Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een systeem voor mijn ouders.
Het is in principe het hoofdsysteem in het huis waar de huis tuin en keuken surfenen mailen op gebeurd, alleen verwachten ze het bewerken van video's weer op te pakken.
Welke software gebruikt gaat worden weet ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget te horen gekregen, enkel wat ze verwachten van het systeem, dus heb 2 opties gemaakt om te overleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Denk randapparatuur dat zijn toetsenbord, muis, scherm niet waarschijnlijk ivm aansluitmogelijkheden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon eigenlijk standaard componenten van de kast, andere componenten kan ik nog doen in overleg (zoals diskdrive, extra opslag).
Denk ook wel iets van de nu laatste generatie maar ook weer niet top-off-the-bill.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur ging uit naar Intel, verder waren er weinig voorkeuren. Ik heb zelf wel nog maar 2 maal een pc in elkaar gestoken en dat was met mobo van asus en gigabyte en vond deze wel fijn werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, enkel dat het systeem niet 'lacked' op gebied van videobewerken (amateuristisch).
Ga je overklokken?
Nee, maar ik ben bewust dat de mogelijkheid er wel is door gekozen componenten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Onderstaande builds bekijken, heb de compatibility wel al een beetje bekeken en indien nodig opmerkingen maken als er iets slechts tussen zit.
Ook uitspreken over voorkeur van systeem, dat ligt bij mijzelf toch bij een i7.
Bang-for-buck pas ik liever niet toe, het vorige systeem is al redelijk oud dus ze doen lang met hun systemen.
Besparen lijkt me op die termijn niet relevant.
Het is een systeem voor mijn ouders.
Het is in principe het hoofdsysteem in het huis waar de huis tuin en keuken surfenen mailen op gebeurd, alleen verwachten ze het bewerken van video's weer op te pakken.
Welke software gebruikt gaat worden weet ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget te horen gekregen, enkel wat ze verwachten van het systeem, dus heb 2 opties gemaakt om te overleggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Denk randapparatuur dat zijn toetsenbord, muis, scherm niet waarschijnlijk ivm aansluitmogelijkheden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Gewoon eigenlijk standaard componenten van de kast, andere componenten kan ik nog doen in overleg (zoals diskdrive, extra opslag).
Denk ook wel iets van de nu laatste generatie maar ook weer niet top-off-the-bill.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur ging uit naar Intel, verder waren er weinig voorkeuren. Ik heb zelf wel nog maar 2 maal een pc in elkaar gestoken en dat was met mobo van asus en gigabyte en vond deze wel fijn werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, enkel dat het systeem niet 'lacked' op gebied van videobewerken (amateuristisch).
Ga je overklokken?
Nee, maar ik ben bewust dat de mogelijkheid er wel is door gekozen componenten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Onderstaande builds bekijken, heb de compatibility wel al een beetje bekeken en indien nodig opmerkingen maken als er iets slechts tussen zit.
Ook uitspreken over voorkeur van systeem, dat ligt bij mijzelf toch bij een i7.
Bang-for-buck pas ik liever niet toe, het vorige systeem is al redelijk oud dus ze doen lang met hun systemen.
Besparen lijkt me op die termijn niet relevant.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7-10700 Boxed | € 321,74 | € 321,74 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus Z490 Elite AC | € 195,05 | € 195,05 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 Super Gaming OC 3X 8G (rev 2.0) | € 462,38 | € 462,38 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 USB-C Zwart | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 139,85 | € 139,85 |
| 1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 100,05 | € 100,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.548,52 | ||
[ Voor 29% gewijzigd door J_aimy op 04-01-2021 15:20 ]