Sectionaaldeur die je zelf makkelijk kunt plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleiner
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben me aan het oriënteren op een sectionaaldeur voor mijn garage waar op het moment een stalen deur in zit die aan alle kanten tocht. Afmetingen 2.50m x 2.20m

Ik ga ervan uit dat ik de deur zelf ga monteren, ben handig genoeg daarvoor. Ik zoek er een met een goede prijs / kwaliteit / montage-effort verhouding.

Tijdens mijn zoektocht heb ik verschillende merken gezien waarvan in de montage hier en daar grote verschillen zitten, variërend van een halve dag tot een dag montage met een heleboel schroeven en assemblagewerk.

Heeft iemand hele goede ervaringen met een bepaalde deur, of juist deuren waar je beter vanaf kunt blijven? Nogmaals ik ben niet bang om te klussen en ben handig genoeg maar ik kan me ook voorstellen dat er inferieure ontwerpen op de markt zijn....

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
Leuk idee en prima zelf uit te voeren. Ik heb er dit jaar zelf ook één geplaatst in onze garage. Ik heb het toen alleen gedaan en dat ging wel, maar met twee is handiger. Een veer die opgewonden moet worden is volgens mij wat gevaarlijker/lastiger. Ik heb die veren die je gewoon moet spannen. Hofmann en Novoferm zijn prima merken.

Wat overigens ook erg handig is, is een bedrade knop in de garage voor het openen van de garage als je nog een toegangsdeur hebt. Ik maak daar erg veel gebruik van. Als motor heb ik erg goede ervaring met de “Chamberlain garagedeuropener Comfort ML700EV”.

[ Voor 28% gewijzigd door colvano op 15-12-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Hier toevallig net een Sectionaldeur van novoferm geplaatst, iso45.

Was over van een project en kon ik goedkoop overnemen. Moest hem wel zelf aanpassen in de breedte, was heel makkelijk. Aan de zijkant de afdekplaat met wielen er af en de geïsoleerde plaat afkorten.

Plaatsen ging ook vrij makkelijk, rustig aan en goed na denken. Dan gaat het wel goed.

Brochure
https://www.novoferm.nl/f...ldeuren_082020_LR_V09.pdf

Instructie video:
YouTube: NovoPort Sectional Garage Door System iso 45 with vertical tension s...