Alternatieve kerst ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Tot gisteren hadden we met de familie het idee om kerst samen te vieren. We zouden dan met 6 volwassenen zijn maar dachten, ach die ene extra maakt ook niet zo veel uit.
Na de toespraak van Rutte hebben we besloten om dit niet te doen.

Nu zijn we een beetje zoekende naar leuke alternatieven.
We zijn dan niet fysiek samen maar dat hoeft niet minder gezellig te zijn maar zo kunnen we hopelijk toch een steentje bijdragen om sneller door deze crisis heen te komen.

We hebben nu het idee om via Zoom gaan we met elkaar videobellen.
Iedereen maakt wat hapjes die we met de cadeautjes afleveren bij elkaar.

Normaal doen we ook altijd wat bordspellen maar hiervoor heb ik nog geen alternatief gevonden. Met mijn ouders van 70 jaar zal het ook niet lukken om een potje CoD of Fornite te doen ;)

Iemand nog leuke ideeën om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misschien allemaal samen een film kijken (synchroon obv iets als www.netflixparty.com), al lijkt me dat minder. Te weinig interactie, in een dergelijke setting.

Leuker: er zijn ook (vast vaak Engelstalige) bordspelletjes online te doen. Bijv monopolie. Misschien dat daar wat leuks tussen zit. Idealiter heeft iedereen dan wel twee schermen: een om elkaar te zien, een met het spel. Lijkt me leuker dan alleen audio delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eigen pubquiz organiseren met kahoot ?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Promoten om de regels te overtreden is nergens op Tweakers toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 13:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 13:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20

het topic is juist bedoeld om goed om te gaan met de corona regels/adviezen.

Hopelijk vinden meer mensen hier wel inspiratie

[ Voor 46% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46

[ Voor 114% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:24
Ik heb al enige ervaring hiermee, onze bordspellengroep spreekt sinds maart nog steeds wekelijks af, maar dan via internet.

Samen een film kijken kan prima met Netflixparty Wij doen het meestal via een stream via Discord zodat ik mijn eigen Plex kan gebruiken. De kwaliteit is voor de anderen wel iets minder, maar nog steeds prima.
Wel wil je ook voice-chat hebben (via Discord meteen aanwezig), want dan heb je nog interactie zoals samen lachen om grappen etc.

Via een stream kan je ook wel wat party games doen. Één iemand zal dan als 'host' functioneren: die persoon beheert de stream en zorgt ervoor dat spelstukken en dergelijke bewogen worden.
Wavelength is bijvoorbeeld een spel wat prima op deze manier te spelen is, hier is een Powerpoint versie van te vinden die goed werkt.
Maar iets als Trivial Pursuit zou volgens mij ook wel lukken

Je zou met digitale boardgames aan de slag kunnen gaan, maar gezien de leeftijd van je ouders lijkt me dat wat complex qua besturing.
Ook zou Jackbox een idee kunnen zijn, maar daarvoor zijn mobieltjes nodig, en ik weet niet hoe behendig de 70+'rs daarmee zijn aangezien je meestal binnen een tijdslimiet iets moet typen of tekenen.

Ideaal is het allemaal niet, maar als iedereen z'n webcam en microfoon open gooit is het bij ons al vrij snel een succes.
wimpie007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:00:
[...]
Je zou in de tuin ook een partytent kunnen neerzetten voor het bezoek zodat je fysiek bijna bij elkaar bent maar toch je netjes aan de regels houdt. Klepraampje open zodat je elkaar verstaat
Je eigen tuin valt nog steeds onder "thuis" en geeft je dus geen uitzondering op de maximale visite limitatie ;) (bron

[ Voor 25% gewijzigd door Flapperbol op 15-12-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Weet niet hoe digitaal je ouders zijn onderlegd, maar je zou via TeamViewer Tabletop Simulator voor ze kunnen installeren op Steam. Daar kan je ouderwetse bordspelletjes op spelen. :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Graag serieus houden. En als het serieus is, graag alsnog haalbare ideeën aandragen.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 15-12-2020 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Helaas was bovenstaand advies niet voor iedereen even goed te waarderen. Vermoedelijk door de joviale+overdreven tint die het had.

