Excel, speciale bruto ber

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJV!
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Mijn vraag
In kolom speciale bruto moet een bruto prijs die berekent is doormiddel van een 'korting'. Er zijn verschillende kortingen en wil dit doen doormiddel van een gegevensvalidatie "Lijst". Nu is mijn vraag; Hoe krijg ik die speciale bruto weergegeven doormiddel van de gekozen korting?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De kortingsberekening moet naar mijn inziens in de gegevens van de 'gegevensvalidatie'. Ik ben aan het worstelen geweest maar kom er niet uit. =ALS(T6=Z3;SOM(S6*0,21);0). (deze code is in alle waarschijnlijkheid niet goed)

Kortom; Ik moet in Bruto een prijs neerzetten waardoor automatisch de speciale bruto zichtbaar gaat worden door het te vermenigvuldigen met de korting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klGuJ_cvH3Ak0jOVQBBSB3srnD0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xgMQcUoFsLn443tou7msJx1C.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwsgnQ-XRve0i-4QncPl_Zwdc1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZTqUnA61008XlP0RBiXsq6uu.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:28
Je moet op basis van de gekozen korting, het kortingspercentage ophalen uit de tabel rechts. Dit zal iets zijn in de trant van (ervan uitgaande dat de eerste regel met bruto prijs cel A3 is):
=A3*INDEX([bereik kortingspercentages];VERGELIJKEN(B3;[bereik kortingscode];0))

waarbij je bij beide bereiken even de goede range moet invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TJV! schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:55:
De kortingsberekening moet naar mijn inziens in de gegevens van de 'gegevensvalidatie'. Ik ben aan het worstelen geweest maar kom er niet uit. =ALS(T6=Z3;SOM(S6*0,21);0). (deze code is in alle waarschijnlijkheid niet goed)
Wat is T6 en wat is Z3? Als je een screenshot plaatst is het handig om ook de labels van de rijen en kolommen te laten zien.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW