Toon posts:

Ideale combinatie CPU/GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort weleens dat bij een Geforce 2/3 dat je processor (bijv iets met 300Mhz) de bottleneck is omdat die niet snel genoeg is voor de videokaart. Dat kan ik op zich begrijpen.

Ook hoor je weleens dat de processor zit te 'wachten' op de videokaart bijv met een Thunderbird 1,4 ghz en een TNT/Geforce 1.

Zou het dan kunnen gebeuren dat als je een snellere processor neemt bijv van 1,2 ghz naar 1,4 ghz dat je dan minder Fps haalt omdat je processor nu nog meer moet wachten op de videokaart.

En wat zijn dan eigenlijk de ideale combinatie kwa processors en videokaarten?

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
allebei hoog i guess

Verwijderd

Als de processor 'te snel' is voor je videokaart, dan kost het geen maximale performance, je videokaartje zal perfect op topsnelheid kunnen draaien.

Andersom is minder handig, als je processor je videokaart niet goed voor kan werken is dat wel een beetje zonde, dat kost je je framerate.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
duidelijke topictitel zeg..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 22:46 schreef RelaXXinG het volgende:
duidelijke topictitel zeg..
De award voor meest trieste reply van Zondag 12 Augustus gaat naar:

RelaXXinG

Goed gedaan!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 22:49 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

RelaXXinG

Goed gedaan!
Ik wil niet lullig doen hoor, maar hij heeft wel gelijk. Hij had het in [forum=26] moeten neerzetten, maar dat is een ander verhaal.

Ik heb de topictitel aangepast.

Verwijderd

Koop gewoon een 1,4 of een MP en een geforce 3 of een Ati Radeon 2 zodra die uit is en klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Die combinatie staat mij erg aan, nog maar ff werken dan :)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

Canis Lupus

Vosbot

[nieuwsgierige mode]
Wat was de eerste titel dan?
[/nieuwsgierige mode] ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Chiel
  • Laatst online: 19:39
ik heb dus een tb800@945 + een gf2 gts en dat vind ik dus een perfecte combinatie

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Gewoon de proc en vidkaart een beetje uit hetzelfde jaar vissen.

66-200 MHz : Voodoo 2 / TNT
200-300 MHz : TNT / TNT2
300-600 MHz : TNT 2 / GF1
600-1000 MHz : GF1 / GF2
1000-2000 MHz: GF2 / GF3

Ik vind 3D snelheid niet zo heel erg belangrijk, dus ik heb mijn 1.4 nog gewoon met een GF1DDR lopen >:) (So far for mijn lijstje >:) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
Op maandag 13 augustus 2001 09:18 schreef lupusv het volgende:
[nieuwsgierige mode]
[/nieuwsgierige mode] ;)
eh jah, wat was dat? :)

maareh, DE ideale combinatie LIJKT mij een KYRO 2 based videokaart met een P4 1.x (1.5/1.7/1.8) dan heb je echt wat! GEEN TnL, maar dat heeft die kaart niet nodig, hij draait in alle games A-RELAXT op onderstaande systeem, dus ben ik benieuwd hoe die dan draait met een 3x zo krachtige cpu, mag ook amd zijn uiteraard, hoewel je met een 3x krachtigere cpu de bottleneck de vidkaart zal zijn. zou de performance al wel 2x zo hoog liggen als nu! (en hij is nu echt al super kickass :) )

tja een Geforce3 en een P4 1.7 (kan hoger/lager) of een amd 1.4, LIJKT MIJ overkill! echt een beetje TE veel van het goede, dan zal de bottleneck de software denk zijn.

tenzij je win2k gaat draaien, (volledige 32bits)

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 09:18 schreef lupusv het volgende:
[nieuwsgierige mode]
[/nieuwsgierige mode] ;)
De eerste titel was: "Ik vroeg me af" :P ;) :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laatst gehoord dat UT 2 het eerste spel is dat helemaal T&L gebaseerd en dat toekomstige spellen dat allemaal zullen zijn dus je doet er denk ik wel verstandig aan om een Geforce te kiezen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
wanneer kwam ie ook alweer uit? ivm de release van de KYRO 3, die ook TnL krijg >:) en dat in combinatie met hun Tile Based Engine ! >:) daar zal nvidia nog een scheet van ruiken! >:) (TBE -> HSR -> Hidden Surface Removal, ja, dat waar de V5 brak in was. of een soort eerste uitvoering ervan)

• RelaXXinG
  • Laatst online: 19-08 21:39
Op zondag 12 augustus 2001 22:49 schreef minipolopikoler het volgende:

[..]

RelaXXinG

Goed gedaan!
hehehe :)

ja ik was in zo'n bui,

maar ik vind het zo irritant als je zo'n topictitel neemt van waar gaat dat over..

bovendien als je een duidelijke topictitel neemt zullen er meer mensen reageren die er verstand van hebben omdat ze de titel lezen en denken: hier kan ik misschien wat zinvols aan bijdragen.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11

Canis Lupus

Vosbot

Op maandag 13 augustus 2001 10:02 schreef AirHead het volgende:

[..]

De eerste titel was: "Ik vroeg me af" :P ;) :)
OK, niet een echt bijster slimme titel ;)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Deze issue is zwaar afhankelijk van de gebruikte software, maar in het algemeen komt het er op neer dat je bij de populaire games de fillrate limmit van het video geheugen tegenkomt op alle processoren boven de 800 mhz, die situatie kan echter ook anders zijn, games als deltaforce hebben doordat het gebruik van een enorme diepte niet voldoende aan mainstream videokaarten, derhalve is er voor gekozen voor een andere techniek waarbij er veel raw cpu power nodig is, toch wel minimaal 400mhz, je videokaart heeft dan gewoon weinig te doen.

RGZ.

MASH

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 12:15 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik had laatst gehoord dat UT 2 het eerste spel is dat helemaal T&L gebaseerd en dat toekomstige spellen dat allemaal zullen zijn dus je doet er denk ik wel verstandig aan om een Geforce te kiezen.
Is de GeForce Family de enige kaartenreeks met hardware T&L dan ?
edit:

het was nog vroeg
Pagina: 1