Aankoopadvies 55" 4K TV (budget €500 - €600)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Mijn vriendin (dus ik ;) )zoekt een?
55" 4K TV

Wat is je budget?
Zij gaf zelf aan rond de €500 te willen uitgeven. Daarop heb ik geadviseerd om de bovengrens rond de €600 te zetten, want dat kan net een mooi verschil maken en zij gaat toch jaren met die TV doen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk kijken via apps en streamen:
  • Ziggo
  • NPO
  • Youtube
Voor de smartfuncties van de TV het liefst Android TV, maar het is belangrijker dat het scherm goed is. Android TV kan ook via een Chromecast / Mibox oid worden toegevoegd.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik lees veel goede dingen over de Hisense 55U7QF
Deze spreekt me ook aan vanwege dat hij (als enige in die prijsklasse) FALD heeft.

De Xiaomi MiTV 4S 55" is ook een mooie TV, voor een knappe prijs en heeft al Android TV ingebouwd, maar geen FALD en reviews geven aan dat hij soms wat traag kan zijn (wat bij Android TV updates waarschijnlijk erger zal worden, dus dan is in de toekomst toch een losse Chromecast nodig.

Dit is de keuzelijst bij een selectie van 55", UHD, tot €700

Daar staan ook wat meer gerenommeerde merken als Samsung, LG, Philips bij, maar ik vraag me dan af hoe die zich verhouden qua beeldkwaliteit t.o.v. de Hisense.

Knap geluid is leuk, maar ze heeft een goede versterker en speakers die er op aangesloten kunnen worden, dus niet een van de belangrijkste punten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alvast bedankt voor jullie advies/tips/ervaringen/verdiepingsvragen! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Pusherman_ op 15-12-2020 14:41 ]

Beste antwoord (via Pusherman_ op 27-01-2021 11:41)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De U7QF is door FALD en de relatief hoge piekhelderheid uniek in zijn prijsklasse en daardoor de enige die wat kan met HDR. Naast YouTube, Prime en Netflix zijn er praktisch geen andere apps op VidaaU. Alles onder de U7QF verschilt enkel van LCD-type, kleurenbereik en smartplatform.

Voor IPS zou ik kijken naar de LG UM/UN7-serie waarbij Nanocell een breder kleurenbereik heeft. Wat VA betreft: de Xiaomi is niet geweldig. TCL biedt gelijkwaardige Android tv's met betere afstelling, aansturing en instelmogelijkheden, zie hier. De P616 en P716 verschillen enkel van design. De P818 voegt interpolatie, Dolby Vision en een betere beeldprocessor toe. Hisense biedt nog de A71F: de U7B voegt hier Dolby Vision en een breed kleurenbereik aan toe.

Wat betreft de bekende namen: Samsung is prima, maar kan zowel een VA als IPS paneel hebben in de 55'' TU-serie. Vanaf de RU74/TU85 en QLED's (VA) heb je breed kleurenbereik. Philips en Sony bieden niets extra voor hun meerprijs, hooguit Ambilight, P5 en Android TV in sommige gevallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 02-10 16:26
Het is de vraag wat voor kritische kijker je vriendin is en of ze waarde hecht aan bijv een FALD scherm. Die Hisense die je aanhaalt is relatief namelijk wel dik boven budget. Het is wel een goedkope tv met FALD scherm.

Voor dit bedrag heb je niet heel veel keus in beeldkwaliteit. Ik denk dat je vriendin prima af is met een midrange samsung (TU7000), sony (X70 serie) of LG. Als ze graag ambilight wil, dan voor een philips gaan in de prijsrange.

Ik zou die tv niet gebruiken streaming apps. Vaak heeft de tv provider al een beter werkende netflix oplossing dan de tv zelf.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
De U7QF is door FALD en de relatief hoge piekhelderheid uniek in zijn prijsklasse en daardoor de enige die wat kan met HDR. Naast YouTube, Prime en Netflix zijn er praktisch geen andere apps op VidaaU. Alles onder de U7QF verschilt enkel van LCD-type, kleurenbereik en smartplatform.

