pijn (iPhone), maar wel lekker om iedere maand maar 18-en-een-beetje aan abonnementskosten afgeschreven te zien worden. Alle verschil tot 50 euro leg ik opzij en is voor de volgende iPhone, 3/4 jaar later.

Een goede bekende kreeg het via de website van T-Mobile ook niet voor elkaar in februari dit jaar. Geen rare dingen bij BKR, geen andere aparte dingen, normaal salaris en een jaarcontract. Later een T-Mobile-winkel binnengelopen, verlengd met toestel zonder vragen over werk/inkomsten, met iPhone 11 naar buiten, klaar. Geen idee wat ze daar knutselen, maar blijkbaar werkt het als je blauwe ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
99ruud99 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:11:
wat zijn je eisen, misschien kunnen we even meekijken ?
Dankjewel voor dat aanbod.

Allereerst, ik heb geen eisen, slechts wensen. Met mijn inkomen heb ik niets te eisen.

Ik heb wel even naar Xiaomi gekeken maar die heeft T-Mobile weer niet in het assortiment. Het liefst verleng ik daar weer direct met een nieuw toestel dat ik maandelijks afbetaal.

Anyway, wensen.
Een toestel dat op Android draait en nog 2 jaar vanaf nu (beveiliging)updates ontvangt.
Niet te veel bloatware. Mogelijkheid om te rooten en eventueel custom roms te kunnen draaien nadat de officiële support afloopt. OnePlus maakt het gebruikers niet moeilijk en is populair onder devs.
Enigszins degelijks camera.
Niet te veel bloatware of de mogelijkheid dit eventueel zonder root te kunnen verwijderen.
3,5mm audio uit zou leuk zijn maar dat heeft de OnePlus Nord ook niet, daar is mee te leven.

Dat is het wel, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Xander schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:16:
[...]

Kun je niet een deel (€150) bijbetalen en de rest op afbetaling? Zodat het krediet onder de €250 blijft.
Die optie is er inderdaad ook nog. Niet eens zo'n gek idee, ik keek er blijkbaar overheen.

-

Even gekeken, als ik €96 direct betaal is het probleem ook opgelost.
Deze houdt ik voor nu even in gedachten. Wellicht dat er toch iemand met een beter idee komt qua telefoon.

Deze OnePlus is eigenlijk al meer dan ik echt nodig heb, maar dan ben ik met een beetje geluk weer voor 4 jaar klaar.
Mijn s7 is z'n geld ook wel waard geweest inmiddels. Jammer dat ik daar nu 1 suf probleem mee heb, anders was die nog goed voor zeker een jaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Kipcorn op 15-12-2020 22:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Is de s7 niet meer te fixen? Hard reset, rom update, weet ik het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Bastiaan schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:17:
Ik vind het ook niet verstandig en koop mijn toestellen ook los. Doet even pijn (iPhone), maar wel lekker om iedere maand maar 18-en-een-beetje aan abonnementskosten afgeschreven te zien worden. Alle verschil tot 50 euro leg ik opzij en is voor de volgende iPhone, 3/4 jaar later.

Een goede bekende kreeg het via de website van T-Mobile ook niet voor elkaar in februari dit jaar. Geen rare dingen bij BKR, geen andere aparte dingen, normaal salaris en een jaarcontract. Later een T-Mobile-winkel binnengelopen, verlengd met toestel zonder vragen over werk/inkomsten, met iPhone 11 naar buiten, klaar. Geen idee wat ze daar knutselen, maar blijkbaar werkt het als je blauwe ogen hebt.
Ik werd van de week nog gebeld door een medewerker van T-Mobile voor een verlenging. Het is dat ik dat liever niet per telefoon doe maar ik ben benieuwd of hij me ook naar mijn inkomens- en woonlasten had gevraagd als ik wel akkoord ging met welk aanbod dan ook.

Wat mij betreft blijft de inkomstengrens voor een > €250 krediet wat aan de hoge kant.
Ik zit met mijn Wajong uitkering en te hoge huur wel eens wat krap bij kas en sparen lukt niet altijd even goed, maar het is me nog nooit gelukt om een betalingsachterstand te hebben.
Zijn er dan zoveel mensen die het wel echt verprutsen, dat deze grens nodig is?

