Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb sinds vanmiddag op mijn wifi thuis problemen om mijn Android (Pocophone F1 met custom rom, Android 10, al maanden ongewijzigd). Als ik met mijn SSID verbinding maak, krijg ik "Verbonden, geen internet" (heel soms afgewisseld met "Beperkte verbinding"). Hij geeft wel aan dat hij een Uitstekend (en soms Goede) signaalsterkte heeft.

Als ik met mijn laptop (ik zit daar naast) verbinding maak met hetzelfde wifi: nul problemen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: wifi netwerk vergeten, of via systeem: alle netwerk/wifi instellingen resetten en dichter bij de router gaan staan. Mag allemaal niet baten.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:49

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Router al een reset gegeven?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Goed punt. Heb de modem zelf wel gereset. Ik ga de router ook resetten nu.

Edit: oh, dat had geen zin. Ik heb een Ziggo modem die zelf ook de wifi verzorgt. De router daarachter is alleen voor wired verbindingen... :/

[ Voor 25% gewijzigd door spaceboy op 14-12-2020 15:32 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 16:37
Ik ben zelf een keer uren aan het zoeken geweest toen mijn toestel geen internet kon gebruiken via wifi en 4G. Toen was dat omdat op een of andere manier de datum niet goed stond, misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
IThom schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:34:
Ik ben zelf een keer uren aan het zoeken geweest toen mijn toestel geen internet kon gebruiken via wifi en 4G. Toen was dat omdat op een of andere manier de datum niet goed stond, misschien is dat het?
Hmm... nee, net gecheckt. Stond nog op "via het netwerk de tijd bepalen" en de tijd/datum staan prima.
Ik heb hier nu trouwens behalve een laptop nóg een telefoon naast liggen. Ook Android (Samsung A50). Die gaat perfect. Bizar. :?

(en telefoon heb ik ook al meerdere keren herstart)

[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 14-12-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je privé-DNS ingesteld op je telefoon? Zo ja, zet die eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
dreester schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:41:
Heb je privé-DNS ingesteld op je telefoon? Zo ja, zet die eens uit.
Hij stond op "automatisch" (ik had de settings ook al gereset), die heb ik nu Uit gezet, geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ga even antwoord geven op mijn eigen vraag (for future reference of hulp voor anderen). Uiteindelijk van álles geprobeerd, maar toen de telefoon van m'n vriendin óók geen issues had heb ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet. Probleem opgelost.

Ik heb 1 vermoeden waar het aan gelegen zou kúnnen hebben. Ik ben aan het verhuizen en heb beneden een router (=Ziggo modem) en heb vlak voordat het internet "stuk ging" op mijn telefoon mijn oude DD-WRT router hier ingesteld als switch. Die had echter nog een SSID ingesteld met dezelfde naam als de Ziggo router. Dus ik had wellicht een SSID conflict. Maar dat had ik gisteren ook al wel geconstateerd en heb uiteindelijk die hele DD-WRT router eruit gemikt. Maar misschien kan Android in een soort "foutloop" terecht komen als hij 2 SSID's met ambigue namen tegenkomt, ook al verdwijnt er later weer 1?

Hoe dan ook: fixed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFRESH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik kwam hier via google terecht dus misschien kan ik een ander die hier terecht komt ook wel helpen...

Had ook steeds het probleem dat
het ene apparaat wel verbinding en internet had
maar het andere apparaat dan wel verbinding had maar geen internet...
(Ik had het vooral bij publiek wifi aan de haven en aan boord van schepen) geprobeerd met 4 telefoons en een tablet )

uiteindelijk werkend gekregen door de instellingen te veranderen bij de privacy instellingen.
Veranderd naar:

MAC-adres van apparaat gebruiken.

Stond dus op een of andere manier anders ingesteld op bepaalde apparaten...
Wellicht is er iemand mee geholpen 👍

[ Voor 27% gewijzigd door RFRESH op 13-12-2021 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golikell
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-01 18:05
Beter laat dan nooit, maar mij heeft dit geholpen (of eigenlijk: onze zoon)... Thanks.
Pagina: 1