Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdCou
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-01-2022
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aan jullie omdat ik Playstation niet kan bereiken met deze vraag...

Mijn playstation controller maakt hele slechte connectie met mijn playstation 4 waardoor gamen echt onmogelijk is...
Als ik aan het gamen ben doet de controller het soms gewoon niet.
De reset knop van de controller heb ik al een aantal keren geprobeerd maar dit lijkt het niet op te lossen, ook heb ik de controller uit de playstation 4 settings gegooid om deze daarna weer toe te voegen, ook dit werkte niet...

Kan iemand mij hiermee helpen plzzz!!???

Groetjes Sjoerd C

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 20:30
@SjoerdCou
Waarom kan je Sony of de Winkel waar je het gekocht hebt niet benaderen? ( hoelang heb je het al in bezit? )

Daarnaast om welke PS4 controller gaat het om? Je hebt meerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Om wat dingen uit te sluiten: doet een andere controller het wel?

En: werkt het wel goed als je dicht bij de playstation blijft met je controller?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdCou
corporalnl schreef op maandag 14 december 2020 @ 23:06:
@SjoerdCou
Waarom kan je Sony of de Winkel waar je het gekocht hebt niet benaderen? ( hoelang heb je het al in bezit? )

Daarnaast om welke PS4 controller gaat het om? Je hebt meerdere versies.
Ik heb deze gekocht toen die net uit was, dus hier zit sowieso geen garantie meer op van de MediaMarkt.

Het gaat gewoon om de blauwe dualshock 4 v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdCou
remco_k schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:04:
Om wat dingen uit te sluiten: doet een andere controller het wel?

En: werkt het wel goed als je dicht bij de playstation blijft met je controller?
Alle controllers die ik getest heb hebben het zelfde probleem. Ook op de playstation van een vriend van mij doet mijn controller het gewoon.

Dat is het probleem dus, binnen één meter doet die dit, ongeveer buiten 1,5 meter heb ik minder last van dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Nou dit riekt natuurlijk naar storing in de lucht, op de frequentie van bluetooth.
Onlangs een Wifi AP naast je PS gezet toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34
@SjoerdCou Hoelang speelt dit al? Het kan zoals @Koekstra zegt een storing zijn. Gezien de kerstdagen er nu aankomen en veel mensen extra verlichting in huis hebben kan het ook prima een “Chinees”-probleem zijn, denk bijvoorbeeld aan led-kerstlampjes e.d. Veel van die voedingen nemen het niet zo nauw met de voorschriften mbt interferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@SjoerdCou Dat lijkt me duidelijk een probleem met externe oorzaak. Dus geen defect aan ps4 of de controllers. Maar een invloed van buitenaf.
Staat er in de buurt van de ps4 en/of controllers een wifi router of bluetooth apparaat wat actief is? Dect telefoons (zowel de basis als headset) kunnen potentieel ook storingsbronnen zijn. Of een chromecast die actief wordt gebruikt. Het kan van alles zijn. Ook ouderwetse analoge draadloze video zenders. Of een apparaat wat gewoon veel meer stoort doordat het defect is of inderdaad zoals hierboven staat Chinese rommel.

Trek gewoon eens van alle apparaten, behalve ps4 en tv, de stekkers eruit. Kijken wat er veranderd.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 21-12-2020 18:34 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoerdCou
Het is opgelost!!
Heb contact opgenomen meeet de playstation helpdesk.
Heb de playstation in safe modes gezet en dan database reconstrueren.
Ook was het een ding dat mijn usb uit gebreid was door een soort usb stekker verdeeldoos*.
Pagina: 1