Voor mijn ouders ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. De huidige laptop die zij gebruiken is de volgende:https://tweakers.net/pric...-654g100mn/specificaties/
De huidige laptop is oud en traag. Dit komt mede door de ouderdom van de laptop en de 4 GB werkgeheugen dat aanwezig is in de laptop, hierdoor zitten mijn ouders meestal 10 minuten of langer te wachten voordat de laptop is opgestart, dit is niet wenselijk.
Ik ben opzoek naar een laptop die snel opstart en snel werkt. Deze twee punten zijn het allerbelangrijkste in de uiteindelijk keuze. Ik zat daarom zelf te denken aan een laptop met 8GB werkgeheugen met een SSD erin.
Uit eigen onderzoek via de pricewatch functie kwam ik tot de volgende 6 producten die mijn aandacht trokken:
Echter hebben de bovenstaande 6 producten verschillende processoren waarvan ik niet met zekerheid kan zeggen welke de betere is voor de toepassing voor mijn ouders.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voor alledaags gebruik worden gebruikt zoals browsen, e-mailen, office 365 producten en met de huidige situatie ook voor videobellen. Op de laptop zullen geen krachtige programma's worden geïnstalleerd.
Wat is je budget?
Het budget dat ter beschikking is gesteld bedraagt €500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet buitenshuis gebruikt worden, hoogstens zal het een keer van de keukentafel verplaatst worden naar een andere kamer. Veder willen mijn ouders niet steeds vast zitten aan een stopcontact, dus een lange accu duur zal ideaal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur in een specifiek merk. De volgende wensen zijn in overleg met mijn ouders opgesteld:
1. Beelscherm grote minimaal 15,6 inch.
2. Accu duur langer dan 6 uur.
3. Een numeriek toetsenblok is aanwezig.
4. Er is een SSD aanwezig met minimaal 256GB opslaggeheugen.
5. Gewenst een HD beeldscherm.
Dit zijn mijn wensen, hopelijk hebben jullie nog ideeën. Ik hoor ze graag!
De huidige laptop is oud en traag. Dit komt mede door de ouderdom van de laptop en de 4 GB werkgeheugen dat aanwezig is in de laptop, hierdoor zitten mijn ouders meestal 10 minuten of langer te wachten voordat de laptop is opgestart, dit is niet wenselijk.
Ik ben opzoek naar een laptop die snel opstart en snel werkt. Deze twee punten zijn het allerbelangrijkste in de uiteindelijk keuze. Ik zat daarom zelf te denken aan een laptop met 8GB werkgeheugen met een SSD erin.
Uit eigen onderzoek via de pricewatch functie kwam ik tot de volgende 6 producten die mijn aandacht trokken:
Product | Prijs |
Acer Aspire 3 A315-23-R0QE | € 449,- |
Acer Aspire 3 A315-56-3886 | € 499,- |
Asus A509JA-EJ124T | € 499,- |
Asus M509DA-EJ371T | € 499,- |
Asus VivoBook D509DA-EJ665T | € 509,- |
Lenovo IdeaPad 3 15ADA05 (81W100AEMH) | € -- |
Echter hebben de bovenstaande 6 producten verschillende processoren waarvan ik niet met zekerheid kan zeggen welke de betere is voor de toepassing voor mijn ouders.
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal voor alledaags gebruik worden gebruikt zoals browsen, e-mailen, office 365 producten en met de huidige situatie ook voor videobellen. Op de laptop zullen geen krachtige programma's worden geïnstalleerd.
Wat is je budget?
Het budget dat ter beschikking is gesteld bedraagt €500,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal niet buitenshuis gebruikt worden, hoogstens zal het een keer van de keukentafel verplaatst worden naar een andere kamer. Veder willen mijn ouders niet steeds vast zitten aan een stopcontact, dus een lange accu duur zal ideaal zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur in een specifiek merk. De volgende wensen zijn in overleg met mijn ouders opgesteld:
1. Beelscherm grote minimaal 15,6 inch.
2. Accu duur langer dan 6 uur.
3. Een numeriek toetsenblok is aanwezig.
4. Er is een SSD aanwezig met minimaal 256GB opslaggeheugen.
5. Gewenst een HD beeldscherm.
Dit zijn mijn wensen, hopelijk hebben jullie nog ideeën. Ik hoor ze graag!
[ Voor 12% gewijzigd door Mikezoekt op 16-12-2020 17:39 ]