Toon posts:

Chello gaat langzamer als normaal!!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom vandaag terug van een lan party sluit mijn pc aan en netwerk weer alles terug gezet. Ik internetten vond het al vreemd want het browsen ging heel langzaam leek wel dat ik terug zat op 56k6.nu komt het ik download a file van tucows download ik hem met 20kb's
en ik download altijd met 150kb's met tucows.
Maarja ik dacht misschien aan de server van tucows liggen.later ik nogf een file downloaden icq 2001b van download.com nog heel langzaam ect ect echt van verschillende servers geprobeerd maar steeds niet sneller als 20kb's iemand een oplossing of zal ik chello ff bellen. alvast bedankt heb dit nog nooit meegemaakt echt vaag.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kweenie.
De laatste tijd nogal wat storingen bij Chello, vooral met het bereiken van sommige internetsites.
Bij mij is de laatste tijd de upload heel vreemd, hij begint vrolijk op 15 kb/sec en na zo'n 200kb geupload te hebben valt ie steeds een seconde stil en komt tot een gemiddelde van 4 kb/sec :(
Dit is dan bij het uploaden van files van ongeveer 1 mb

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
De snelheid valt hier (omgeving Arnhem) best wel mee. Gemiddeld rond de 100k download

Verwijderd

Dat is normaal bij Chello.
Het is heel erg wisselend, de downloadsnelheid.

Soms kan ik niet eens verbinding maken met hun server, zoals vandaag.
Dan heeft Chello weer 1 of andere rotsmoes als je hun 0900-1580 nummer belt.

Bellen naar Chello heeft vaak geen zin, dat heb ik uit ervaring gemerkt.
Alleen zij verdienen er wat aan: kwartje per minuut.

Het kan ook zijn dat je buren hebt met dezelfde kabelaansluiting en als die flink aan het downloaden zijn gaat jouw snelheid omlaag.

Verwijderd

Het bij mij ook allemaal wat aan de lage kant, downloaden gaat nog maar op max 50kb (met download accelerator)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Wazig... ik woon in Eindhoven, nu is Chello best traag ja, maar ik had het idee, dat het over het algemeen sneller is geworden... Tjah... tot vandaag dan, want nu is het wat langzamer...

Verder heeft Chello de afgelopen 2 weken er wel 40x uitgelegen ofzo, steeds maar een minuut ofzo, maar wel heel irritant...

Verwijderd

Hier in amsterdam loopt hij lekker. Komt ook omdat buren allemaal naar het buitenland zijn opgerot :)

Verwijderd

Laat ik nou precies hezelfde hebben,en ik heb het ook getest op tucows,eerst altijd 170 kb nu 25 kb sec.Nog nooit eerder problemen gehad met de download snelheid.Dan maar weer bellen :/

• eX0duS
  • Laatst online: 12-08 10:19
Bellen heeft totaal geen zin, je word alleen maar doorgeschakeld, en die lui hebben nergens verstand van. Ik mail ze altijd gewoon (tenminste als chello het doet). En vraag ofdat ze terug willen bellen omdat mijn 0900 nummers zijn geblokkeerd... Na een maandje bellen ze meestal wel...

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik heb het net voor de zomervakantie ook gehad dat hij heel traag was af en toe, gebeld naar chello, ja meneer we kunnen het zelf ook zien, misschien dat er iemand zit met een gekraakt modem.... :(
Ze zouden er wel even naar kijken.

