Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-07 17:55
Beste allen,

Student hier, ben mede door Corona begonnen aan een cursus Security+. Gewoon om wat bij te leren en omdat het ontzettend leuk is. Gisteren gekeken naar de prijs en bleek 315 euro te zijn. Voor mij gigantisch! Beetje zoeken gaf me een coupon van 10%, maar niet veel beter. Er is een speciale "academische versie", gelden voor US, UK en speciale aangesloten instellingen (en ja hoor die van mij niet). Zou echt een beetje klote zijn als door het bedrag het hele feest niet doorgaat. Iemand een idee hoe ik wat lager kan komen te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:29

Zenix

BOE!

Ik doe regelmatig beta examens bij Comptia, die zijn maar 50 euro en ik haal ze meestal wel, maar voor student is het lastig natuurlijk.

Dus ik weet geen alternatief. Persoonlijk zou ik de cursus gewoon doen en geen examen doen, je doel is namelijk om bij te leren. Ik snap dat een examen doen daarbij een goed hulpmiddel is, maar het moet wel betaalbaar blijven. Via mijn hogeschool kon ik trouwens goedkoop Microsoft examens regelen, en ook Cisco als ik de CCNA had gedaan. Misschien ook wel interessant om een beetje in Azure te duiken, daar is ook genoeg te doen qua security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffieHM
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-08-2024
Stel je vraag hier eens: IT Security Certificeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
Zenix schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:00:
Ik doe regelmatig beta examens bij Comptia, die zijn maar 50 euro en ik haal ze meestal wel, maar voor student is het lastig natuurlijk.
beta examen is een examen om je 2 jaar te verlengen als je hem reeds eerder hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:36
RL600 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:31:
Beste allen,

Student hier, ben mede door Corona begonnen aan een cursus Security+. Gewoon om wat bij te leren en omdat het ontzettend leuk is. Gisteren gekeken naar de prijs en bleek 315 euro te zijn. Voor mij gigantisch! Beetje zoeken gaf me een coupon van 10%, maar niet veel beter. Er is een speciale "academische versie", gelden voor US, UK en speciale aangesloten instellingen (en ja hoor die van mij niet). Zou echt een beetje klote zijn als door het bedrag het hele feest niet doorgaat. Iemand een idee hoe ik wat lager kan komen te zitten?
Ik zou ook even mailen, Goh, ik zie deze discount in the USA, ik kan de discount prijs betalen maar de volledige niet. Is er ook zo'n discount voor mijn instelling. Grote kans dat je dan alsnog de discount krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
overhyped schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:53:
[...]

Ik zou ook even mailen, Goh, ik zie deze discount in the USA, ik kan de discount prijs betalen maar de volledige niet. Is er ook zo'n discount voor mijn instelling. Grote kans dat je dan alsnog de discount krijgt.
Yup reeds gedaan voor het openen van deze post. Eerlijk gezegd vrij kille reactie, wat neer komt op nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:29

Zenix

BOE!

RL600 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:32:
[...]

beta examen is een examen om je 2 jaar te verlengen als je hem reeds eerder hebt gehaald?
Nee, is om nieuwe examens(versies) te testen. Is nog geen studiemateriaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:08
De stichting NASC / Praktijkleren doet in NL het contact tussen CompTia en de onderwijsintstellingen (scholen kunnen examenvouchters met korting aanbieden) Zie: https://www.stichtingprak...erkingsverbanden/comptia/

Check even of je opleiding is aangesloten bij deze stichting, als dat niet zo is, bel dan met NASC om te zien of je dit misschien via hen, of een aangesloten school kan regelen.

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
Bernard0343 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:41:
De stichting NASC / Praktijkleren doet in NL het contact tussen CompTia en de onderwijsintstellingen (scholen kunnen examenvouchters met korting aanbieden) Zie: https://www.stichtingprak...erkingsverbanden/comptia/

Check even of je opleiding is aangesloten bij deze stichting, als dat niet zo is, bel dan met NASC om te zien of je dit misschien via hen, of een aangesloten school kan regelen.

Succes!
Ik heb net met ze gebeld. Zij blijken alleen te leveren aan MBO en gerelateerd daaraan. Voor een universiteit doen ze niet. Daar zou ook een organisatie voor moeten zijn, maar die is hun onbekend. Mocht iemand dat hier weten hoor ik dat graag. Ik zoek ondertussen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:08
Ha @RL600,

Dan denk ik aan Surfspot, maar op de site van deze club staat niets over Comptia. Eventueel zou je Student member van Comptia kunnen worden, na het betalen van US$ 29,- kan je met korting een voucher kopen.

Ook een 'long shot' bij het Drenthe College bieden ze Securtity+ als cursus aan, een examenvoucher kost bij hen € 180,- Misschien verkopen ze deze vouchers ook los, je zou het contactpersoon eens een mailtje kunnen sturen. https://www.drenthecollege.nl/opleidingen/comptia-security/

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
Hey @Bernard0343 ,

Ik heb drenthe college gebeld en wordt teruggebeld dor de juiste persoon.

Surfspot een mail gestuurd.

Comptia student is nu net het lastige. Ik heb dit nagevraagd, maar zij zijn niet aangesloten bij CompTia, dus aanmelden als student is niet mogelijk, ondanks dat ik student ben.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RL600
Update:

Wat meer mails gestuurd en gebeld. Ik heb ook contact gehad met LOI,NCOI en computrain. Iedereen wijst terug naar CompTia :( Kort samengevat, goed balen.
Pagina: 1