MSI Turbo temp sensor

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Er is volgens mij iets raars aan de hand met m'n temperatuursensor van m'n MSI K7T Turbo Raid.

Het verhaal, ik had altijd een Duron 700, deze werd stressed 45 graden op 1.45 volt (ja u leest het goed onder het defaultvoltage!). Deze werd gekoeld door een Millenium Copper Glaciator een wereld koeler welke voor bijna 200 piek is geimporteerd uit de states.

Nu koop ik afgelopen week nog een MSI K7T Turbo bordje, ditmaal zonder Raid, met een Duron 800 voor m'n broertje. M'n broertje monteerd de koeler en de core brokkelt af..
Dus ik zeg, dan krijg jij mijn Duron 700 wel. Prima, ik koop een TB1200 AXIA.

Zet ik die Duron er bij m'n broertje in tezamen met een Coolermaster DP5-6H5I. Draait keurig op het defaultvoltage van 1.6 v. Wordt ie stressed maar 35-38 graden !

Nu vraag ik me af is mijn temp sensor wel goed snik ? want mijn huidige Tbird 1200 wordt op het standaardvoltage van 1.75 ook al 57 graden stressed volgens de sensor...

Rare zaak, wat is waar ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Die temperatuur metingen, kloppen volgens mij niet
Zelf heb ik gemerkt wanneer ik een athlon 800 gebruik de temperatuur op 53 graden staat gebruik ik de 1200 dan staat hij op
62 graden.
Dit alleen door de twee processors om te wisselen
vcore is toch gelijk?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 13 augustus 2001 11:53 schreef johnbjohn het volgende:
Die temperatuur metingen, kloppen volgens mij niet
Zelf heb ik gemerkt wanneer ik een athlon 800 gebruik de temperatuur op 53 graden staat gebruik ik de 1200 dan staat hij op
62 graden.
Dit alleen door de twee processors om te wisselen
vcore is toch gelijk?
er zit wel ff 400MHz tussen dus ook een aantal meer wattjes wat hij trekt klinkt vrij logisch toch :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Maar dan nog, ik gebruikte een duron op 1.45 volt @ 45 graden stressed, en m'n broertje op een ander MSI bord op 1.65 volt @ 35 graden stressed, dan klopt er toch iets niet helemaal ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
Temperatuursensoren van de AMD bordjes kloppen inderdaad voor geen meter.. Misschien zit de sensor onder het socket te ver naar beneden gebogen ofzo..

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:40 schreef Twynn het volgende:
Temperatuursensoren van de AMD bordjes kloppen inderdaad voor geen meter.. Misschien zit de sensor onder het socket te ver naar beneden gebogen ofzo..
Op een turbo zit de sensor als ik het me goed herinner op een soort plastic flexibel uittrek kabeltje (in de socket). Deze kan tegen de proc aankomen of net niet. Dat kan de temperatuur verschillen verklaren.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
Die dingen zijn hardstikke onnauwkeurig. Ze geven alleen maar een groffe schatting van wat de temp. is.

Engineering

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dat blijkt wel inderdaad,
misschien toch maar een externe sensortje aanbrengen.

Pagina: 1