Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik gebruik een Samsung A8-telefoon en "el cheapo" bluetooth-oordopjes van de Action.

Eerder in het jaar heb andere "el cheapo" bluetooth-oordopjes gehad (van een ander onbekend merk en type) en die klonken in de laagste volumestand op mijn telefoon nog een stuk zachter. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen. En de gene die ik had is ondertussen defect.

Daarmee is mijn vraag: Hoe kan ik het volume richting mijn oordopjes ongeveer nog de helft of meer zachter krijgen? Gebaseerd op mijn volumeknoppen op mijn telefoon, ben ik maar één tikje verwijderd van "stil".

Mijn oplossingsdenkrichting gaat richting een app die het volume van het muziekaanbod (bijvoorbeeld spotify) verlaagd. Een beetje analoog aan wat opname-/mixprogrammatuur kan doen (zoals bijvoorbeeld Pro Tools) waarbij je het volume van een track wat omlaag kunt schroeven, zonder dat je het volume van de output omlaag schroeft.

Wie heeft hier ervaring mee? Wat kan je mij aanbevelen?

---
Waarom wil ik de muziek zo zacht? Ondanks dat ik muziekliefhebber ben, gebruik ik tijdens het wandelen de muziek als een beetje achtergrondmuziek en helpt het ritme van de muziek me om mijn tempo vast te houden.

Beste antwoord (via gzob op 21-02-2021 22:29)

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
Jij zoekt: https://play.google.com/s...oundassistant&hl=nl&gl=US
Met deze app kan je de volume stapjes aan passen. Standaard gaat hij met 10 omhoog of omlaag. Hiermee kan je hem op 1 zetten. Zo heb je dan 100 kleine stapjes om het volume aan te passen.

Ik gebruik deze op mijn S9 icm Airpods om het volume in bed op een acceptabel volume te zetten.

https://f1nerd.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@gzob de volumeslider kan je in ieder geval aanpassen via de Build.prop, maar daarvoor moet je toestel geroot zijn. Dat kan ik voor een 'leek' niet aanraden en gaat misschien ook wat te ver voor alleen het aanpassen van het volume.

Eventueel kan een app nog wel iets voor je doen, maar welke heb je zelf al geprobeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 15-12-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:40
Als het goed is kun je de volumecontrols van je koptelefoon en je oordopjes loskoppelen. Dan kun je dus je telefoon of je oordopjes heel zacht zetten, en dan heb je daarmee met de andere heel precieze controle.

Dit doe je door Absolute volume te disablen in de developer settings van je telefoon

Stackexchange link

Tweede antwoord doet het ook via Sound -> Earphone mode. Maar ik weet niet of dit OnePlus only is. Developer options zou dezelfde optie moeten zijn (even testen, jep, ze zijn alleen omgekeerd van elkaar).

[ Voor 22% gewijzigd door ThoNohT op 15-12-2020 16:00 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
Met deze app kan je de volume stapjes aan passen. Standaard gaat hij met 10 omhoog of omlaag. Hiermee kan je hem op 1 zetten. Zo heb je dan 100 kleine stapjes om het volume aan te passen.

Ik gebruik deze op mijn S9 icm Airpods om het volume in bed op een acceptabel volume te zetten.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:45:
@gzob de volumeslider kan je in ieder geval aanpassen via de Build.prop, maar daarvoor moet je toestel geroot zijn. Dat kan ik voor een 'leek' niet aanraden en gaat misschien ook wat te ver voor alleen het aanpassen van het volume...
Rooten mag ik niet doen. Mobieltje is niet van mijzelf.
rens-br schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:45:
@gzob ...Eventueel kan een app nog wel iets voor je doen, maar welke heb je zelf al geprobeerd?
Ik heb de apps "Precise Volume" en "Music Volume" enkele maanden geleden al geprobeerd, maar zonder succes. Vandaag dacht ik er aan om mijn licht hier eens op te steken.

Dank je voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gzob schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:43:
[...]

Rooten mag ik niet doen. Mobieltje is niet van mijzelf.

[...]

Ik heb de apps "Precise Volume" en "Music Volume" enkele maanden geleden al geprobeerd, maar zonder succes. Vandaag dacht ik er aan om mijn licht hier eens op te steken.

Dank je voor de reactie!
Hebben de bluetooth-oortjes zelf ook volumeknoppen? En als je die gebruikt, zie je dan de volume-bar op je telefoon ook bewegen?

Als ja op beide, is er een optie in de ontwikkelaarsopties "bluetooth absolute volume control" oid. Die koppelt ze los. Dan kan je dus op telefoon tot het "laagste" volume gaan, en vervolgens op je oortjes nog lager gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
Mar.tin schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:48:
Kun je als je in je control-center (of hoe dat ook heet in android :9), waar je met een slider je volume kunt aanpassen dit niet iets fijner doen en daarna de knopjes niet meer aanraken? :)
Dit lijkt iets te schelen. Ik ga dit morgen bij het wandelen ervaren.

Dank je voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
ThoNohT schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:53:
Als het goed is kun je de volumecontrols van je koptelefoon en je oordopjes loskoppelen. Dan kun je dus je telefoon of je oordopjes heel zacht zetten, en dan heb je daarmee met de andere heel precieze controle.

Dit doe je door Absolute volume te disablen in de developer settings van je telefoon

Stackexchange link

Tweede antwoord doet het ook via Sound -> Earphone mode. Maar ik weet niet of dit OnePlus only is. Developer options zou dezelfde optie moeten zijn (even testen, jep, ze zijn alleen omgekeerd van elkaar).
Eerste optie mbt Absolute volume is gelukt. Ga ik ook morgen proberen.

Dank je voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
ymoona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:

Dit klinkt ook heel aardig. Ga ik ook nog proberen.

Dank je voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:47:
[...]

Hebben de bluetooth-oortjes zelf ook volumeknoppen? En als je die gebruikt, zie je dan de volume-bar op je telefoon ook bewegen?

Als ja op beide, is er een optie in de ontwikkelaarsopties "bluetooth absolute volume control" oid. Die koppelt ze los. Dan kan je dus op telefoon tot het "laagste" volume gaan, en vervolgens op je oortjes nog lager gaan :)
Dank je voor voor je reactie. Dit is waarschijnlijk het zelfde als wat ThoNohT ook zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gzob schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:06:
[...]

Dank je voor voor je reactie. Dit is waarschijnlijk het zelfde als wat ThoNohT ook zei.
Ja, je hebt gelijk, had ik niet gezien!

Ik had hetzelfde probleem met mijn auto-bluetooth en dit heeft het super opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:37

Yucon

*broem*

ymoona schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:30:

Deze werkt goed, maar eigenlijk stom dat het nodig is. Ik heb ook een A8 met een niet echt el cheapo koptelefoon maar ook daar is het. Heel irritant. Vooral omdat hij bij het overschakelen naar de auto nu weer te zacht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
ThoNohT schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:53:

Stackexchange link

Dit (het loskoppelen van het volume tussen telefoon en oordopjes) is tot nu toe het beste wat ik heb geprobeerd. Via de koptelefoon kan ik inderdaad het geluid nog verder terugschroeven tot het gewenste zachte niveau.

Ik heb nog niet de app gedownload. Dat ga ik nog doen. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gzob
Uiteindelijk toch de app gedownload. Dit werkt met alle headsets het makkelijkst!

Allemaal bedankt voor de tips!
Pagina: 1