AliExpress seller wil dispute wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb een koptelefoon gekocht waarbij aan 1 kant het geluid het niet doet. Nu heb ik dat aangegeven via ‘contact seller’ waarop ze me vroegen een filmpje te maken. Dit heb ik vervolgens gedaan en toen hoorde ik er niets meer van. Vervolgens dus maar een dispute aangemaakt en nu zegt hij dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R88EHGuqmEWToTeFN4xx0LfBZ-Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rt6AWEtK6xXwIs3k4WDbXmBg.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben content met beiden opties maar ik heb liever mijn geld terug omdat ik inmiddels via mijn werk een koptelefoon mag aanschaffen. Wat kan ik hier het beste doen? Het lijkt er op dat de seller heel graag van het dispuut af wil. Weet iemand wat hier achter schuilt?

[ Voor 5% gewijzigd door Blue_Fear op 14-12-2020 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De refund accepteren

Voorlaatste blokje tekst, laatste regel. Laatste 3 woorden..
"Will refund, ok?"

Of denk ik nu te simpel?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
jack zomer schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:57:
De refund accepteren

Voorlaatste blokje tekst, laatste regel. Laatste 3 woorden..
"Will refund, ok?"

Of denk ik nu te simpel?
Geen idee, voor mij de eerste keer maar als zij refunden moet ik de status naar no longer need the product zetten. Dat vind ik raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Oke. Snap ik. Maar dan vraag je ze even waarom dit op deze manier moet. Wat het voordeel voor jou en hun is als je dat zo doet.
Misschien nog even inschieten bij Ali zelf of dit normaal is.

Duidelijk uitleggen dat het ding stuk is, dat je geen nieuwe hoeft. En dat je dus graag je geld terug zou hebben...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-10 22:29
Sellers worden bij Ali afgerekend op % klachten. Straffen voor te veel disputes kunnen zijn dat ze bijv minder goed vindbaar worden = minder sales.
Ze hebben liever verlies op 1 order dan geen nieuwe orders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
mocht dit helpen: koop sades bij aliexpress :) beter dan prijs doet vermoeden :P
(gezien ik denk dat je een nieuwe gaat kopen ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
The_Zohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:04:
Sellers worden bij Ali afgerekend op % klachten. Straffen voor te veel disputes kunnen zijn dat ze bijv minder goed vindbaar worden = minder sales.
Ze hebben liever verlies op 1 order dan geen nieuwe orders meer
Ah zoiets dacht ik al! Maar wat als zij uiteindelijk geen refund geven? Heb ik dan nog een poot waar ik op kan staan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Gewoon op dat laatste bericht antwoorden dat je het dispute intrekt op het moment dat jij de nieuwe headset binnen hebt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 21:14

M2M

medicijnman

Blue_Fear schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:09:
[...]

Ah zoiets dacht ik al! Maar wat als zij uiteindelijk geen refund geven? Heb ik dan nog een poot waar ik op kan staan :)?
Over hoeveel euro gaat het eigenlijk? Het komt allemaal van Ali af, dan weet je toch dat er wat risicos aan kleven toch?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
@Blue_Fear ik heb nog nooit gehad dat ik mn geld dan niet krijg - je kan opnieuw dispute openen en/of alie ziet dat je item niet meer wilt - dan is webshop verplicht terug te betalen (alie houdt het geld tijd vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
99ruud99 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:14:
@Blue_Fear ik heb nog nooit gehad dat ik mn geld dan niet krijg - je kan opnieuw dispute openen en/of alie ziet dat je item niet meer wilt - dan is webshop verplicht terug te betalen (alie houdt het geld tijd vast)
Ok dan ga ik de gok wagen. Het no longer need the product is overigens ook via dispute dus die zal dan wel anders geclassificeerd worden..?

[ Voor 13% gewijzigd door Blue_Fear op 14-12-2020 22:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

Inderdaad @The_Zohan, met Ali zelf geen ervaring, maar is hetzelfde op Ebay en andere websites met losse seller shops.
Reputatie is alles voor die gasten, want er zijn honderden concurrenten met hetzelfde aanbod en dezelfde prijs die al op de bodem zit.
Het is je goed recht een dispute aan te maken als ze niet reageren, maar het is ook gewoon allemaal tactiek om niet te reageren.

