Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afbakbrood
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-10-2023
Mijn vraag

Ik heb een rare soort lag bij mijn video kaart altans ik denk dat het daarin ligt. Wanneer ik aan het gamen of een film oid aan het kijken ben gaan de fans van de video kaart soms harder draaien ( wat vrij logisch is)
maar wanneer deze aangaan bevriesd dus het beeld en vervolgens ''schiet'' hij weer vooruid en hoor je via de audio een heel raar krakend geluid. dit is natuurlijk erg irritant.

ik vroeg mij af of iemand dit probleem kent of heeft gehad of suggesties heeft om het te fixen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i5-8600K
Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G
MSI B360 Gaming Plus
Cooler Master Hyper 212 EVO
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Corsair RM550x (2018) Zwart
Crucial MX500 2,5" 500GB
Seagate Barracuda, 1TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
cooling curve aanpassen heb ik al gedaan, maar dit lost het niet op

EDIT:

curve is:
30 C = 30%
54C = 50%
70C = 63%
85C = 100%

Ook als ik in bios cpu warning aanzet krijg ik: warning, please check ( geen fout code)

[ Voor 20% gewijzigd door afbakbrood op 14-12-2020 23:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:34
@afbakbrood Mis nog heel veel hardware specificaties.

Zou je je volledige setup willen plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afbakbrood
@Verwijderd @corporalnl

bij deze mijn hele setup:
Intel Core i5-8600K
Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Windforce 8G
MSI B360 Gaming Plus
Cooler Master Hyper 212 EVO
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Corsair RM550x (2018) Zwart
Crucial MX500 2,5" 500GB
Seagate Barracuda, 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 23:08

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

Even ervan uitgaande dat je verder geen vreemde errors hebt of foutmeldingen in je Device Manager zou ik onderstaande eens proberen om de oorzaak te achterhalen.

Aangezien het om beide films en gamen gaat zou ik eerst eens proberen zonder videokaart.
Haal deze eens uit je pc.
Wat gebeurt er als je via de display output op je moederbord films kijkt ?
Als je dan ook vreemde freezes hebt ligt het in ieder geval niet direct aan je videokaart.
Denk dat je het dan in je software moet zoeken, misschien vreemde codec packs geinstalleerd ?

Indien je geen freezes hebt, de videokaart weer terugplaatsen, de nvidia drivers eens deinstalleren met Display Driver Uninstaller en opnieuw installeren, even kijken wat je kaart dan doet.
Mocht dat niet helpen, probeer eens een andere videokaart als je die mogelijkheid hebt.
Denk zelf dat ik eens op die manier zou beginnen als ik je verhaal zo lees.

Zou wel eens in de handleiding van je moederbord kijken waarom je BIOS die cpu warning geeft trouwens.
Volgens mij bedoel je dat je cpu een melding moet geven als die een bepaalde temperatuur bereikt.
afbakbrood schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
Ook als ik in bios cpu warning aanzet krijg ik: warning, please check ( geen fout code)

[ Voor 19% gewijzigd door q3a_manchurian op 14-12-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afbakbrood
@q3a_manchurian Ik wou nog even een update geven. ik heb nog wat dingen uit geprobeerd, ik heb net de BIOS geupdate gedaan, kwam helaas wel in een no booth device loop maar die heb ik gefixed. nu heb ik de gewone fans ook ingesteld op smart mode. en de warning sign staat ook nog aan. De Error ben ik kwijt. ben benieuwd of de lagg ook weg is :) UPDATE! het de pc start nogsteeds de fans op, maar het lag gedeelte is weg :)

[ Voor 10% gewijzigd door afbakbrood op 21-12-2020 21:16 ]

Pagina: 1