Antwoord daar maar niet op, ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
https://www.kimovil.com/e...te-8-pro-global-6gb-128gb

note 8 pro 6 gb RAM 128 gb opslag, prima mobiel. 156 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
Tarabass schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:42:
Dat is een onderwerp voor een ander forum denk ik, maar ik zal je een korte omschrijving van het probleem geven. Wie weet.

Mijn s7 draaide al een tijd op LineageOS 16. Omdat ik meer dan eens dat hele apparaat onbruikbaar heb gemaakt met custom roms en ander geknutsel heb ik een update naar LOS 17 lang uitgesteld.
Uiteindelijk heb ik een maand of 2 geleden toch besloten te updaten(clean install). Na deze update begon het probleem met telefoongesprekken die spontaan afkappen. Soms na een paar seconden, soms pas na 10+ minuten.
Ik heb 2 verschillende basebands (modem/radio) geflashed met Odin. De laatste Android 8.0 T-Mobile versie en PHN (generic?) die op Sammobile te vinden zijn.
Tussendoor ook nog de volledige versie van de T-Mobile NL stock rom geprobeerd. Heeft allemaal niet geholpen.

Zonder dit probleem kon deze telefoon nog wel even mee. Werkelijk niets mis mee na 4+ jaar geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 11:47
Tarabass schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:42:
Dit wilde ik inderdaad ook suggereren. Ik twijfelde of je open zou staan voor een custom rom, maar omdat je er nu zelf over begint is dit misschien een idee?

Als het enige echte probleem met je S7 nu is dat hij telefoongesprekken afkapt, dan kun je proberen om er een custom rom op te zetten die dit probleem wellicht oplost. Dan heb je meteen ook weer je beveiligingsupdates te pakken.

Onder het mom van: "Niet geschoten is altijd mis" kan het geen kwaad om nog even te kijken of je het laatste beetje uit die S7 kunt persen, denk ik?

Edit: Ik zie nu je laatste post die je plaatste terwijl ik dit aan het tikken was. Om inderdaad niet teveel offtopic te gaan en buiten dit subforum: ik had met mijn Mi Mix 2S ook issues met Lineage 17.1 welke ik niet opgelost kreeg (in mijn geval geen werkende SMS functionaliteit). Ik ben geswitched naar crDroid, en sindsdien werkt alles perfect (wat op zich raar is, omdat het gebaseerd is op Lineage).

[ Voor 22% gewijzigd door Kazu op 15-12-2020 22:56 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Dat is op papier helemaal geen verkeerde telefoon. + 3,5mm jack die ik toch wel prettig vind.

Ik heb eigenlijk niet gekeken naar merken die T-Mobile niet in het assortiment heeft. Beetje kortzichtig van mij.
Deze houd ik ook zeker in gedachten. Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-07 12:23
Je kan ook op mobiel.nl of belsimpel.nl kijken. Scheelt ook al gauw paar tientjes met de t-mobile shop. Je kan gewoon je t-mobile abo daar verlengen.

[ Voor 18% gewijzigd door XNL073 op 15-12-2020 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kipcorn
Kazu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:54:
[...]

Dit wilde ik inderdaad ook suggereren. Ik twijfelde of je open zou staan voor een custom rom, maar omdat je er nu zelf over begint is dit misschien een idee?

Als het enige echte probleem met je S7 nu is dat hij telefoongesprekken afkapt, dan kun je proberen om er een custom rom op te zetten die dit probleem wellicht oplost. Dan heb je meteen ook weer je beveiligingsupdates te pakken.

Onder het mom van: "Niet geschoten is altijd mis" kan het geen kwaad om nog even te kijken of je het laatste beetje uit die S7 kunt persen, denk ik?

