Vraag

• CitGe
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 16-05 14:26
Mijn vraag:
Wij hebben een Samsung UE50RU7470 TV in huis en maken gebruik van KPN interactieve TV.
Graag zou ik het geluid van de TV, radio, streaming, bluray willen afspelen op de bedrade speakers (nu hebben we een Onkyo TX-8050) afspelen én op een nieuw te kopen losstaande speaker in de keuken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Mijn eerste idee is om een Denon AVR-X1600H DAB en een Denon Home 150 speaker aan te schaffen.
Bij de eerste winkelier kreeg ik te horen dat het niet mogelijk is om het geluid van de TV af te spelen op de Heos 150 speaker. Mij werd vertelt dat de koppeling tussen beide apparaten alleen zorgt voor een synchronisatie tussen het afspelen van bijvoorbeeld een stream of internetradio.
Geluid van een andere bron wordt niet én naar de bedrade speaker én de Heos 150 doorgegeven.

Een andere dealer vertelde mij dat dit wel mogelijk is.

Na zoeken kwam ik deze link tegen over TV groeperen.
De eerste verkoper gaf aan, na contact te hebben gehad met Denon, dat dit in Nederland ook niet werkt.

Wie heeft er ervaring met deze apparaten?
Gaat het werken wat wil ik?
Wat voor alternatieve (multi-room) opstelling zouden jullie adviseren?

Prijstelling in lijn met de AVR X1600H (€ 450) en Denon Home 150 (€ 250).

Bedankt voor jullie advies! _/-\o_

Alle reacties

• JaDatIsPeter
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
CitGe schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:35:
Mijn vraag:
bedrade speakers [..] én op een nieuw te kopen losstaande speaker in de keuken.
Ik vrees dat als je analoog (bedraad) en digitaal (draadloos) gaat mengen, je een vertraging hebt op je digitale "speaker".

Alternatief 1: Kijk je TV meestal via de speakers van de TV en wil je alleen af en toe via de speakers van de receiver. Dan de bedrade bijv. surround-speakers in de keuken. In multi channel stereo heb je kamervullend muziek. Bij films, dolby/dts, heb je ook een vol geluid, maar wel dat helikopters uit de keuken komen aanvliegen :-)

Alternatief 2: Zoals je draadloze koptelefoons hebt die niet digitaal werken, heb je ook "verlengsetjes". Maar volgens mij delen die de frequentie met je magnetron of wifi2.4, dus dan kan het storen.

Alternatief 3: als je jouw budget omhoog gooit: alles draadloos.

• CitGe
Dank voor de uiteenzetting @JaDatIsPeter !

Wat zou je voorstellen voor Alternatief 3?

De TV kijken we via de Tv kastje van KPN. bij een AVR systeem gaat de HDMI in de AVR en wordt het geluid toch doorgelinkt naar de AVR en de beeld en geluid naar "monitor" (de TV)?

Wellicht zie ik het te eenvoudig, maar dan is het geluid toch in de AVR en die kan dit toch distribueren via een draadloos systeem en de bedrade speakers?

Ik ben benieuwd waar ik naar kan gaan zoeken voor een oplossing!

Bedankt!

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 13:25
JaDatIsPeter schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:48:
[...]

Ik vrees dat als je analoog (bedraad) en digitaal (draadloos) gaat mengen, je een vertraging hebt op je digitale "speaker".
Gaat prima hoor. Het hele idee achter HEOS is multi-room audio. Of de speakers nou bedraad of niet bedraad zijn aangesloten maakt niet uit.

Ik heb in de woonkamer een AVR met bedrade speakers, in de keuken en slaapkamer een Heos 1, verder nog een Homecinema soundbar en een DHT-S716H soundbar en ik kan alles in een groep gooien dan speelt het perfect synchroon af door het hele huis.

Wat wel problemen geeft is het TV geluid. Er is inderdaad wel een mogelijkheid om TV geluid te groeperen, maar dat is meer een beta feature volgens mij. Heb 't weleens geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet lekker. Voor mij is het ook geen probleem. Zou niet weten waarom ik het TV geluid van de woonkamer bijvoorbeeld op kantoor zou willen horen. Dat is wat mij betreft helemaal niet interessant.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
InZane schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:15:
Gaat prima hoor. Het hele idee achter HEOS is multi-room audio. Of de speakers nou bedraad of niet bedraad zijn aangesloten maakt niet uit.
I stand corrected :-)
CitGe schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 08:57:
Wat zou je voorstellen voor Alternatief 3?
Ik heb geen ervaring met HEOS en de IKEA spullen, maar die richting zou ik gaan onderzoeken.
Met de opmerking van InZane in het achterhoofd, kan je eerst 1 apparaat proberen.

