Speakers of soundbar voor TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik zoek een?
Ik zou graag een set speakers of soundbar voor de TV aankopen.
Geen volledige surround want ik heb eigenlijk weinig zin om met de achterste speakers te gaan klooien.
Uitbreidbaarheid naar de toekomst zou voor mij een plus zijn (bv. om later een subwoofer of center speakers bij te kopen ofzo).

Ik ben momenteel vooral in de richting van speakers aan het kijken, maar een soundbar is ook een optie.

Wat is je budget?
Idealiter rond de 300 euro. Als het echt de moeite loont wil ik nog wel even sparen, maar ik denk dat momenteel mijn psychologische limiet wel rond de 500 zit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series kijken, te gamen en af en toe wat muziek af te spelen (momenteel doen we dat via chromecast of de Spotify app op de Playstation).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb voor mijn PC een set Creative T20's waar ik al jaren heel tevreden van ben. Die klinken (voor mij) 10x zo goed dan ingebouwde audio speakers. Ik zou bijna overwegen om ze opnieuw te kopen voor aan de TV. Maar voor aan de TV mag het wel wat eleganter en nog iets grootser van geluid zijn.

Op Youtube kwam ik de Kanto YU6 tegen. Die zien er mooi uit, bluetooth is een plus (maar geen must, daar spaar ik graag wat op uit) en je hebt geen receiver nodig. Maar ze lijken lokaal wat lastiger te verkrijgen.

Ik heb ook al aan de Sonos Beam gedacht om dan eventueel later nog uit te breiden met 2 Ikea Symfonisk speakers.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik heb zelf de JBL Bar 5.1 en die heeft 2 losse sattelietspeakers die je eraf kan halen en zo surround kan creeren. Of je kan ze weer vastklikken aan de bar. Kost wel 500 euro en is inmiddels 3 jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffDolls
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 18:11
De JBL bar 5.1 is inderdaad een goeie, ik heb zelf de Samsung HW-q70r net getest met DTS en Atmos dat was best ok en een hele goede keuze in deze prijsklasse.Hij is uitbreidbaar met Swa-8500s rearspeakers in de toekomst en heeft een wat hogere score als de Sonos Beam(zie rtings.com).
Ik vond hem zelf voor 263,- op internet na wat zoekwerk.Wat volgens nu.nl de beste koop is op dit moment is de JBL 5.1 surround.Nu is het toeval dat ik die nu net binnen heb gekregen.Het is geen moeilijk ding is kwa functies niet zo uitgebreid als de Samsung q70r heeft ook geen DTS of Atmos bijvoorbeeld.Hij heeft wel het multibeam systeem waardoor je surround zou moeten horen.Ik moet zeggen dat het niet slecht was op de zogeheten smart mode hoorde ik in de hoeken hier en daar nog wel geluid.Hij is kwa bass ook een monster als je hem hoger zet.Hij kost 444,- als je hem zo koopt maar als je even zoekt vind je hem ook wel goedkoper.Ik heb de mijne met een kortingscode voor 333,- gekocht vorige week.Voor de prijsklasse en wat je ervoor krijgt is het echt een goeie deal.Zelf twijfel ik toch nog over een 5.1 set of hoger dan maar evt met kabels.Andere opties in de prijsklasse zijn:Samsung HW-N650 (uitbreidbaar met speakers) of de Yamaha YAS 207 of 209.Er zijn er nog wel een paar hoor.Ik heb zelf reviews van TotallydubbedHD op YouTube gekeken hij is heel kritisch en ook heel goed bereikbaar voor persoonlijk advies.