Edit: Ik zie nu je laatste post die je plaatste terwijl ik dit aan het tikken was. Om inderdaad niet teveel offtopic te gaan en buiten dit subforum: ik had met mijn Mi Mix 2S ook issues met Lineage 17.1 welke ik niet opgelost kreeg (in mijn geval geen werkende SMS functionaliteit). Ik ben geswitched naar crDroid, en sindsdien werkt alles perfect (wat op zich raar is, omdat het gebaseerd is op Lineage).
Wellicht doe ik ook nog wel even een poging mijn S7 te behouden met een andere custom rom.
Kan geen kwaad om te proberen als ik anders toch een nieuwe telefoon neem.
Ik heb die oude S7 alleen zo vaak onbruikbaar weten te maken, het idee van uren lang prutsen om hem weer te herstellen staat me enigszins tegen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
XNL073 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:01:
Je kan ook op mobiel.nl of belsimpel.nl kijken. Scheelt ook al gauw paar tientjes met de t-mobile shop. Je kan gewoon je t-mobile abo daar verlengen.
Ook daar heb ik niet aan gedacht... Goede suggestie, daarvoor dank.

Stel fijne tweakers met goede suggesties. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kipcorn
Ik heb intussen de knoop maar doorgehakt en verlengd met een OnePlus Nord.
Zoals voorgesteld een deel direct betaald. Ik kreeg hoofdpijn van nadenken over andere opties.

Impulse control -1.

Jullie allemaal bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Kipcorn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:01:
Niet verstandig, dan maar gewoon in een keer het toestel betalen.
Dit probeerde ik te vermijden omdat mijn inkomsten + woonlasten niet veel ruimte overlaten om te sparen.
Als je niet kunt sparen voor deze telefoon, waarom zou je hem dan wel op afbetaling kunnen betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
MarcoC schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:01:
[...]

Als je niet kunt sparen voor deze telefoon, waarom zou je hem dan wel op afbetaling kunnen betalen?
Ik kan wel sparen, al is het niet bijzonder veel. Soms gaat er iets stuk dat vervangen moet worden en vaak is dan in een keer (bijna) alles op.
Dat was recentelijk het geval, en daarom had ik even geen zin om in een keer €400 af te rekenen.
Maandelijks een klein bedrag aflossen voor een werkende telefoon werkt nu gewoon beter voor mij.

Als ik nu iets zoals een wasmachine moet vervangen kan ik dat nog doen zonder dure aflossingen. Als ik deze telefoon in een keer had betaald was die optie van tafel.

Het is soms een beetje puzzelen en kloten met zo'n laag inkomen. Vooral als je af en toe iets leuks wil doen en je daarbij steeds achter je oren moet krabben en denken "kan ik dat wel missen?".

Lastig maar het kan wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 16:22
Kipcorn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:26:
[...]

Ik kan wel sparen, al is het niet bijzonder veel. Soms gaat er iets stuk dat vervangen moet worden en vaak is dan in een keer (bijna) alles op.
Dat was recentelijk het geval, en daarom had ik even geen zin om in een keer €400 af te rekenen.
Maandelijks een klein bedrag aflossen voor een werkende telefoon werkt nu gewoon beter voor mij.

Als ik nu iets zoals een wasmachine moet vervangen kan ik dat nog doen zonder dure aflossingen. Als ik deze telefoon in een keer had betaald was die optie van tafel.

Het is soms een beetje puzzelen en kloten met zo'n laag inkomen. Vooral als je af en toe iets leuks wil doen en je daarbij steeds achter je oren moet krabben en denken "kan ik dat wel missen?".

Lastig maar het kan wel. :)
Mooi dat het wel kan, maar dan kan je toch ook gewoon even wachten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52

opeisbaarheid
verstrekt

Beetje gek misschien maar wat nou als je telefonisch verlengd? Krijg je dan ook van die gekke vragen? Ik heb werkelijk nog nooit iets over inkomen hoeven te vertellen als ik belde om te verlengen bij Vodafone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kipcorn
MarcoC schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:27:
[...]

Mooi dat het wel kan, maar dan kan je toch ook gewoon even wachten :) ?
Ja en nee.
Ik heb nu ongeveer een maand lang een telefoon van iemand te leen zodat ik in ieder geval kan bellen en gebeld kan worden. Een oude Samsung weet ik wat, draait op Android 4. Kan er geen fatsoenlijke browser, Whatsapp of wat dan ook op installeren.
Thuis maak ik nog met plezier gebruik van mijn S7, maar omdat mijn simkaart in dat andere toestel zit heb ik er onderweg vrij weinig aan.

