Dit is mijn eerste vraag op het Forum. Laat ajb weten als het ergens duidelijker kan.
Bij voorbaat dank voor al jullie tijd en adviezen. We nemen ze zeker ter harte.
Ik zoek een?
Koptelefoon, bedraad of draadloos, voor als mijn zoon van 12 jaar op de TV met zijn Nintendo switch wil spelen. Het gaat hem vooral om het geluid, en niet per se om online te chatten tijdens het gamen.
Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij speelt vaak in de handheld mode, maar wil nu ook vaker op de TV in de woonkamer spelen.
Zelf heeft hij gevraagd om een koptelefoon, zodat het geluid niet zo zacht hoeft
Als hij op de TV speelt staat de switch zelf in het dockingstation bij te TV en zit de jackplug ingang (op de switch zelf) dus ongeveer 5 meter van hem vandaan. Er zijn dan 2 opties lijkt me. klopt dat?
[1] koptelefoon aansluiten op de switch zelf (als dit werkt in het docking station) met een bedrade verbinding met een hele lange draad
[2] koptelefoon aansluiten op de TV met een draadloze verbinding.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur voor hem gaat uit naar een over-ear koptelefoon zodat hij de andere geluiden in de woonkamer er minder doorheen hoort, en de rest minder geluid hoort van de game.
Ik zit niet vast aan een bepaald merk, wel vind ik zelf de echte game headsets niet echt mooi (grof/bulky)
Onderstaande modellen heb ik zelf gevonden.
Geen idee of deze geschikt zijn voor onze situatie.
pricewatch: JBL E55BT (Zwart)
Deze is over-ear en kan zowel met draad (lang verlangsnoer?) als draadloos worden gebruikt (in de auto wellicht). De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: JBL E65BTNC (Zwart)
Over-ear, draadloos, mogelijk een alternatief voor de e55bt, geen idee.
De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: Steelseries Arctis 1 Wireless
Deze is over-ear en kan zowel met draad (lang verlangsnoer?) als draadloos worden gebruikt.
Acceptabele prijs. Goede reviews
pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart
Over-ear, draadloos. De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: Sennheiser RS 175 (Zwart)
Over-ear, draadloos, met zendstation (nodig?)
Erg prijzig
pricewatch: Sennheiser RS 120 (Zwart)
On-ear
, wel draadloos, met zendstation (nodig?)
Betaalbaar, maar groot en foeilelijk zendstation.
pricewatch: Sony MDR-RF811 (Zwart)
Over-ear, draadloos. Slank design
Zeer goed betaalbaar, maar slechte reviews (veel ruis, en geluid dat weg lekt)
Welke vragen heb je hier nog over?
Kan de koptelefoon het beste met de switch of met de TV verbonden worden?
Als de koptelefoon met de TV wordt verbonden is het dan nodig om een koptelefoon met een zendstation te kiezen in verband met vertraging in het geluidsignaal via bluetooth van de TV?
Bij voorbaat dank voor al jullie tijd en adviezen. We nemen ze zeker ter harte.
Ik zoek een?
Koptelefoon, bedraad of draadloos, voor als mijn zoon van 12 jaar op de TV met zijn Nintendo switch wil spelen. Het gaat hem vooral om het geluid, en niet per se om online te chatten tijdens het gamen.
Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hij speelt vaak in de handheld mode, maar wil nu ook vaker op de TV in de woonkamer spelen.
Zelf heeft hij gevraagd om een koptelefoon, zodat het geluid niet zo zacht hoeft
Als hij op de TV speelt staat de switch zelf in het dockingstation bij te TV en zit de jackplug ingang (op de switch zelf) dus ongeveer 5 meter van hem vandaan. Er zijn dan 2 opties lijkt me. klopt dat?
[1] koptelefoon aansluiten op de switch zelf (als dit werkt in het docking station) met een bedrade verbinding met een hele lange draad
[2] koptelefoon aansluiten op de TV met een draadloze verbinding.
Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur voor hem gaat uit naar een over-ear koptelefoon zodat hij de andere geluiden in de woonkamer er minder doorheen hoort, en de rest minder geluid hoort van de game.
Ik zit niet vast aan een bepaald merk, wel vind ik zelf de echte game headsets niet echt mooi (grof/bulky)
Onderstaande modellen heb ik zelf gevonden.
Geen idee of deze geschikt zijn voor onze situatie.
pricewatch: JBL E55BT (Zwart)
Deze is over-ear en kan zowel met draad (lang verlangsnoer?) als draadloos worden gebruikt (in de auto wellicht). De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: JBL E65BTNC (Zwart)
Over-ear, draadloos, mogelijk een alternatief voor de e55bt, geen idee.
De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: Steelseries Arctis 1 Wireless
Deze is over-ear en kan zowel met draad (lang verlangsnoer?) als draadloos worden gebruikt.
Acceptabele prijs. Goede reviews
pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart
Over-ear, draadloos. De draadloze verbinding met de TV geeft mogelijk vertraging in het geluid.
pricewatch: Sennheiser RS 175 (Zwart)
Over-ear, draadloos, met zendstation (nodig?)
Erg prijzig
pricewatch: Sennheiser RS 120 (Zwart)
On-ear

Betaalbaar, maar groot en foeilelijk zendstation.
pricewatch: Sony MDR-RF811 (Zwart)
Over-ear, draadloos. Slank design
Zeer goed betaalbaar, maar slechte reviews (veel ruis, en geluid dat weg lekt)
Welke vragen heb je hier nog over?
Kan de koptelefoon het beste met de switch of met de TV verbonden worden?
Als de koptelefoon met de TV wordt verbonden is het dan nodig om een koptelefoon met een zendstation te kiezen in verband met vertraging in het geluidsignaal via bluetooth van de TV?
[ Voor 4% gewijzigd door Jinzeb op 15-12-2020 22:54 ]