Maar een mogelijk idee:
Als een van je buren kerst elders viert, dan kan je vragen of je hun huis mag lenen. Dan kunnen er 3 man in de ene tuin, en 3 man in de ander.

[ Voor 8% gewijzigd door 7Sins op 15-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Iets als https://en.boardgamearena.com/ al overwogen? Dat, in combinatie met een videochat geeft wellicht toch. nog iets van een kerstgevoel.

blub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

7Sins schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 13:40:
Helaas was bovenstaand advies niet voor iedereen even goed te waarderen. Vermoedelijk door de joviale+overdreven tint die het had.

Maar een mogelijk idee:
Als een van je buren kerst elders viert, dan kan je vragen of je hun huis mag lenen. Dan kunnen er 3 man in de ene tuin, en 3 man in de ander.
Waarom zou je de regels zo willen buigen dat je er meer dan het maximale uit kan halen? Als iedereen zich nou eens RUIM aan de regels hield? Dus niet op alle 2, 3 of zelfs 4 kerstdagen het maximaal aantal toegestane mensen uitnodigt, maar slechts op 1 dag 2 man. Je hoeft écht niet altijd het onderste uit de kan te halen.

En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou écht niet naar zo'n "feestje" willen, waarbij je uren in de kou zit, en over de schutting naar je 'buren' moet gaan schreeuwen, waardoor je ook nog eens overlast voor de rest veroorzaakt.

En ook het toelaten van vreemden in je woning lijkt me niet heel wenselijk eigenlijk. Of wou je ze alleen toelaten in de tuin? Dan mogen ze alsnog bij de buren naar de wc? Of hoe zie je dat voor je? Want zeker nu nog steeds niet helemaal duidelijk is hoelang het virus ergens blijft hangen, lijkt het me niet fijn om zomaar 3 vreemden in je huis te hebben. Zeker niet als dat kennelijk sowieso al mensen zijn die graag de regels oprekken...

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Je bent met 6 mensen, maak er 2 losse feestjes van 3 mensen van, en je bent zonder de richtlijnen/regels te overtreden toch gezellig onder de mensen?

Desnoods videobel je ook nog een beetje tussen groep 1 en groep 2, als je toch met iedereen wilt praten.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 16:24
Jaartje overslaan is eigenlijk het best. Ja het is vervelend maar het gaat om je eigen en je families gezondheid, zeker voor de ouderen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 12:42
Sla een jaartje over, daar krijg je niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:06
Wat wij wel eens gedaan hebben is yahtzee via zoom. Een blok en zetje dobbelstenen kosten iets van een euro bij de Deen. Het moeilijkste is eerlijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

stel dat je 3x 2 personen hebt .. zet dan een conference op van 2 camera's per' huishouden ..

je hoeft imho niet naast elkaar te zitten om gesprekken te voeren .. als je dit 1 a 2 uur volhoud ben je als super bezig .. en ipv 1 beeld 4 anderen volgen .. als je kan verbind er 1 met de tv in de woonkamer ..

Wat je ook kan doen als je dicht bij elkaar woont .. is bv een deel of gehele "dinner" verzorgt voor 1 v.d 3 als iedereen dat doet .. en dat knabbel je gezamelijk op tijdens een zoommeeting oid .. eventueel verrassing meuk er tussen .. doe gek ..

Het vergt wat (andere) planning maar dat kan het ook leuk maken ..

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 15-12-2020 22:18 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 12:07

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

D.deJong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:55:
De kans wordt in ieder geval een stuk kleiner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
D.deJong schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:55:
Moet is proberen te zeggen in het wintersport en skiën topic, heb je praktisch een ban aan je broek hangen

Overigens werkt de digitale versie van ticket to ride erg goed, goedkoop en simpel.

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 16-12-2020 15:18 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 12:42
Even enige nuance:
Ik begrijp de wens om op een alternatieve/ digitale wijze toch nog enige vorm van gezelligheid in huis te halen maar ik blijf het een slap aftreksel vinden net als de vergaderingen via Teams, het is het gewoon net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:26
Pagina: 1