Parket vochtgehalte cementdekvloer

Pagina: 1
Acties:

• robbert1983
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-08-2024
Wij zitten midden in een verbouwing waarin we vloerverwarming in een cementdekvloer hebben laten aanleggen.

We hebben het opstookprotocol van de vloer 1x uitgevoerd, voordat de keramische tegel geplaatst is door de tegelzetter. Het vocht gehalte in de vloer voor het opstookprotocol bedroeg met de meter van de tegelzetter 2,6%.

Nu komt in de rest van de woonkamer parket. Hiervoor moet het vochtgehalte in de vloer <1.8% zijn. Ik had gedacht dat 1x het opstookprotocol volgen wel voldoende zou zijn om dit te bereiken. Echter heeft parketteur de vloer gemeten met zijn meter en deze schommelt tussen de 1,9% en 2,3%.

Conclusie parket kan nog niet gelegd worden en vloer moet nogmaals opgestookt worden. Vochtpercentage in de ruimte is <45%. temp +/- 20/21 graden.

Ik had een paar vragen:
1. Kan de parket echt niet gelegd worden bij deze minimale overschrijding?
2. We willen de ruimte al bewoonbaar maken, we vroegen ons af of het misschien mogelijk zou zijn om tijdelijk een goedkoop tapijt op de cementdekvloer te leggen. Of zou dit de droging weer negatief beïnvloeden?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:08

Rmg

(jarig!)
1. Kan wel, als je wil dat het krom trekt.

2. Zal de droogtijd verlengen ja.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
denk even andersom: als je het legt en het gaat krom, wat verwacht je dan van je parketboer?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Cement glad schuren, goed stofzuigen/dweilen enz. en daar tijdelijk op wonen. Over een jaar lekker parket erop leggen (of een andere vloer, afhankelijk van je smaak op dat moment)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 15:45
huur ontvochtiger's bij de boels. deze trekken overal vocht uit ook uit de vloer dit zal het drogen in iedergeval versnellen.

je mag de vloer ook niet te ver opstoken (elke week 5 graden) dus let op dat je de vloer niet te warm maakt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

robbert1983 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:12:
Wij zitten midden in een verbouwing waarin we vloerverwarming in een cementdekvloer hebben laten aanleggen.

We hebben het opstookprotocol van de vloer 1x uitgevoerd, voordat de keramische tegel geplaatst is door de tegelzetter. Het vocht gehalte in de vloer voor het opstookprotocol bedroeg met de meter van de tegelzetter 2,6%.

Nu komt in de rest van de woonkamer parket. Hiervoor moet het vochtgehalte in de vloer <1.8% zijn. Ik had gedacht dat 1x het opstookprotocol volgen wel voldoende zou zijn om dit te bereiken. Echter heeft parketteur de vloer gemeten met zijn meter en deze schommelt tussen de 1,9% en 2,3%.

Conclusie parket kan nog niet gelegd worden en vloer moet nogmaals opgestookt worden. Vochtpercentage in de ruimte is <45%. temp +/- 20/21 graden.

Ik had een paar vragen:
1. Kan de parket echt niet gelegd worden bij deze minimale overschrijding?
2. We willen de ruimte al bewoonbaar maken, we vroegen ons af of het misschien mogelijk zou zijn om tijdelijk een goedkoop tapijt op de cementdekvloer te leggen. Of zou dit de droging weer negatief beïnvloeden?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Goed luchten en paar ventilatoren gebruiken in de ruimte. volg het advies van de deskundige. er tegen in gaan, en later klachten krijgen verspil je je garantie mee.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1