MacBook Air M1 werkt niet icm Dell U2719D

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:00
Wanneer ik mijn Dell U2719D scherm aansluit op mijn MacBook Air M1 door middel van een USB-C -> DisplayPort kabel krijg ik geen beeld.

Dezelfde kabel werkt wel als ik mijn Lenovo laptop aansluit op mijn scherm. Dus met de kabel is er niets mis.

Dezelfde kabel op een wat oudere Dell (Dell U2312HM) scherm werkt wel i.c.m. de MacBook Air M1.

Dus:
- MacBook Air M1 -> USB-C -> DisplayPort -> Dell U2719D: werkt niet
- Lenovo laptop -> USB-C -> DisplayPort -> Dell U2719D: werkt wel
- MacBook Air M1 -> USB-C -> DisplayPort -> Dell E2312HM: werkt wel

Tips, suggesties? Bestaan er bijvoorbeeld USB-C -> HDMI kabels?

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 14-12-2020 20:19 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 21:14
Ik had hetzelfde met mijn 16" macbook wanneer ik van Scherm HDMI -> mDP -> HUB -> Macbook ging. Waar het precies aan ligt, geen idee. Het lijkt mij iets met de conversie te maken te hebben vanaf DP.

Zelf heb ik voor mijn monitoren nu deze kabels en dat werkt vlekkeloos: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d4N7gWk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

c-nan schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:18:

Tips, suggesties? Bestaan er bijvoorbeeld USB-C -> HDMI kabels?
Ja, ik heb deze https://www.amazon.nl/uni...ook-Surface/dp/B075V5JK36

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Bedankt, je bestelling is geplaatst.
Controleer je e-mail voor de bestelbevestiging en gedetailleerde bezorginformatie of ga naar Berichtencentrum om je meldingen te bekijken.
Ik ben benieuwd of het gaat werken. Waardoor komt het dat het niet werkt? Dell of Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28

Croga

The Unreasonable Man

Volgens Apple kan de nieuwe Macbook Air überhaupt niet overweg met Display Port. Dus niet zo heel raar dat het niet werkt....

USB-C -> VGA moet werken
USB-C -> HDMI moet werken
USB-C -> USC-C moet werken
En dat zijn de enige drie opties...

Let wel dat alles er op wijst dat de M1 nog niet zo'n heel goede ondersteuning voor periferals heeft. Wellicht dat USB-C -> DP in de toekomst toegevoegd gaat worden maar de M1 kan dat op dit moment simpelweg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Croga schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:40:
Volgens Apple kan de nieuwe Macbook Air überhaupt niet overweg met Display Port. Dus niet zo heel raar dat het niet werkt....

USB-C -> VGA moet werken
USB-C -> HDMI moet werken
USB-C -> USC-C moet werken
En dat zijn de enige drie opties...

Let wel dat alles er op wijst dat de M1 nog niet zo'n heel goede ondersteuning voor periferals heeft. Wellicht dat USB-C -> DP in de toekomst toegevoegd gaat worden maar de M1 kan dat op dit moment simpelweg nog niet.
Opladen en uitbreiden
Twee Thunderbolt/USB 4-poorten met ondersteuning voor:

Opladen
DisplayPort
Thunderbolt 3 (tot 40 Gb/s)
USB 3.1, 2e gen. (tot 10 Gb/s)
Koptelefoon
https://support.apple.com/kb/SP825?locale=nl_NL
Twee Thunderbolt/USB 4-poorten met ondersteuning voor:

Opladen
DisplayPort
Thunderbolt 3 (tot 40 Gb/s)
USB 3.1, 2e gen. (tot 10 Gb/s)
https://www.apple.com/nl/macbook-air/specs/
Als u voor uw beeldscherm een DisplayPort-kabel gebruikt, gebruikt u een USB-C-naar-DisplayPort-adapter of -kabel van een andere fabrikant, zoals de Moshi USB-C-naar-DisplayPort-kabel.
https://support.apple.com/nl-nl/HT207443

[ Voor 9% gewijzigd door c-nan op 14-12-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Wordt het scherm überhaupt gedetecteerd? De 27in doet 1440p dus is het mogelijk dat je converter werkt op bijvoorbeeld 1080p maar niet 1440p ondersteund? Lenovo wil misschien mirror doen en dus staat de resolutie misschien op 1080p gepind in Windows waardoor je het probleem maskeert.

