Monitor snoer net tekort

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Ik moet zeer waarschijnlijk een verlengkabel hebben voor mijn monitor-(vga)snoer.
Waarop moet ik hierbij letten en waar kan ik dit soort snoeren kopen? Ik heb waarschijnlijk maar een metertje nodig.
Gaat er trouwens veel kwaliteit verloren? Ik draai 1280 x 1024.

Misschien nodig om te weten:

Monitor = Philips 109s (19)
Videokaart = Matrox G400Max
Proc = Athl. (classic) 700 @AbitKA7

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

SUB of BNC?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
ik heb voor mijn beamer ooit een verlengsnoer gehaald, standaard 1.8 meter, aan een normaal snoer van 1.8 meter. dit zag er dus echt niet uit. en dan is die beamer maar 800*600 bij 60 Hz.

toen heb ik een lange kabel gekocht van 5 meter, goede kwaliteit, en dat deed het perfect.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 12 augustus 2001 23:09 schreef HlpDsK het volgende:
SUB of BNC?
..voor mijn monitor-(vga)snoer..
SUB denk ik dus.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:08
Op zondag 12 augustus 2001 23:09 schreef HlpDsK het volgende:
SUB of BNC?
sub is standaard, als het bnc was zou hij het wel zeggen denk ik.

maar goed, een 109s heeft geen bnc aansluiting. d-sub dus

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 01:35 schreef aatos het volgende:
ik heb voor mijn beamer ooit een verlengsnoer gehaald, standaard 1.8 meter, aan een normaal snoer van 1.8 meter. dit zag er dus echt niet uit. en dan is die beamer maar 800*600 bij 60 Hz.

toen heb ik een lange kabel gekocht van 5 meter, goede kwaliteit, en dat deed het perfect.
Hoeveel Hz kan ie nu aan?

Verwijderd

I.p.v. een verlengstuk te kopen, zou ik een nieuwe kabel kopen die wel lang genoeg is, dan weet je zeker dat het goed is, en dat je niet met verlies in beeldkwaliteit komt te zetten.

Dat is mij iig die paar extra guldens wel waard.

• omitz
SUB of BNC??
Geen idee, AATOS zegt: "sub is standaard, als het bnc was zou hij het wel zeggen denk ik.
maar goed, een 109s heeft geen bnc aansluiting. d-sub dus"

Het zal wel een D-SUB zijn? Maar euh, kan ik dat snoer zo achteruit mijn monitor trekken dan? Ik dacht dat dat altijd vast zat?
Enne hoe weet ik zeker wat ik hebben moet, ik heb zelf geen idee en van mijn monitor heb ik geen boekje meer ofzo...

• omitz
Nog iets waarop ik echt moet letten? Anders ga ik eens naar een compu winkel.

Verwijderd

Je VGA kabel verlengen is vragen om moeilijkheden.
Een langere kabel kopen dus.

Verwijderd

www.leenbakker.nl

kies hier een korter bureau :9 :9

(sorry einde van de werkdag)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 13 augustus 2001 12:20 schreef omitz het volgende:
Maar euh, kan ik dat snoer zo achteruit mijn monitor trekken dan? Ik dacht dat dat altijd vast zat?
Enne hoe weet ik zeker wat ik hebben moet, ik heb zelf geen idee en van mijn monitor heb ik geen boekje meer ofzo...
volgens mij kan je vgakabels never zomaar lostrekken... je zal je monitor moeten openschroeven, en daarna de nieuwe vga-kabel moeten vastsolderen... (beetje twiekert draait daar z'n hand niet voor om hè >:) )

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 17:11
Verlengkabel kan best ... maar dan wel één met ontstoringsfilters aan beide kanten van het snoer. Bij die goedkope dunne verlengkabeltjes wordt je beeld onscherp of ga je dubbel zien. Ik heb het uiteindelijk toch met de kabel kunnen redden die aan de monitor zat door de kabel gewoon net langs een andere kant van de kast te hangen (of zoiets.
Pagina: 1