Nu iets van 6 weken verder weer terug van vakantie er weer werken zoals het vroeger deed :) (al heb ik het idee dat ik toch een verlies heb van een kB'tje of 20)

Verwijderd

Bellen helpt dus echt geen ene moer. Het enige wat je krijgt is leuke antwoorden die weer in mijn moppentopper top tien terecht komen. De laatste keer dat ik belde toen ik geen verbinding meer had kreeg ik van die meid te horen dat ik me windows maar opnieuw moest installeren of me NIC dan zou ik die DNS error niet meer krijgen :? Goed nu wwet ik ook weer dat die gasten een gigantisch BOSscript voor hun hebben liggen :)

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik hoor hier iedereen zeggen dat je beter niet kunt bellen omdat je toch geen fatsoenlijk antwoord krijgt... hmm dan had ik zeker geluk want bij mij wist die vent echt wel waar ik het over had :)

Je kunt ook meteen zeggen verbind me maar door met de 2de 'rij' omdat je die net ook al aan de telefoon had ofzo, die mensen hebben er meestal veel meer verstand van en kunnen de meeste dingen meteen voor je oplossen.

• Theuno
  • Laatst online: 20:47

Theuno

Da Devil Crew

Op zondag 12 augustus 2001 23:10 schreef TylerD het volgende:
Bellen helpt dus echt geen ene moer. Het enige wat je krijgt is leuke antwoorden die weer in mijn moppentopper top tien terecht komen. De laatste keer dat ik belde toen ik geen verbinding meer had kreeg ik van die meid te horen dat ik me windows maar opnieuw moest installeren of me NIC dan zou ik die DNS error niet meer krijgen :? Goed nu wwet ik ook weer dat die gasten een gigantisch BOSscript voor hun hebben liggen :)
Goed, hoe wil je anders een DNS prob oplossen ?
IE reinstall wil wel eens helpen,
NIC reinstall compleet, dus ook met protocollen e.d.

Maar dan ?

Verder als je gewoon netjes ff een aantal testjes doet op hun test server heb je bewijs voor de trage verbinding en doen ze er echt wel iets aan.. (http://test.net.upc.nl)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Hiero precies hetzelfde probleem, vandaag en eigenlijk de laatste tijd krijg ik wel degelijk het gevoel dat het trager wordt.
Ik woon in Dieren (vlakbij Arnhem) en heb een com21 modem.

De testserver (eigen chello netwerk) haalt bij mij niet meer dan 50 kb/sec. Daarbuiten is het diep triest...

Een kennis van mij heeft terrayon (woont ook in dieren) en die haalde vanmiddag wel 150 kb/sec.. als ik het moet geloven tenminste. Misschien zijn ze het com21 netwerk aan het mollen ofzo :( , wie weet er meer?!?!

can you read my mind?

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

50 KB is te laag en daar doen ze iets aan :)
Heb ik laatst ook gehad, een weekje rond de 70 KB een telefoontje, en de dag erop was ie weer als normaal.. lekkel 160 KB

Dus de snelheid die je mist zit nu bij mij >:)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 23:26 schreef Theuno het volgende:

LoL >:)

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Mijn snelheid is meestal 150 kb/s ik ben begonnen met 220 kb/s !(in oktober 2000) en het zakt steeds meer af :( wat ze zeggen chello word sneller NOT ik heb uiteraard een Terayon modem

• justguyver
  • Laatst online: 17-08 13:28
hiero geen probleem, de snelheid is even snel als altijd en ik zit hier in landsmeer :P

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Op zondag 12 augustus 2001 23:35 schreef Redleg het volgende:
Mijn snelheid is meestal 150 kb/s ik ben begonnen met 220 kb/s !(in oktober 2000) en het zakt steeds meer af :( wat ze zeggen chello word sneller NOT ik heb uiteraard een Terayon modem
220 KAN NIET :) Max. is 1.5 mbit = 189 kB/s

Verwijderd

regio ehv no probs at all :)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op zondag 12 augustus 2001 23:26 schreef Theuno het volgende:
50 KB is te laag en daar doen ze iets aan :)
Heb ik laatst ook gehad, een weekje rond de 70 KB een telefoontje, en de dag erop was ie weer als normaal.. lekkel 160 KB

Mja, ik ga morgen bellen om die snelheid naar mij toe te gooien!!!! :Y)

can you read my mind?

