a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Vraag
Alle reacties
Hij is nog aan het syncen dus je raid is nog niet compleet. Op een gegeven moment zou je echt een percentage te zien moeten krijgen, kan een poosje duren, 'k zou 'm nog wat langer laten staan. Let wel dat alleen een mirror geen volledige bescherming biedt, het blijft belangerijk offline backups te maken. Wat voor een schijven zijn het trouwens, heb je niet per ongeluk SMR schijven gekocht die een stuk langzamer zijn met schrijven? Heb je er ook al data opstaan trouwens?
Ik denk dat er aan online time meer dan 62 uur over heen is gegaan maar geen vooruitgang tot nu zo te zien.Nielson schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:23:
Hij is nog aan het syncen dus je raid is nog niet compleet. Op een gegeven moment zou je echt een percentage te zien moeten krijgen, kan een poosje duren, 'k zou 'm nog wat langer laten staan. Let wel dat alleen een mirror geen volledige bescherming biedt, het blijft belangerijk offline backups te maken. Wat voor een schijven zijn het trouwens, heb je niet per ongeluk SMR schijven gekocht die een stuk langzamer zijn met schrijven? Heb je er ook al data opstaan trouwens?
Het zijn twee WD blue schijven, WD20EZAZ
Op 1 schijf staat iets van 500GB aan data die hij moet mirroreren.
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Dat zijn inderdaad SMR schijven en een stuk minder geschikt voor RAID gebruik. Mocht je het gemist hebben:NosferatuX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:36:
Het zijn twee WD blue schijven, WD20EZAZ
nieuws: Hdd-fabrikanten verzwegen gebruik shingled magnetic recording bij som...
nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voortaan te melden
Hmm oke dat wist ik idd niet maar wat ik hieruit begrijp is dat SMR de opslagdichtheid vergroot dus waarschijnlijk een goedkopere techniek om de opslagruimte te halen echter gaat dit ten koste van i/o snelheid wat dan weer te compenseren is met meer cache.Nielson schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:07:
[...]
Dat zijn inderdaad SMR schijven en een stuk minder geschikt voor RAID gebruik. Mocht je het gemist hebben:
nieuws: Hdd-fabrikanten verzwegen gebruik shingled magnetic recording bij som...
nieuws: WD verduidelijkt gebruik smr bij hdd's en belooft dit voortaan te melden
Deze schijven hebben dus daarom dan 256mb cache ipv de standaard 64mb om de snelheid te verhogen.
Mogelijk zal het dan helaaas alsnog niet de snelheid van CMR hebben maar ik denk, om eerlijk te zijn, dat dit niet de reden is dat er na 62 uur online tijd nog steeds geen percentage is mbt het synchroniseren van de schijven.
Dus wel. Het raid process kan de sync niet voltooien; de schijf wordt er telkens weer uitgekicktNosferatuX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:42:
[...]
Mogelijk zal het dan helaaas alsnog niet de snelheid van CMR hebben maar ik denk, om eerlijk te zijn, dat dit niet de reden is dat er na 62 uur online tijd nog steeds geen percentage is mbt het synchroniseren van de schijven.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Waar kan ik die info vinden? Dat raid niet werkt voor deze schijven? Langzamere i/o zou namelijke niet moeten betekenen dat RAID niet werkt. Synch zou hoogstens wat langzamer moeten zijn. Het kan nooit de oorzaak zijn van een syncproces wat niet start.Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:12:
[...]
Dus wel. Het raid process kan de sync niet voltooien; de schijf wordt er telkens weer uitgekickt
Nou, google FF op "raid SMR" dan vind je genoeg topics die allemaal hetzefde zeggen: raid + SMR kan onder bepaalde voorwaarden werken en het herstellen van een raid set gaat altijd mis
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
We gaan het zien. Ik heb nu exact dezelfde schijven alleen dan de CMR variant.
Wat ik nu wel merk is dat de SMR schijven veeeeel sneller zijn en een veel constantere snelheid hebben.
Zolang de mirror straks maar werkt, ben benieuwd.
Maar SMR met veel cache is dus qua snelheid helemaal niet zo slecht in sommige opzichten
Wat ik nu wel merk is dat de SMR schijven veeeeel sneller zijn en een veel constantere snelheid hebben.
Zolang de mirror straks maar werkt, ben benieuwd.
Maar SMR met veel cache is dus qua snelheid helemaal niet zo slecht in sommige opzichten
Pagina: 1