MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
@lux Geen probleem. In welke regio woon je ergens?
@sypie bedankt voor de snelle reactie. Ik heb jou een PM gestuurd.
De instructies die je kan volgen staan hier
https://support.apple.com/nl-be/HT201372
De instructies die je kan volgen staan hier
https://support.apple.com/nl-be/HT201372
MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3
Een aantal installers heb ik standaard op stick staan, zeker de oudere zoals El Capitan en High Sierra. Enige wat ik iedere keer moet doen is de systeemdatum teurgzetten voor installatie. Dit komt omdat het ingebouwde certificaat verlopen is. Aangezien ik geen moeite wil steken in het opnieuw maken van mijn installer laat ik het lekker zo. Mocht ik een exemplaar voor jou moeten maken dan zal dat uiteraard een nieuwe zijn waarbij de datum niet terug gezet hoeft te worden.
Ik had die datum trick ook gevonden op Google idd. Mocht het jou tijd besparen kan ik het zo oplossen zonder dat je speciaal een nieuwe boot disk moet maken
Is inmiddels gelukt.
Geen idee wat het was maar ik heb twee dingen gedaan:
- Wifi uitgezet en Ethernet kabel gebruikt (adapter nodig in het geval van MacBook Air)
- option + command + R onmiddellijk ingedrukt en ingedrukt gehouden na aanzetten
dit triggerde internet recovery en dit werkte uiteindelijk ook.
Mac OS High Sierra werd gewoon geïnstalleerd. Netjes.
Case closed.
Geen idee wat het was maar ik heb twee dingen gedaan:
- Wifi uitgezet en Ethernet kabel gebruikt (adapter nodig in het geval van MacBook Air)
- option + command + R onmiddellijk ingedrukt en ingedrukt gehouden na aanzetten
dit triggerde internet recovery en dit werkte uiteindelijk ook.
Mac OS High Sierra werd gewoon geïnstalleerd. Netjes.
Case closed.
Pagina: 1