• Luuk013
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 22:57
[...]

Ik heb in de woonkamer een AVR met bedrade speakers, in de keuken en slaapkamer een Heos 1, verder nog een Homecinema soundbar en een DHT-S716H soundbar en ik kan alles in een groep gooien dan speelt het perfect synchroon af door het hele huis.

Wat wel problemen geeft is het TV geluid. Er is inderdaad wel een mogelijkheid om TV geluid te groeperen, maar dat is meer een beta feature volgens mij. Heb 't weleens geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet lekker. Voor mij is het ook geen probleem. Zou niet weten waarom ik het TV geluid van de woonkamer bijvoorbeeld op kantoor zou willen horen. Dat is wat mij betreft helemaal niet interessant.
Ik heb de X2600h met een functie om het TV-geluid te groeperen en eventueel vertraging in te stellen. Wellicht met het instellen van de vertraging loopt het wel gelijk.

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-10 10:48
Koop een Sonos beam en een Sonos one (sl) en zet die tweede in de keuken maar wel in dezelfde groe als de beam.

Past precies in je prijsstelling en doet wat je wilt

• CitGe
[...]

Wat wel problemen geeft is het TV geluid. Er is inderdaad wel een mogelijkheid om TV geluid te groeperen, maar dat is meer een beta feature volgens mij. Heb 't weleens geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet lekker.
Je geeft aan het TV geluid een probleem is, maar wat als de input een KPN TV kastje is, dan verloopt dat signaal toch via de de AVR? De TV is dan toch alleen maar voor de weergave van het beeld?
Loopt het dan ook niet lekker?
De TV als bron gebruik ik hooguit als ik via chromecast of de samsung variant iets te streamen naar de TV.
Voor het geluid kan dan weer de optische kabel gebruikt worden als uitgang (en als ingang bij de AVR).

Gaat dit werken?

• CitGe
bolleh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:42:
Koop een Sonos beam en een Sonos one (sl) en zet die tweede in de keuken maar wel in dezelfde groe als de beam.

Past precies in je prijsstelling en doet wat je wilt
Ziet er goed uit!
Dan ben ik er nog uit wat ik met de huidige installatie moet doen. Ik denk dat die overbodig is om radio te luisteren. Om even gemakkelijk de radio aan te zetten is dan niet mogelijk. Alle functies werken via een telefoon of tablet.

• christiaans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14-10 21:23
Hoeveel luidsprekers wil je aansluiten op je versterker?
Als het gaat om stereo (twee luidsprekers, eventueel aangevuld met een subwoofer) dan is de Denon RCD-N10 een goede optie. Eenvoudig in bediening, zeker ten opzichte van een AV receiver.

Je kunt de N10 ook combineren met een Denon Home wifispeaker.

• bolleh
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-10 10:48
CitGe schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 21:24:
[...]

Ziet er goed uit!
Dan ben ik er nog uit wat ik met de huidige installatie moet doen. Ik denk dat die overbodig is om radio te luisteren. Om even gemakkelijk de radio aan te zetten is dan niet mogelijk. Alle functies werken via een telefoon of tablet.
Ik had voorheen een simpele soundbar van harman Kardon en luisterde radio via mijn tv kastje. De tv en tv kastje stonden dus de hele dag aan. Nu luister ik radio door de radio zender in de Sonos app aan te zetten. Kan de tv en tv kastje uit blijven. Nadeel is wel dat je een werkende internet verbinding nodig hebt, en natuurlijk via telefoon of tablet moet aanzetten.

Maar de telefoon of tablet is niet zoals bij Bluetooth het verzendmedium, dat doen de Sonos speakers zelf dus je kunt prima op je telefoon alles doen zonder dat het je radio stopt. Uiteraard kun je ook gewoon via je tv kastje radio luisteren als je dat liever hebt.

Ik vind het ideaal werken, mijn vrouw heeft nog wat moeite om die switch te maken, zet ze toch de radio op de tv aan :+
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee