Beste kenners,
Mijn huidige setup gaat nu zijn 4,5 jaar mee en sinds ik een nieuwe monitor heb begin ik te merken dat het tijd begint te worden voor een upgrade. Ik heb zelf al e.e.a. uitgezocht maar merk dat er in de 4,5 jaar alweer gigantisch veel gebeurd is in deze wereld en ik vind het dus lastig om de juiste keuzes te maken. Daarom ben ik opzoek naar extra tips en aandachtspunten voor mijn upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen. Ik heb een systeem wat ik nu ca 4,5 jaar heb draaien. Sinds ik een 27” monitor heb kom ik erachter dat 1440p op 144 Hz draaien niet gaat lukken met dit systeem. Verder wel tevreden met het systeem maar ik zou het leuk vinden de spellen weer wat op hogere settings te kunnen draaien. Spelen die ik momenteel speel zijn bijvoorbeeld Battlefield V, GTA V, R6 Siege, Forza Horizon 4, COD Warzone.
Daarnaast wil ik toekomstproof zijn dus een spel als Cyberpunk wil ik goed kunnen draaien met goede settings (high?) en als GTA 6 een keer uit komt in de komende jaren dan wil ik dat ook graag goed kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Mijn maximumprijs voor dit systeem is +- 1000 - 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Over het RAM geheugen en de voeding twijfel ik of ik ze mee kan nemen.De HDD’s en SSD’s uit mijn huidige setup wil ik graag meenemen en ik ben daarnaast benieuwd hoe het zit mijn huidige OS. Ik heb zeer veel programma’s en spellen geïnstalleerd dus als ik mijn SSD met Windows aan kan sluiten en vervolgens opstarten en alles draait dan zou dat een dikke plus zijn
Onderstaand een lijst met mijn huidige setup. Ik weet niet of er nog zaken zie die kunnen blijven?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuwe CPU, Moederbord, videokaart en case. Bij de videokaart die ik nu heb uitgezocht heb ik wel twijfels of dit de beste keuze is voor dit budget, tips zijn welkom! Onderstaande lijst heb ik zelf samengesteld:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik heb een lijstje samen gesteld met een I5 10400. Omdat ik op verschillende platforms lees dat AMD momenteel duurder is ten opzichte van Intel. Maar ik sta open voor ideeën.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse. Dat de build toekomstproof is, is voor mij belangrijk
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus zal dit waarschijnlijk niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met de volgende vragen:
- Windows opnieuw installeren of kan ik mij schuiven aansluiten en werkt alles?
- Is het RAM geheugen uit mijn huidige setup over te zetten? Is de 2133 mHz compatible met de nieuwe setup?
- Is de huidige voeding over te zetten?
- Ik zie dat de videokaarten momenteel zeer lastig leverbaar zijn. Mijn huidige setup draait op zich nog prima dus mochten er goed redenen zijn om bijvoorbeeld pas over 1/2 maanden te bestellen dan sta ik daar voor open.
Daarnaast zijn extra tips en aandachtspunten meer dan welkom!
Mijn huidige setup gaat nu zijn 4,5 jaar mee en sinds ik een nieuwe monitor heb begin ik te merken dat het tijd begint te worden voor een upgrade. Ik heb zelf al e.e.a. uitgezocht maar merk dat er in de 4,5 jaar alweer gigantisch veel gebeurd is in deze wereld en ik vind het dus lastig om de juiste keuzes te maken. Daarom ben ik opzoek naar extra tips en aandachtspunten voor mijn upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen. Ik heb een systeem wat ik nu ca 4,5 jaar heb draaien. Sinds ik een 27” monitor heb kom ik erachter dat 1440p op 144 Hz draaien niet gaat lukken met dit systeem. Verder wel tevreden met het systeem maar ik zou het leuk vinden de spellen weer wat op hogere settings te kunnen draaien. Spelen die ik momenteel speel zijn bijvoorbeeld Battlefield V, GTA V, R6 Siege, Forza Horizon 4, COD Warzone.
Daarnaast wil ik toekomstproof zijn dus een spel als Cyberpunk wil ik goed kunnen draaien met goede settings (high?) en als GTA 6 een keer uit komt in de komende jaren dan wil ik dat ook graag goed kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
[i]Mijn maximumprijs voor dit systeem is +- 1000 - 1200 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Over het RAM geheugen en de voeding twijfel ik of ik ze mee kan nemen.De HDD’s en SSD’s uit mijn huidige setup wil ik graag meenemen en ik ben daarnaast benieuwd hoe het zit mijn huidige OS. Ik heb zeer veel programma’s en spellen geïnstalleerd dus als ik mijn SSD met Windows aan kan sluiten en vervolgens opstarten en alles draait dan zou dat een dikke plus zijn
Onderstaand een lijst met mijn huidige setup. Ik weet niet of er nog zaken zie die kunnen blijven?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-6400 Boxed | € 187,99 | € 187,99 |
| 1 | Moederborden | MSI B150M BAZOOKA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 51,93 | € 51,93 |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F1 HD753LJ, 750GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 439,90 | € 439,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Kingston HyperX Savage SSD 240GB | € 92,37 | € 92,37 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 56,- | € 56,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 828,19 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuwe CPU, Moederbord, videokaart en case. Bij de videokaart die ik nu heb uitgezocht heb ik wel twijfels of dit de beste keuze is voor dit budget, tips zijn welkom! Onderstaande lijst heb ik zelf samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 150,14 | € 150,14 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B460 Tomahawk | € 133,84 | € 133,84 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus OC | € 280,33 | € 280,33 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - TG | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston 32GB DDR4 2666MHz Kit | € 130,85 | € 130,85 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,75 | € 101,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 891,81 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Ik heb een lijstje samen gesteld met een I5 10400. Omdat ik op verschillende platforms lees dat AMD momenteel duurder is ten opzichte van Intel. Maar ik sta open voor ideeën.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse. Dat de build toekomstproof is, is voor mij belangrijk
Ga je overklokken?
Geen ervaring mee dus zal dit waarschijnlijk niet doen.
Wat verwacht je van ons?
Ik zit met de volgende vragen:
- Windows opnieuw installeren of kan ik mij schuiven aansluiten en werkt alles?
- Is het RAM geheugen uit mijn huidige setup over te zetten? Is de 2133 mHz compatible met de nieuwe setup?
- Is de huidige voeding over te zetten?
- Ik zie dat de videokaarten momenteel zeer lastig leverbaar zijn. Mijn huidige setup draait op zich nog prima dus mochten er goed redenen zijn om bijvoorbeeld pas over 1/2 maanden te bestellen dan sta ik daar voor open.
Daarnaast zijn extra tips en aandachtspunten meer dan welkom!