NetBeans 7.4 wil niet connecten naar GitHub?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb hier in NetBeans 7.4 een project staan die ik naar GitHub wil pushen. Echter weigert NetBeans mee te werken. Ik heb het Git-project aangemaakt en vervolgens gecommit. Tot nu toe is er nog niks mee.
En vervolgens rechtsklik ik op het project, en kies ik voor Git>Remote>Push|

Hier vul ik de repository-location aan, in de vorm van deze URL:
https://github.com/USERNAME/my_project.git (fictief hier). Uiteraard vul ik mijn username en wachtwoord in.

Ik druk op Next en ik zie vervolgens:
Cannot connect to the remote repository at https://github.com/USERNAME/my_project.git

Die URL werkt in de browser verder prima, want ik zie gewoon de repo op GitHub. Dus wat gaat er fout?
Lijkt me in NetBeans te zitten? Echt nergens duidelijk WAT er misgaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NetBeans 7.4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al geprobeerd met https/http te werken in de URL, proxy check wat allemaal uitstaat. Maar echt geen oplossing.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Als je naar de commandline gaat in de root van dat project en dan met de hand pushed; gaat het dan wel goed?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
Als je naar de commandline gaat in de root van dat project en dan met de hand pushed; gaat het dan wel goed?
Ik gebruik altijd tot nu toe NetBeans, en niet de cli. Ik zal eens kijken of ik die kan installeren. Tevens ga ik maar even een simpel project aanmaken als test. Lijkt me wat zinvoller.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Via de CLI schiet het ook niet op als ik in NetBeans een project aanmaak, een git-project opstart, daarin commit en naar de cli ga:

code:
1
2
git remote add origin https://github.com/USERNAME/testproject.git
git remote -v

failed to push some refs to 'https://github.com/USERNAME/testproject.git

Ik ben een beginner in Git, en gebruik liever Netbeans (op een andere PC werkt het wel?) i.p.v. de CLI.
Maar ik snap echt totaal niet waar het fout gaat in NetBeans, en waarom ik zo'n onduidelijke melding krijg?

[ Voor 25% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je wel een Personal Access Token aangemaakt? Zie Creating a personal access token.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Daedalus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:25:
Heb je wel een Personal Access Token aangemaakt? Zie Creating a personal access token.
Nee, maar is dat nieuw dan als je NetBeans gebruikt? Een poosje terug werkte het pushen anders prima op een andere PC. Ik ga maar eens op die PC kijken of het daar (nog) wel werkt.

Ik heb in ieder geval zo'n token gemaakt. Maar het probleem blijft in NetBeans.

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

AW_Bos schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:33:
[...]

Nee, maar is dat nieuw dan als je NetBeans gebruikt? Een poosje terug werkte het pushen anders prima op een andere PC. Ik ga maar eens op die PC kijken of het daar (nog) wel werkt.

Ik heb in ieder geval zo'n token gemaakt. Maar het probleem blijft in NetBeans.
V.z.i.w. moet je een PAT gebruiken voor alles waar je de GitHub API of git cli gebruikt (zoals met NetBeans, SourceTree, PyCharm etc), maar het kan best zijn dat dit alleen geldt als je 2FA hebt aanstaan. Geen idee wat het verschil met je andere NetBeans installatie is. Wellicht gebruik je daar al een PAT, of werk het via SSH.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik ga eens op de andere PC uitzoeken hoe het daar zit. Die NetBeans is denk ik nieuwer.
Misschien mist hier die PAT? Al moet ik uitzoeken wat het is?

Meest vervelende is altijd die nikszeggende foutmeldingen :X

Ik ga verder uitzoeken.

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Op de andere PC draait versie 8.2 zie ik. En daar gaat het wel prima.

Ik ga denk ik maar komende dagen de andere PC upgraden.
Lijkt erop dat deze wat ondersteuning mist voor GitHub wat ik nog nooit eerder op 7.2 getest heb. Misschien kan ik met omwegen wel iets met PAT doen, maar ik denk dat een upgrade wel een stuk beter is.

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Daedalus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:45:
[...]
V.z.i.w. moet je een PAT gebruiken voor alles waar je de GitHub API of git cli gebruikt (zoals met NetBeans, SourceTree, PyCharm etc), maar het kan best zijn dat dit alleen geldt als je 2FA hebt aanstaan. Geen idee wat het verschil met je andere NetBeans installatie is. Wellicht gebruik je daar al een PAT, of werk het via SSH.
De git cmd werkt ook prima via SSH met certificaten, en via HTTP met basic auth (gewoon een username en wachtwoord). Geen PAT voor nodig. Public repo's kan je uiteraard gewoon lokaal clonen zonder authenticatie , maar voor pushen gaat dat uiteraard niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik denk dat er in de CLI iets met authenticatie mist. Ik doe niet echt veel met de CLI, enkel wat projectsettings, composer, npm. Git via de CLI is weer nieuw voor mij.... Toch eens wat meer erover inlezen. Toch wel handig bij debuggen, hoewel ik mij er aan vasthoudt dat NetBeans 7.4 best oud is. GitHub zal in die 8 jaar dat ik het heb vast wel wat aangepast hebben aan hun push-methodes.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 15-12-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23

Matis

Rubber Rocket

GitHub != git

Ik denk dat je het jezelf een stuk eenvoudiger maakt als je eens probeert middels SSH en de juiste public/private keys te werken.

