Vervanger Chromecast audio met optical cable

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 13:03
Hallo allemaal, kon zo snel niet eerder in dit topic vinden of dit al aan de orde was gekomen:

1. Ik wil mijn speakers het liefst op een coax/optical cable aansluiten aan een casting apparaat. Gezien de chromecast audio niet meer leverbaar is, lijkt dit geen goede optie.
2. Ik wil al tijden een chromecast kopen om de TV betere streammogelijkheden te geven. (oudere 1080p TV maar fraai beeld).

Kan ik met een normale chromecast zowel de streammogelijkheden gebruiken als mijn speakers aansluiten? Als ik ze met een coax kabel via mijn tv aansluit, wordt dan de DAC van mijn TV gebruikt of die van mijn speakers? (dit laatste wil ik). Of kan ik beter een HDMI to audio splitter tussen deze chromecast en de tv (via hdmi-out) en speakers (coax out) zetten? Dan hoeft misschien de tv niet de hele tijd aan bij gebruik van alleen de speakers?

Als dit beter in een nieuw/ander topic past, please tell me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:22
Wat voor speakers/versterker heb je nu? Heeft die geen HDMI aansluitingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou zeggen, neem eens een Mi Box S, deze is standaard voorzien van optical out. Deze draait op Android TV (V8.1, of met update V9), de "voorloper" van de Google TV Stick, die van het topic waar je dezelfde vraag hebt gesteld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
@FoxLenny ik heb nu een Edifier S1000DB set. Geen HDMI inderdaad. De set heeft een ingebouwde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
@hardware-lover

Ik zal hier eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 14:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Er is nog iemand die er een aantal te koop heeft op Marktplaats. Ik heb die zelf ook gekocht. Alleen een US voeding, maar hij leverde een adapter mee. Vriendelijke meneer en de mijne werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10 21:01
Een Chromecast Audio is te duur voor wat het is nu.
Zoals al gezegd, een Xiaomi Mi Box S doet precies wat je wilt, € 50 nieuw, tweedehands €30. En optisch uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobbieT schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:56:
Een Chromecast Audio is te duur voor wat het is nu.
Zoals al gezegd, een Xiaomi Mi Box S doet precies wat je wilt, € 50 nieuw, tweedehands €30. En optisch uit.
De Mi Box S is de laatste dagen flink in prijs gestegen en vaak ook niet uit voorraad leverbaar? Eerst idd zo'n €50-55 nieuw, nu is dat zo'n €75,- geworden. Bij Xiaomiproducts wordt deze voordeliger aangeboden, maar geen voorraad, dus enkel als pre-order.

Prijzen even goed in de gaten houden dus.

Geen idee waarom deze op dit moment zo slecht leverbaar is geworden. Er komt wel een 8k geschikte Pro versie aan maar deze zie je als EU model nergens te koop aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
Ik heb inderdaad uiteindelijk net zoals hierboven @DDutch zegt er eentje kunnen kopen op marktplaats, nieuwe maar met us plug + adapter. Werkt perfect! Thanks voor de suggesties.
Pagina: 1