Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen; Civilization (5), Total War (WH2) en World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al in huis, componenten niet dus het is volledig 'from scratch'.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik word een dagje ouder en ben een realist. Heb wel een 1440p monitor in mijn bezit maar kom voldoende uit de voeten met 1080p.
Speel niet competitief waardoor een relatief hoge FPS voor mij een pré is en geen vereiste.
Daarnaast heb ik mijn data elders opgeslagen waardoor ik met 500GB uit de voeten zou moeten komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor beide AMD en Intel builds. Heb in mijn puberteit regelmatig pc's gebouwd voor mezelf en vrienden waar ik voornamelijk Intel heb gebruikt. Om die reden heeft Intel een lichte voorkeur; nooit slechte ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben geen voorstander van de hele RGB hype en geef sterk de voorkeur aan een micro-atx formfactor.
Geluidsniveau en energieverbruik zijn voor mij niet van groot belang.
Ga je overklokken?
Vooralsnog ben ik van plan om alleen de RAM te overlocken waar ik de aanname doe dat de kloksnelheid van de CPU voldoende moet zijn voor mijn beoogd gebruik.
Wat verwacht je van ons?
Ik doe al een aantal jaartjes niet meer mee met het lezen van de laatste reviews en ben ik simpelweg niet meer goed op de hoogte wat er allemaal speelt op de componenten markt.
Zie onderstaande build, het enige dat ontbreekt is een GPU.
Het blijft voor mij een raadsel welke nu het meest geschikt is voor mijn gebruik en budget.
Het lijkt wel of er sprake is van een schaarste als ik de leverbaarheid zie.
Ga ik voor een GTX1650, GTX1660, RX 5500 of een oude krachtpatser op de tweedehands markt?
Hellup!
Gamen; Civilization (5), Total War (WH2) en World of Warcraft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Circa 500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al in huis, componenten niet dus het is volledig 'from scratch'.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik word een dagje ouder en ben een realist. Heb wel een 1440p monitor in mijn bezit maar kom voldoende uit de voeten met 1080p.
Speel niet competitief waardoor een relatief hoge FPS voor mij een pré is en geen vereiste.
Daarnaast heb ik mijn data elders opgeslagen waardoor ik met 500GB uit de voeten zou moeten komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor beide AMD en Intel builds. Heb in mijn puberteit regelmatig pc's gebouwd voor mezelf en vrienden waar ik voornamelijk Intel heb gebruikt. Om die reden heeft Intel een lichte voorkeur; nooit slechte ervaringen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben geen voorstander van de hele RGB hype en geef sterk de voorkeur aan een micro-atx formfactor.
Geluidsniveau en energieverbruik zijn voor mij niet van groot belang.
Ga je overklokken?
Vooralsnog ben ik van plan om alleen de RAM te overlocken waar ik de aanname doe dat de kloksnelheid van de CPU voldoende moet zijn voor mijn beoogd gebruik.
Wat verwacht je van ons?
Ik doe al een aantal jaartjes niet meer mee met het lezen van de laatste reviews en ben ik simpelweg niet meer goed op de hoogte wat er allemaal speelt op de componenten markt.
Zie onderstaande build, het enige dat ontbreekt is een GPU.
Het blijft voor mij een raadsel welke nu het meest geschikt is voor mijn gebruik en budget.
Het lijkt wel of er sprake is van een schaarste als ik de leverbaarheid zie.
Ga ik voor een GTX1650, GTX1660, RX 5500 of een oude krachtpatser op de tweedehands markt?
Hellup!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-10100F Boxed | € 85,70 | € 85,70 |
| 1 | Moederborden | MSI B460M-A PRO | € 71,91 | € 71,91 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec CI-01B-OP | € 47,80 | € 47,80 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 85,75 | € 85,75 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 512GB | € 71,12 | € 71,12 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 431,27 | ||