Verwijderd

Hier in de Zaanstreek op het oude A2000 netwerk gaat het surfen en gamen wel lekker maar die Nieuwsservers van ze sucken echt bigtime de laatste paar weken

Posting komen niet helemaal door en downloaden stopt met regelmaat. Of Bodies komen niet goed binnen.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Mja newsservers zijn weer erg brak, vooral na de laatste crash van afgelopen week. Vaak wordt downloaden onderbroken of kapt gewoon af, heel vaak crc-errors dus.
Kwordt er niet goed van. :(

can you read my mind?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 23:22 schreef cruncher het volgende:
Hiero precies hetzelfde probleem, vandaag en eigenlijk de laatste tijd krijg ik wel degelijk het gevoel dat het trager wordt.
Ik woon in Dieren (vlakbij Arnhem) en heb een com21 modem.

De testserver (eigen chello netwerk) haalt bij mij niet meer dan 50 kb/sec. Daarbuiten is het diep triest...

Een kennis van mij heeft terrayon (woont ook in dieren) en die haalde vanmiddag wel 150 kb/sec.. als ik het moet geloven tenminste. Misschien zijn ze het com21 netwerk aan het mollen ofzo :( , wie weet er meer?!?!
ik woon in Angerlo, vlakbij Dieren.. en ik heb totaal geen problemen.. >:)

:)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Angerlo, in de achterhoek. Daar ligt oude Gelrevision netwerk, totaal anders dus......

can you read my mind?

Verwijderd

Gewoon opzeggen die hap.

Ik bel nu weer gewoon in, en ga binnenkort over op BabyXL of BBned, dat weet ik nog niet.

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds heel langzaam ik ga een klacht brief opstellen en sturen.
want de laaste tijd gaat het echt bagger met chello.

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Op maandag 13 augustus 2001 10:28 schreef Lodi het volgende:
nog steeds heel langzaam ik ga een klacht brief opstellen en sturen.
want de laaste tijd gaat het echt bagger met chello.
testen en bellen lost alles op..

Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Ach, Chello is nog altijd sneller dan Casema in Huizen: daar is de downloadsnelheid gemiddeld 2 kb/s.

Verwijderd

maak tests op test.net.upc.nl

wij kijken continu waar problemen zijn via die test.

vooral in het voormalig gelrevision en tebenet gebied zijn problemen, maar we zijn daar ook continu het netwerk aan het vernieuwen.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Moet die testserver wel bereikbaar zijn, dat wastie net precies niet namelijk :(

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

can you read my mind?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
bij mij ligt chello er op dit moment uit, kan helemaal niks meer pingen buiten chello, en intern werkt mail/news etc. niet..

Heb nu de proxy (news.ams.chello.nl) ingesteld in m'n browser (die kon ik nog wel bereiken :?)) met als gevolg dat ik nu weer op tweakers.net en GoT kan komen :? en verder nergens anders, ook geen andere Nederlandse sites

Ik snap er echt niks van... DNS servers lijken te werken, lokale gateway reageert gewoon etc.

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Hier doet "alles" het gewoon netzoals anders...... (in Dieren bij Arnhem)
Op die testserver na dan...

www.chello.to ook niet bereikbaar?

can you read my mind?

• Longbowh
  • Niet online
www.chello.to ook niet bereikbaar?
Die doet het dus weer wel?! het wordt steeds gekker...

als ik proxy instel krijg ik op alle sites (nu.nl, cnn.com, microsoft.com etc. etc.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
ERROR
The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

While trying to retrieve the URL: http://www.nu.nl/ 

The following error was encountered: 

Read Timeout 
The system returned: 

[No Error]
A Timeout occurred while waiting to read data from the network. The network or server may be down 
or congested. Please retry your request. 

--------------------------------------------------------------------------------
Generated Tue, 14 Aug 2001 21:51:54 GMT by proxy.a2000.nl (Squid/2.1.PATCH2)

Als ik proxy uitzet doet helemaal niks het meer, kan t.net ook niet direct pingen, lijkt wel alsof het ex-a2000 netwerk afgesloten is van Chello, en toevallig nog 1 lijntje naar tweakers.net heeft liggen, maar hoe het echt zit...

