Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Vraag
Alle reacties
Cunning linguist.
Goed punt. Heb de modem zelf wel gereset. Ik ga de router ook resetten nu.Bart ® schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:27:
Router al een reset gegeven?
Edit: oh, dat had geen zin. Ik heb een Ziggo modem die zelf ook de wifi verzorgt. De router daarachter is alleen voor wired verbindingen...
[ Voor 25% gewijzigd door spaceboy op 14-12-2020 15:32 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Hmm... nee, net gecheckt. Stond nog op "via het netwerk de tijd bepalen" en de tijd/datum staan prima.IThom schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:34:
Ik ben zelf een keer uren aan het zoeken geweest toen mijn toestel geen internet kon gebruiken via wifi en 4G. Toen was dat omdat op een of andere manier de datum niet goed stond, misschien is dat het?
Ik heb hier nu trouwens behalve een laptop nóg een telefoon naast liggen. Ook Android (Samsung A50). Die gaat perfect. Bizar.
(en telefoon heb ik ook al meerdere keren herstart)
[ Voor 4% gewijzigd door spaceboy op 14-12-2020 15:36 ]
Hij stond op "automatisch" (ik had de settings ook al gereset), die heb ik nu Uit gezet, geen verschil.dreester schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:41:
Heb je privé-DNS ingesteld op je telefoon? Zo ja, zet die eens uit.
Ik heb 1 vermoeden waar het aan gelegen zou kúnnen hebben. Ik ben aan het verhuizen en heb beneden een router (=Ziggo modem) en heb vlak voordat het internet "stuk ging" op mijn telefoon mijn oude DD-WRT router hier ingesteld als switch. Die had echter nog een SSID ingesteld met dezelfde naam als de Ziggo router. Dus ik had wellicht een SSID conflict. Maar dat had ik gisteren ook al wel geconstateerd en heb uiteindelijk die hele DD-WRT router eruit gemikt. Maar misschien kan Android in een soort "foutloop" terecht komen als hij 2 SSID's met ambigue namen tegenkomt, ook al verdwijnt er later weer 1?
Hoe dan ook: fixed.
Had ook steeds het probleem dat
het ene apparaat wel verbinding en internet had
maar het andere apparaat dan wel verbinding had maar geen internet...
(Ik had het vooral bij publiek wifi aan de haven en aan boord van schepen) geprobeerd met 4 telefoons en een tablet )
uiteindelijk werkend gekregen door de instellingen te veranderen bij de privacy instellingen.
Veranderd naar:
MAC-adres van apparaat gebruiken.
Stond dus op een of andere manier anders ingesteld op bepaalde apparaten...
Wellicht is er iemand mee geholpen 👍
[ Voor 27% gewijzigd door RFRESH op 13-12-2021 00:44 ]