Mijn vraag
Ik gebruikte de app MonitorControl om via het toetsenbord van mijn Mac mijn monitor aan te sturen voor geluid/helderheid/contrast, dat werkte perfect via mijn Macbook Pro.
Nu heb ik een nieuwe monitor (LG 34wk95u) met DDC/CI ondersteuning, aangesloten via Thunderbolt 3. Nu werkt MontiorControl alleen als ik in het menu van de monitor DisplayPort 1.4 of 1.1 kies. Het probleem is dat ik de monitor dan niet op 5k2k resolutie krijg, die resolutie krijg ik alleen als ik de monitor op DisplayPort 1.2 zet, maar dan werkt DDC/CI via MonitorControl niet. Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruikte de app MonitorControl om via het toetsenbord van mijn Mac mijn monitor aan te sturen voor geluid/helderheid/contrast, dat werkte perfect via mijn Macbook Pro.
Nu heb ik een nieuwe monitor (LG 34wk95u) met DDC/CI ondersteuning, aangesloten via Thunderbolt 3. Nu werkt MontiorControl alleen als ik in het menu van de monitor DisplayPort 1.4 of 1.1 kies. Het probleem is dat ik de monitor dan niet op 5k2k resolutie krijg, die resolutie krijg ik alleen als ik de monitor op DisplayPort 1.2 zet, maar dan werkt DDC/CI via MonitorControl niet. Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Macbook Pro 13 inch 2020
- 2Ghz Quad-Core Intel Core i5
- 16gb geheugen
- Video: Intel Iris Plus Graphics 1536Mb
- Externe monitor: LG 34wk95u
- MacOS Big Sur 11.01
- MonitorControl 2.1.0 (https://github.com/MonitorControl/MonitorControl)
- Verschillende thuderbolt 3 kabels
- Diverse resoluties geprobeerd
- Ondervonden dat DispalyPort 1.1 en 1.4 setting op de monitor wel werken met MonitorControl, maar dat dit met DisplayPort 1.2 (5k2k resolutie) niet mogelijk is
[ Voor 4% gewijzigd door maasstad op 15-12-2020 16:11 ]