Dansend Beeldschermvensters

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-10-2022
Dag Tweakers,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.
Ik ben in het bezit van een HP spectre x360 15-ch015nd.

9 dagen na het verlopen van mijn garantie krijg ik ineens allemaal horizontale dansende strepen in het beeld. Vensters verschijnen dansend 3x a 4x onder elkaar.

Ik heb hieromtrent met HP gebeld en samen (telefonisch) hebben we systeem-update uitgevoerd op mijn pc. Dit leek te werken maar na 2 weken kreeg ik het probleem opnieuw en merkte ik dat als ik mijn beeldschermverlichting minder fel zette het probleem gelijk naar voren komt (met de achtergrondverlichting op de felste stand wilt het nog wel eens stoppen met trillen) daarbij verschijnen er nu ook vage verticale lijnen (met name bij contouren van vensters, bewegende beelden of een bewegende muis*)

Wederom met HP gebeld en die gaven nu dit keer aan dat de laptop ter reparatie gestuurd dient te worden.
De prijs is niet misselijk (€ 463,-) en HP wilt geen beroep doen op redelijkheid om het offertebedrag wat te verlagen. (immers 11 dagen na verstrijken van de garantie op een laptop die ik weinig gebruik.)

Hoofdreden is dat ze zeggen dat telefoontje 1 en telefoontje 2 niets met elkaar te maken hebben en het zien als 2 aparte problemen waarbij ze zeggen dat telefoontje 2 een maand na het verstrijken van de garantie is gepleegd dus geen service.

Mijn vragen:

met welk probleem heb ik hier te maken?
Is het door derden op te lossen of is het noodzakelijk om mijn laptop naar HP te sturen?
Zijn er hier op dit forum wellicht handige Laptopmonteurs die dit kunnen fixen (natuurlijk tegen betaling)

Ik gun het de (thuis)monteur meer dan die wolven van HP.
Graag verneem ik alle reacties

Met vriendelijke groet,

Pitje

*Indien wenselijk kan ik screenshots sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn, maar een screenshot kan wel helpen om te bepalen of het software- of hardwarematig is. Als de artefacten ook op het screenshot voorkomen lijkt mij dat het in de software gezocht kan worden: verse installatie erop en verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
Dag Firestorm (en andere bezoekers)

Bij deze een aantal screenshots....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX-Y6HkywCzS9fQDGEN-6Gfn6Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRN3D5apxW7nUaXACaxMJQ01.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwgOhR-XsLHg7Um37-GsflWkGlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zGd1dAqZwfOfzXyyvNUQ1u7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pitjeg
wanneer ik het beeldscherm minder fel zet komen er meer strepen en beginnen ze nog heftiger te dansen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tenzij HP je de laptop heeft verkocht moet je ook niet bij HP zijn, maar de verkoper. De verkoper heeft je een deugdelijk product te verkopen. Dat is een laptop die na 2 jaar en 11 dagen kapot gaat niet. Als HP wel de verkoper is, moet je ze op jouw rechten als consument wijzen.

Er is best veel over geschreven op het forum. Dus zou ik even verder zoeken als ik jou was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:49
even wat extra vraagjes.

1. doet het beeldscherm ook in het bios ? dus boot even opnieuw op en ga naar het bios toe en kijk of hij het daar ook doet.

2. komt het probleem ook voor met een extern beeldscherm ?

Ik ben geen expert maar ik zie wel dat er een probleem met de verversing is.. of dat het beeld niet helemaal goed in sync loopt dat kan met interne kabel naar het beeldscherm te maken hebben wellicht geen goed contact of defect. met een extern beeldscherm/bios kan je de videokaart/driver problemen uitsluiten dan blijft alleen maar die flatkabel en het beeldscherm over.

mening : beetje erg goedkope manier van HP om er af te komen bij telefoontje 1.. Als je dit soort problemen ziet zal ik persoonlijk altijd willen afsluiten of het wel een driver probleem is door naar het bios te gaan om dat uit te sluiten of een extern beeldscherm er bij te pakken.. een windows update of een nieuwe videokaart driver klinkt meer iets als van.. het kan hardware defect zijn maar klant is bijna uit garantie dus met een beetje geluk houd de laptop het nog wel 2 weekjes uit zonder problemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bartosy op 16-12-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Pitjeg schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
Dag Firestorm (en andere bezoekers)

Bij deze een aantal screenshots....[Afbeelding]

[Afbeelding]
@Pitjeg Dat is niet wat ik bedoelde met screenshot, dit zijn foto's van je scherm. Maak eens een screenshot om te zien of de verschuivingen daar ook op te zien zijn.
Pagina: 1