Ik wil niet generaliseren, maar mijn ervaring is dat ze als volgt handelen:
- bij klachten niet meteen reageren veel mensen geven 't al op dan
- daarna vragen om bewijs als foto of film, is voor veel mensen ook al te veel moeite
- dat zeer traag afhandelen, maar wel de communicatie open houden zodat het lijkt alsof ze er mee bezig zijn
- als er echt een klacht/dispute komt dat meteen afdoen, excuses aanbieden en zorgen dat de klant het intrekt

Volgens mij hebben de meeste sellers gewoon mensen full time in dienst om die dingen af te handelen.

Ik zou zelf voorstellen: Send a refund and I will cancel the dispute when the refund is received.
Want als jij zegt dat je het product niet meer nodig hebt en je krijgt geen refund kan je daarna niet meer zeggen dat het defect was.

Dus goed dat je een screen hebt. Ik heb zelf 2x met een Ebay seller meegemaakt dat ik een nieuw product zou krijgen, maar dat nooit gehad want ze weten toch dat het nooit binnen de klachten termijn binnen komt.... Dus een refund is beter.
Nu gaat het meestal om een paar Euro dus ik kan er ook niet wakker om liggen, maar dat weten die sellers ook maar al te goed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:22

LankHoar

Langharig tuig

Precies wat @Klippy zegt. Verkoper heeft zich niet oplossingsgericht opgesteld, en wil nu buiten het systeem om dit afhandelen. Dat riekt gewoon. Zou er niet in mee gaan en Ali het lekker laten oplossen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Dat is een oplichting methode. En zeker niet accepteren! Zoek op Reddit!

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Gewoon eerst geld laten terugboeken of een nieuwe en dan pas de boel intrekken :)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 21:49
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt bij een verkoper op AliExpress. Reputatie is inderdaad 1 ding, maar hier kan ook meer spelen.

Ik weet niet meer precies hoe dit zit, maar AliExpress biedt een bepaalde kopersbescherming in het geval van een dispute. Van wat ik toentertijd heb onderzocht, lijkt het erop dat verkopers je vragen om een dispute af te sluiten of te veranderen naar iets wat minder 'erg' is (in dit geval 'I no longer need the product'). Dat maakt dan de weg vrij voor de verkoper om verder niets meer te doen, want jij hebt bij AliExpress aangegeven dat het dispute geen dispute meer is en in dit geval dus ook dat je het product niet meer nodig hebt. Omdat jij zelf dan het dispute hebt aangepast/afgesloten, heb je die kopersbescherming niet meer en volgens mij kun je dan ook geen nieuw dispute meer openen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
NOOIT een dispuut sluiten voordat het opgelost is, bij paypal niet, bij ali niet. Je kunt dan helemaal niets meer.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Als je aanpast blijft verkoper reputatie oke maar de jouwe wordt dan natuurlijk discutabel.
Ali kijkt bij een Dispute ook naar je 'verleden'. Bij teveel schimmige situaties kiezen ze makkelijker de kant van verkoper.

Dit weet ik omdat ik jaren terug al eens een 'echt leren' portemonnee kocht die van imitatie leer bleek te zijn. Kreeg netjes een mail terug van Ali dat ze op mijn account geen gekkigheid hadden gevonden en daarom direct het bedrag van hun terug ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blue_Fear
Gadgeteer schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:04:
Als je aanpast blijft verkoper reputatie oke maar de jouwe wordt dan natuurlijk discutabel.
Ali kijkt bij een Dispute ook naar je 'verleden'. Bij teveel schimmige situaties kiezen ze makkelijker de kant van verkoper.

Dit weet ik omdat ik jaren terug al eens een 'echt leren' portemonnee kocht die van imitatie leer bleek te zijn. Kreeg netjes een mail terug van Ali dat ze op mijn account geen gekkigheid hadden gevonden en daarom direct het bedrag van hun terug ontvangen.
Hier niet aan gedacht maar geld staat al netjes op mijn rekening!
Pagina: 1