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Je zou eens moeten pingen (pingplotter ofzo) dan kun je zien waar het probleem ligt.

DNS werkt wel ontzettend traag volgens www.chello.to misschien ligt het daaraan.

Maar ik heb er hier weinig last van.

Heb je Terrayon of Com21, misschien ligt aan het aanmelden (Terrayon gebruikt dhcp, com21 niet)

can you read my mind?

• Longbowh
  • Niet online
DNS is het niet :( Als ik gewoon een IP probeer te pingen doet ie het ook niet

ik heb een Lancity :) en hij klapte er gewoon ineens uit, om uur of 9 begon het wat te stotteren (had ik dit steeds een minuut ofzo) en rond 23:15 weer, maar toen kwam het niet meer terug :(

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Dan zou je zeggen dat je inderdaad uit een netwerk bent gegooid, kneem aan dat je tweakers.net wel kunt pingen?

En anders chello bellen, maar dat is een beetje lastig op dit moment.

can you read my mind?

• Longbowh
  • Niet online
tweakers.net kan ik ook niet meer pingen, ik zit hier nu via proxy.ams.chello.nl, als ik die uitzet kan ik hier niet meer komen :(

nog een werkende site gevonden trouwens: Startpagina.nl, goh, daar heb ik wat aan :(

en nog een: http://www.brighthand.com

lijkt wel random... *zucht* en daar betaal je dan 100,- per maand voor ;(

Verwijderd

Ahum, chello doet het hier (nijmegen), ook een beetje vreemd. Dan weer wel, dan weer ff niet, geen peil op te trekken vandaag.
Hoop dat het snel over is :).
Het bijkomende nare effect is dat ik de neiging heb de problemen bij mijn eigen computertje te zoeken, en dan wil er nog wel eens iets mis gaan.... Vandaar dat ik hier vaak post hihi :?

• Longbowh
  • Niet online
Woohoo! Het werkt weer normaal hier :) Toch jammer dat ik nooit te weten zal komen wat er nou mis was (zoiets als dit komt eens in de paar maanden voor, valt op zich mee), zullen ze dat soort dingen weten bij de helpdesk? (vast niet :()

Verwijderd

Pff nou ik ben blij dat niet alleen de kabelaars upc zo slecht vinden maar ook de beleggers. Ben benieuwd wanneer die schamele koers van hun helemaal van de beurs verdwijnt!

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Op woensdag 15 augustus 2001 00:14 schreef Moondance het volgende:
Ahum, chello doet het hier (nijmegen), ook een beetje vreemd. Dan weer wel, dan weer ff niet, geen peil op te trekken vandaag.
Hoop dat het snel over is :).
Het bijkomende nare effect is dat ik de neiging heb de problemen bij mijn eigen computertje te zoeken, en dan wil er nog wel eens iets mis gaan.... Vandaar dat ik hier vaak post hihi :?
Je moest eens weten, toen ik chello net had bleef ik bezig met computer opnieuw installeren. :r
Pas na maanden kwam ik er achter dat het gewoon aan chello lag.... :(

Gelukkig zijn die problemen, willekeurig wegvallende verbinding, verholpen (duurde half jaar)..... ;)

can you read my mind?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:24 schreef Chellosupport het volgende:
maak tests op test.net.upc.nl

wij kijken continu waar problemen zijn via die test.

vooral in het voormalig gelrevision en tebenet gebied zijn problemen, maar we zijn daar ook continu het netwerk aan het vernieuwen.
t#ring wat gaat die site traaaaaaag :Z

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij (oude Gelrevision gebied idd) doet de proxy het niet meer, ik kwam er toenstrax 8er dat die dus aanstond :(

En de mailservers doen nix hierzo.
Pagina: 1