Mijn opties waren dus een hele goedkope telefoon kopen, verlengen met een iets beter toestel op afbetaling of nog een paar maanden geld apart zetten om dán in een keer een nieuwe te kopen.

Een paar maanden zo doorgaan leek me niets, en een budget telefoon waar ik na 2 weken spijt van krijg ook niet.

Keuzes, ze zijn lastig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
wimpie007 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 00:32:
[...]

Beetje gek misschien maar wat nou als je telefonisch verlengd? Krijg je dan ook van die gekke vragen? Ik heb werkelijk nog nooit iets over inkomen hoeven te vertellen als ik belde om te verlengen bij Vodafone
Kipcorn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:44:
[...]

Ik werd van de week nog gebeld door een medewerker van T-Mobile voor een verlenging. Het is dat ik dat liever niet per telefoon doe maar ik ben benieuwd of hij me ook naar mijn inkomens- en woonlasten had gevraagd als ik wel akkoord ging met welk aanbod dan ook.
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:26
Ik heb er alleen maar respect voor dat je de opties zo afweeg in dat opzicht.
Een telefoon waarmee je niet langer dan een minuut kan bellen werkt idd niet.

Dat je dan inderdaad in de gaten houdt dat je de reserve niet op wilt maken aan iets nieuws is alleen maar goed.

Bij mijn Iphone heb ik juist ook maandelijks een bedrag gedaan omdat dit voor de uiteindelijke prijs niet uit maakt, en de totaalprijs + toestel was goedkoper als los kopen en een los abonnement. Keuzes inderdaad......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 16:24

Meneer iCy

swarma

99ruud99 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:06:
heb je al eens bij xiaomi gekeken? daar zitten mooie smartphones tussen.
en zelfs onder de 250 euro en wordt er geen check gedaan dacht ik.

https://www.belsimpel.nl/...UXdIBoCUqUQAvD_BwE&cntd=1

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:15
Als je perse de Oneplus Nord wil aanschaffen en dit ook kan betalen zou je kunnen overwegen een krediet af te sluiten van 240 euro (bij T-mobile) en de rest zelf te betalen bij het afsluiten. In dat geval vind er geen check plaats als het goed is.

[ Voor 8% gewijzigd door n0pe op 16-12-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

n0pe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:56:
Als je perse de Oneplus Nord wil aanschaffen zou je kunnen overwegen een krediet af te sluiten van 240 euro en de rest zelf te betalen bij het afsluiten. In dat geval vind er geen check plaats als het goed is.
Echt waar 8)7 Bij een derde partij krediet afsluiten voor een telefoon aanschaf :X Wees blij dat providers eindelijk eens mensen gaan beschermen tegen domme keuzes en ga niet vervolgens weer onverantwoorde omwegen proberen te vinden.

Toestel via https://tweakers.net/aanbod/ een idee wellicht (V&A aangeboden: Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB Ocean blue - €150, scheelt alweer)? Misschien eentje met een krasje, doet het altijd wel leuk voor de vraagprijs. Sim only erbij en gaan!

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 16-12-2020 12:18 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
Ebayzo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
[...]
Echt waar 8)7 Bij een derde partij krediet afsluiten voor een telefoon aanschaf :X Wees blij dat providers eindelijk eens mensen gaan beschermen tegen domme keuzes en ga niet vervolgens weer onverantwoorde omwegen proberen te vinden.

Toestel via https://tweakers.net/aanbod/ een idee wellicht (V&A aangeboden: Xiaomi Redmi Note 8 Pro 128GB Ocean blue - €150, scheelt alweer)? Misschien eentje met een krasje, doet het altijd wel leuk voor de vraagprijs. Sim only erbij en gaan!
Gewoon bij T-mobile, niet bij een 3de partij. Uit de eigen voorwaarden van T-mobile:
Is je toestelkrediet in totaal meer dan € 250,- dan gelden er aanvullende regels: we vragen je vooraf om gegevens, en registreren het krediet bij BKR.
Daarover vertellen we hieronder meer.