Dat is een stuk meer gangbaar dan via HTTPS. Hiermee maak je het ook eenvoudig om van git platform te wisselen en/of tools welke git faciliteren.

Hoe een public private keys aan te maken en te koppelen aan je account binnen GitHub en in je lokale machine kun je terugvinden in de documentatie van GitHub zelve.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
I know. ;)
Ik denk dat je het jezelf een stuk eenvoudiger maakt als je eens probeert middels SSH en de juiste public/private keys te werken.

Dat is een stuk meer gangbaar dan via HTTPS. Hiermee maak je het ook eenvoudig om van git platform te wisselen en/of tools welke git faciliteren.

Hoe een public private keys aan te maken en te koppelen aan je account binnen GitHub en in je lokale machine kun je terugvinden in de documentatie van GitHub zelve.
Dat is inderdaad een goed idee om mij daarin te verdiepen. :)

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:58
Afhankelijk van hoe NetBeans GitHub benaderd, heb je inderdaad nu of in de toekomst een token nodig:
https://github.blog/2020-...r-api-and-git-operations/
https://github.blog/2020-...ments-for-git-operations/

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Okay, ik weet niet (meer) hoe/wat. Maar ergens vaag in mijn achterhoofd spookt iets met een verouderd ssl certificaat rond. NetBeans 7.4 is al aardig oud volgens mij: ergens staat mij iets van bij dat dit niet meer wordt ondersteund, maar ik heb op dit moment m'n google skills paraat met het hoe/waarom.

Edit: hmm, of dat betrof bitbucket die nieuwere certificaten gingen ondersteunen of zo waar netbeans geen ondersteuning voor had: ik kan morgen evt. een oude dev pc opstarten waar ook nog NetBeans 7.4 opstaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Arie- op 17-12-2020 16:13 ]

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Die tokens spelen nu nog niet, maar ik denk inderdaad dat de SSL-certifcaten wel een rol kunnen spelen. Misschien gebruiken deze nog wel de TLS 1.1 in de Java omgeving waarop NetBeans draait.
Ik ben benieuwd naar de bevindingen van @Arie-

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 17-12-2020 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik heb voor mezelf een agenda item voor vanmiddag gemaakt om even met NetBeans 7.4 te stoeien. Misschien dat dit artikel je een lampje doet branden: https://bitbucket.org/blo...-tlsv1-tlsv1-1-2018-12-01 . Dit betreft dus niet het certificaat, maar het ondersteunde TLS protocol version.
Bamboo, Jenkins, Jira Server, Confluence Server, or any other Java-based systems that connect to Bitbucket may be affected; you will need to check the underlying version of Java. JDK 8 is unaffected; JDK 7 versions 1.7.0_131-b31 and later are unaffected; JDK 7 versions earlier than 1.7.0_131-b31 are affected; and JDK 6 and older are all affected. (Jira Cloud and Confluence Cloud are unaffected.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Arie- schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:51:
Ik heb voor mezelf een agenda item voor vanmiddag gemaakt om even met NetBeans 7.4 te stoeien. Misschien dat dit artikel je een lampje doet branden: https://bitbucket.org/blo...-tlsv1-tlsv1-1-2018-12-01 . Dit betreft dus niet het certificaat, maar het ondersteunde TLS protocol version.

[...]
Ik had al zo een vermoeden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Okay, halve week verder, excuses. En ook slecht nieuws misschien: ik begin opeens te twijfelen aan m'n eigen ervaringen... Zojuist oude machine opgestart, git clone youtube dl (ander projectje wist ik zo snel niet) ging goed in Git bash en vanuit 7.4. Vaag, toen maar even een test projectje op bitbucket (weet zo geen GitHub projecten) gepakt en wtf: pushen werkt gewoon... Ik begin dus serieus aan mezelf te twijfelen. Enfin, je hebt dus denk ik helemaal niets aan alles wat ik in dit topic heb getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Hm, bizar. Misschien ligt het aan de achterliggende JAVA die misschien niet up-to-date is?
Anyway, upgraden kan hier zeker geen kwaad.

Pagina: 1