Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 07:13
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met het installeren van mijn nieuwe systeem. Ik kan jullie hulp hard gebruiken, want het installeren lukt helaas niet. Eerst de hardware:

Mobo: Asrock X570 Phantom x
CPU: AMD Ryzen 5950X
CPU Cooler: NZXT Kraken z73
Memory : Corsair DIMM 64 GB DDR4-3200 Quad-Kit
GPU: Gigabyte Aorus 3080 Xtreme
Disks: 3x M2 gen4, 3x SSD

Hier is mijn probleem.Als ik de pc opstart krijg ik 3 piepjes te horen, Als ik hierop zoek betekent dit memory issues. Het memory komt uit mijn vorige (Intel based) systeem alwaar ik nooit enigerlei probleem mee heb gehad.

In de bios staat het memory als 2133MHZ initieel. Als ik de XMP waardes load staat allen volgens spec. Maar dit verjelpt de drie piepjes niet.

Tot overmaat van ramp lukt het me niet om windows the installeren, Installatie op disk werkt, maar na de eerste reboot blijft de boel hangen en restart de pc.

Wat kan ik doen?
NB: Het memory staat NIET in the QVL.

Xbox Live: Ofthewell NL

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4 modules ?
Heb je je bios al geüpdatet ?
Corsair wil nogal problemen geven, en je moet echt AMD aproved op de doos hebben staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ofthewell
Inderdaad 4 modules. AMD approved kan ik me echt niet herinneren, want het memory heb ik al geruime tijd geleden gekocht.

De bios heb ik nog niet geupgrade en was mijn volgende stap. Ik lig twee versies achter, maar de release notes zijn weinig hoopgevend

Dit is het memory wat ik gekocht heb:

https://www.alternate.de/...cher/html/product/1478454?

NB: Duitse Alternate alwaar ik het gekocht heb omdat ik in DLD woon.

Edit: Het memory staat in theorie wel in de QVL (de twee module versie)

[ Voor 36% gewijzigd door Ofthewell op 15-12-2020 13:05 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De laatste 2 bios updates vermelden wel een update van de AGESA code, wat ook de microcode van de memory controller van de CPU kan updaten. Altijd het proberen waard dus!

Heb je al geprobeerd om met 1 RAM module te booten? Geeft dit hetzelfde probleem?

• Ofthewell
Ga ik zo proberen. Bios update loopt nu.

Edit: De bios update heeft de drie piepjes verholpen en ik heb inmiddels windows geïnstalleerd. De memory settings staan nu nog op 2133mhz, maar dat probeer ik straks goed te zetten.

Edit 2: Memory loopt nu op de goede waardes. Lekkere upgrade, deze hele PC!!!

[ Voor 85% gewijzigd door Ofthewell op 15-12-2020 18:30 ]