[ Voor 14% gewijzigd door n0pe op 16-12-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

n0pe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:23:
[...]

Gewoon bij T-mobile, niet bij een 3de partij.
Mijn begrijpend lezen is de laatste dagen niet optimaal. Excuus :X

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
Ebayzo schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:24:
[...]
Mijn begrijpend lezen is de laatste dagen niet optimaal. Excuus :X
NP, heb het verduidelijkt incl. voorwaarden van T-mobile waarin staat dat de aanvullende gegevens alleen nodig zijn boven de 250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
n0pe schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:56:
Als je perse de Oneplus Nord wil aanschaffen en dit ook kan betalen zou je kunnen overwegen een krediet af te sluiten van 240 euro (bij T-mobile) en de rest zelf te betalen bij het afsluiten. In dat geval vind er geen check plaats als het goed is.
Dat is inderdaad de keuze die ik uiteindelijk heb gemaakt.
€96 direct zodat het toestelkrediet op €10 per maand, dus €240 in totaal kwam. Geen checks, geen gezeur, alleen een week wachten.
Belsimpel of mobiel.nl hadden hem deze week nog kunnen leveren, maar die waren beiden duurder dan T-Mobile zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 16-12-2020 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:25
Alvast mijn excuses dat ik niet alles gelezen heb, maar er zijn wel enkele nadelen van de OnePlus Nord:"

- Er is momenteel een bug in de software wat ervoor zorgt dat als je whatsapp.web gebruikt, de melding steeds weergeven wordt "geen verbinding met de telefoon". Het schijnt iets te maken te hebben met bepaalde instellingen die ervoor zorgen dat de telefoon/app/wifi in besparingsmodus gaan staan. Oplossing is om de wifi uit te zetten of om de paar minuten whatsapp op de telefoon te openen. Hopelijk gaat dit gefixt worden......

- We krijgen maar 1 Android update en 2 jaar beveiligingsupdates. Dit betekent dat de telefoon dus na 2 jaar praktisch wordt afgeschreven, vooral dat we van de stock Android 10 maar 1 update naar 11 krijgen is erg vervelend. + dat we nog steeds geen Android 11 update hebben gehad zoals de OnePlus 8 etc.

Houdt er dus rekening mee dat je niet net zo lang met de telefoon zou kunnen doen als de Galaxy S7

[ Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 16-12-2020 15:28 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
hollandnick schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:27:
Alvast mijn excuses dat ik niet alles gelezen heb, maar er zijn wel enkele nadelen van de OnePlus Nord:"

- Er is momenteel een bug in de software wat ervoor zorgt dat als je whatsapp.web gebruikt, de melding steeds weergeven wordt "geen verbinding met de telefoon". Het schijnt iets te maken te hebben met bepaalde instellingen die ervoor zorgen dat de telefoon/app/wifi in besparingsmodus gaan staan. Oplossing is om de wifi uit te zetten of om de paar minuten whatsapp op de telefoon te openen. Hopelijk gaat dit gefixt worden......

- We krijgen maar 1 Android update en 2 jaar beveiligingsupdates. Dit betekent dat de telefoon dus na 2 jaar praktisch wordt afgeschreven, vooral dat we van de stock Android 10 maar 1 update naar 11 krijgen is erg vervelend. + dat we nog steeds geen Android 11 update hebben gehad zoals de OnePlus 8 etc.

Houdt er dus rekening mee dat je niet net zo lang met de telefoon zou kunnen doen als de Galaxy S7
Elke telefoon heeft zo wel iets. Zal vast opgelost worden.
Ik dacht trouwens gelezen te hebben dat de Nord zowel Android 11 als 12 zou krijgen.
Niet dat het echt veel uitmaakt, nadat OnePlus zelf stopt met updates neemt de community het wel over.

Mijn s7 was binnen een week al voorzien van een custom rom omdat ik gestoord werd van die Samsung bende + bloatware, en van wat ik zo lees krijgt deze telefoon ook nog wel een ruime tijd community support.
Pagina: 1