Voor IPS zou ik kijken naar de LG UM/UN7-serie waarbij Nanocell een breder kleurenbereik heeft. Wat VA betreft: de Xiaomi is niet geweldig. TCL biedt gelijkwaardige Android tv's met betere afstelling, aansturing en instelmogelijkheden, zie hier. De P616 en P716 verschillen enkel van design. De P818 voegt interpolatie, Dolby Vision en een betere beeldprocessor toe. Hisense biedt nog de A71F: de U7B voegt hier Dolby Vision en een breed kleurenbereik aan toe.

Wat betreft de bekende namen: Samsung is prima, maar kan zowel een VA als IPS paneel hebben in de 55'' TU-serie. Vanaf de RU74/TU85 en QLED's (VA) heb je breed kleurenbereik. Philips en Sony bieden niets extra voor hun meerprijs, hooguit Ambilight, P5 en Android TV in sommige gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat het een afweging wordt tussen het beste beeld en de beste SmartTV: De Hisense U7QF biedt met het gegeven budget zonder twijfel het mooiste beeld, geen enkele andere TV biedt FALD en echte HDR voor dit geld .Op SmartTV-gebied is het evenwel net een stapje minder. Belangrijke apps als Netflix en Youtibe zijn gewoon aanwezig, maar als je dingen wilt als NPO Plus of Disney+ dan kun je beter terecht bij een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Hulleman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:31:
Het is de vraag wat voor kritische kijker je vriendin is en of ze waarde hecht aan bijv een FALD scherm. Die Hisense die je aanhaalt is relatief namelijk wel dik boven budget. Het is wel een goedkope tv met FALD scherm.
Shit.. gisteren stond die dus nog op €580 ipv €699 vandaar dat ik hem had meegenomen.
Hij is hier:
https://4ugadget.nl/produ...rt?variant=34275928506499

nog wel voor rond die prijs (€580) te krijgen, maar die winkel ken ik niet echt. Op basis van de reviews lijkt dat gewoon een aliexpress reseller (incl. bijbehorende levertijden).

en verder.
Tja, beeld is gewoon wel echt belangrijker dan de smart opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Pusherman_ op 16-12-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 02-10 16:26
Pusherman_ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:47:
[...]
https://4ugadget.nl/produ...rt?variant=34275928506499

nog wel voor rond die prijs (€580) te krijgen, maar die winkel ken ik niet echt. Op basis van de reviews lijkt dat gewoon een aliexpress reseller (incl. bijbehorende levertijden).
Zal wel grijze import zijn, gezien de prijs. Hoeft niet verkeerd te zijn, maar kan onhandig zijn met garantie. Moet je voor jezelf afwegen of je dat een probleem vindt. Voor € 580 is dat wel echt een goede tv.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pusherman_
Iedereen, bedankt voor het advies!
_/-\o_
  • Na lang wikken en wegen toch voor de Hisense 55U7QF gekozen. Op de kop kunnen tikken voor €630 en hij wordt deze week bezorgd.
  • Nog een hoop reviews gelezen en op basis hiervan gekozen voor een TV met goede beeldkwaliteit. FALD & knap HDR geeft de doorslag.
  • Het ingebouwde Smart gebeuren is toch minder belangrijk. In deze prijsklasse zal de ingebouwde hardware hiervoor toch over een jaar of 2/3 al weer sloom worden en/of niet meer geupdated.
  • Android TV wordt dan toegevoegd door een chromecast of Xiaomi Mibox oid.
Zodra hij binnen is en aangesloten geef ik nog even een update hier.

UPDATE:

Nogmaals bedankt voor de hulp. Een prachtig toestel, hij hangt mooi aan de muur en het is genieten om er naar te kijken.
De snelheid en mogelijkheden van de software en instellingen vallen me alles mee. Werkt vlot en overzichtelijk. Lijkt wel een beetje op Android TV.
Zowel qua vormgeving als beeldkwaliteit niets op aan te merken.
Geluid is ook verrassend goed, maar dat gaat eigenlijk vrijwel altijd via de surround receiver.

Happy wife, happy life. Tnx mannen! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Pusherman_ op 27-01-2021 11:40 ]

Pagina: 1