Ander probleem kan zijn dat je kabel niet overeenkomt met de TB/USB4 standaard - is het een USB-C -> DP adapter (zoals een docking station) of een TB DP -> DisplayPort kabel? Als je een actieve kabel hebt of een passieve die te lang is kan het zijn dat het werkt op een oudere poort maar de nieuwere poorten hebben moeite om overeen te komen over de beschikbare bandbreedte.

Het is een beetje verwarrend maar USB-C (de mechanische verbinding) heeft een tiental elektrische implementaties tussen USB3 en TB4 het is belangrijk dat ze allemaal op elkaar afstemmen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Guru Evi schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:46:
Wordt het scherm überhaupt gedetecteerd? De 27in doet 1440p dus is het mogelijk dat je converter werkt op bijvoorbeeld 1080p maar niet 1440p ondersteund? Lenovo wil misschien mirror doen en dus staat de resolutie misschien op 1080p gepind in Windows waardoor je het probleem maskeert.

Ander probleem kan zijn dat je kabel niet overeenkomt met de TB/USB4 standaard - is het een USB-C -> DP adapter (zoals een docking station) of een TB DP -> DisplayPort kabel? Als je een actieve kabel hebt of een passieve die te lang is kan het zijn dat het werkt op een oudere poort maar de nieuwere poorten hebben moeite om overeen te komen over de beschikbare bandbreedte.

Het is een beetje verwarrend maar USB-C (de mechanische verbinding) heeft een tiental elektrische implementaties tussen USB3 en TB4 het is belangrijk dat ze allemaal op elkaar afstemmen.
Nee, scherm wordt niet gedetecteerd.

Mijn Lenovo werkt gewoon op 1440p met dezelfde kabel.

Ik ben iets verder:
- Ik heb dus mijn eigen kabel. Ik noem 'm kabel 1.
- Ik heb dezelfde kabel, van een ander merk in bruikleen. Ik noem 'm kabel 2.

MBA met kabel 1 op Dell U2719D werkt niet.
MBA met kabel 2 op Dell U2719D werkt niet.

Lenovo met kabel 1 op Dell U2719D werkt wel.
Lenovo met kabel 2 op Dell U2719D werkt wel.

MBA met kabel 1 op Dell U2312HM werkt wel.
MBA met kabel 2 op Dell U2312HM werkt wel.

Lenovo met kabel 1 op Dell U2312HM werkt wel.
Lenovo met kabel 2 op Dell U2312HM werkt wel.

Het komt er op neer dat de combinatie MBA M1 + Dell U2719D via DisplayPort niet werkt. Aan wie ligt dit dan, Dell of Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Het kan nog steeds Dell, Apple of de kabel zijn, daarom dat ik vraag, is het een kabel of een adapter, en indien een kabel, ondersteunt de kabel 1440p op USB4?

Probeer eens dit: op de Dell monitor, in het menu bij "input source", selecteer DP, houd de knop voor de checkmark in voor ~8s, dan kun je de versie van DisplayPort zetten, probeer DP 1.1a of een andere lage versie van DisplayPort.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Zet hem eens op 30 of 50hz. Kan zijn dat die kabel misschien dit niet ondersteunt?

Ik zit met mn MacbookPro "15 2019 met een Startech port replictor met HDMI. DIe kabel of die port replicator kan max 50hz aan op 2k ultrawide.

Mijn Dell met Kubuntu had ook hetzelfde probleem. Daar kwam niet eens beeld. Totdat ik hem met de hand op 50hz had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Guru Evi schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:29:
Het kan nog steeds Dell, Apple of de kabel zijn, daarom dat ik vraag, is het een kabel of een adapter, en indien een kabel, ondersteunt de kabel 1440p op USB4?

Probeer eens dit: op de Dell monitor, in het menu bij "input source", selecteer DP, houd de knop voor de checkmark in voor ~8s, dan kun je de versie van DisplayPort zetten, probeer DP 1.1a of een andere lage versie van DisplayPort.
Het is een kabel. 1440p werkt want mijn Lenovo doet het ook gewoon op full specs.

Ik kijk straks via de knopjes, maar zoiets had ik al gedaan. Ik kon 1.4 aan en uitzetten zo uit mijn hoofd. Ik kan zelf dus geen versie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:46
Kijk meteen even in het menu onder Display of MST (doorlus optie van DP) uit staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 16-12-2020 17:04 ]

Pagina: 1