Hulp bij pc build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• stanbrouwer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Specs:
Case: fractal design focus g midtowermodel
Processor: amd ryzen 7 3700x
Voeding: corsair rmx series rm550x 2018 editie (ik ga een nieuwe kopen)
Moederboord: msi b450gaming plus max
Geheugen: ballistix sport lt ( weet even niet hoe groot maar redelijk klein vgm)
Videokaart: gtx 970

Beste allemaal,

Ik zal even voorop stellen dat ik niet super veel kennis heb op het gebied van pc’s wel ben ik een fanatieke gamer. Ik heb zo veel mogelijk zelf onderzoek geprobeerd te doen omtrent een nieuwe videokaart. Ik ben tot de conclussie gekomen dat ik graag een rtx 3080 serie wil (als ik hem ooit binnen zou krijgen). Ik wil nu voor de EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming grafische kaart wil gaan. dit lijkt mij een prima kaart en heb te horen gekregen dat hier de wachtrijen minder lang voor zijn. Nu is alleen nog mijn vraag heb ik hiervoor een nieuwe voeding nodig en zo ja welke raden jullie mij dan aan op het gebied van prijs/kwaliteit. En ook wil ik graag een grote ssd kaart voor gamen dus was ook benieuwd of iemand daar een goed advies over had.

Alvast bedankt,
Stan

Beste antwoord (via stanbrouwer op 15-12-2020 14:00)

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:35

Knetterhard

Dedicated

stanbrouwer schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:46:
[...]

Heel erg bedankt voor je snelle reactie. mijn case staat bij de specificaties en voor de rest maakt het mij niet zo veel uit hoe het er allemaal uit komt te zien kwa bedrading het enige waar ik waarde aan hecht is dat het allemaal past en werkt. en wat voor 750w PSU is dan aan te raden wat is een goed betrouwbaar merk?
Graag gedaan.

Ik zelf zou wel voor een PSU gaan met cablemanagement, gezien je case (met window). Je zou kunnen kijken naar een van de volgende items;

Alle reacties

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

Heb je zelf al onderzoek gedaan?

Uit een snelle zoekactie, kom ik uit dat je een 750W PSU moet hebben. Type is afhankelijk van je kast, wil je met, of zonder cablemanagement, ect ect.

• stanbrouwer
Knetterhard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:43:
Heb je zelf al onderzoek gedaan?

Uit een snelle zoekactie, kom ik uit dat je een 750W PSU moet hebben. Type is afhankelijk van je kast, wil je met, of zonder cablemanagement, ect ect.
Heel erg bedankt voor je snelle reactie. mijn case staat bij de specificaties en voor de rest maakt het mij niet zo veel uit hoe het er allemaal uit komt te zien kwa bedrading het enige waar ik waarde aan hecht is dat het allemaal past en werkt. en wat voor 750w PSU is dan aan te raden wat is een goed betrouwbaar merk?

Acties:
  • Beste antwoord

• Knetterhard

Knetterhard

Dedicated

[...]

Graag gedaan.

Ik zelf zou wel voor een PSU gaan met cablemanagement, gezien je case (met window). Je zou kunnen kijken naar een van de volgende items;

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:35
[...]

be quiet! Straight Power 11 650W of Fractal Design ION+ 660W Platinum zijn goede PSU's. Met 650W kan je ook uit de voeten, zolang je maar niet gaat overclocken of dergelijke. Men weet niet wat er allemaal in je systeem zit, vandaar het advies van 750W voedingen van fabrikanten.

• stanbrouwer
kyrillajax schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:12:
[...]

be quiet! Straight Power 11 650W of Fractal Design ION+ 660W Platinum zijn goede PSU's. Met 650W kan je ook uit de voeten, zolang je maar niet gaat overclocken of dergelijke. Men weet niet wat er allemaal in je systeem zit, vandaar het advies van 750W voedingen van fabrikanten.
Oke goed om te weten. Wel weet ik dat deze videokaart die ik nieuw wil kopen al vanuit de fabriek is overgeclocked (dacht ik te lezen) dus zou dat dan niet beteken dat ik toch meer dan 660w nodig ga hebben?

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:35
Nee, het ligt er ook aan wat voor cpu je hebt bijvoorbeeld. Als je de I9 10900k zou hebben, is het wel handiger om voor 750W te gaan.
Pagina: 1