Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar koop ik een goede, kant en klare werk/game pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 21:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb mijn huidige PC inmiddels ruim 8 jaar en wil een nieuwe waar ik hopelijk net zo lang mee kan doen. Als thuiswerker staat mijn PC grote delen van de dag aan. Ik werk veel met office, remote applicaties van opdrachtgevers, veel grote bestanden. Vaak ook nog een of meerdere streams aan. In de avond wil ik nog wel eens gamen of een serie/film kijken. Misschien gemiddeld gezien niet super high end, maar die keer dat ik een game wil spelen is het wel fijn als dat met het nodige detail kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen tijd en zin om alles zelf uit te gaan zoeken. Dat heb ik 8 jaar terug gedaan en ik weet hoeveel tijd er in gaat zitten. Momenteel heb ik werk genoeg, en kan ik beter een avond werken dan een avond zoeken naar een videokaart of moederbord, of alle argumenten voor Intel of juist voor AMD lezen.
Dus ik zoek een samengesteld en geassembleerd systeem dat plug en play is. Uiteraard kan ik naar Office Centre en een HP halen, maar ik heb de hoop dat er bij een echte computerwinkel uiteindelijk meer bang for bucks te verkrijgen is. Bovendien wil ik een lean installatie, zonder allerlei eigen ingebakken (reclame)applicaties.

Ik zoek een systeem samen met een goede monitor. Omdat ik veel met meerdere documenten of Excel sheets geopend werk, neig ik naar een grote monitor, zowel in diameter als in aantal pixels. Misschien zelfs breedbeeld en/of curved, maar laat me daar graag in adviseren.

Ik zit te denken aan maximaal €2.000 inclusief monitor (ook omdat ik dan samen met mijn eerder dit jaar gekochte telefoon over de grens van de KIA heen ga, een gunstige belastingregeling voor ondernemers).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe hoeft er weinig mee. Ik heb 2.1 Logitech Z623 THX speakers waar ik tevreden over ben. Ook heb ik de Logitech MK710 wireless keyboard+mouse waar ik erg prettig mee werk, maar waarvan het toetsenbord aan vervanging toe is omdat de helft van de letters verdwenen is.
Er zit een 1TB SSD en een 3TB harde schijf in mijn huidige systeem. Deze gaat echter naar mijn ouders. Ik neig ernaar om de 3TB schijf te behouden, al is de vraag hoe het met de levensduur zit of deze vervangen moet worden. Het is een Seagate ST3000DM001 7200.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is dus hetgeen ik lastig vind. Ik wil een snel en stil systeem, meer dan voldoende opslagruimte en voldoende ruimte op mijn monitor om meerdere vensters duidelijk naast elkaar te kunnen zetten. Wat ik absoluut niet wil is een kast met allerlei disco leds. Liefst zo neutraal mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd, een grote monitor. Omdat ik de hele dag bij mijn pc zit is een relatief stil systeem ook wel fijn. Niet te veel warmteproductie en waar mogelijk energiezuinig (zowel pc als monitor), ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg dat mijn pc 100 uur per week aan staat. Ik heb nu trouwens een Packard Bell Viseo 230 Ws LCD monitor, wellicht is daar al de nodige winst te behalen.

Ga je overklokken?
Nee, geen tijd voor en geen zin in om me erin te verdiepen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoor graag bij welke partij ik terecht kan om goed geholpen te worden met bovenstaande eisenpakket. Een gebalanceerd en toekomstbestendig systeem.
Als dat bij een van de 'groteren' is als Alternate of Informatique, geen probleem. Maar als ik beter naar een kleinere winkel kan gaan met toch ook een track record van meerdere jaren, dan verneem ik dat ook graag. Uit een topic van 2016 heb ik de namen Azerty en Dragon nog opgepikt.

Dus concreet een partij die goede, scherpe sales biedt (bang for bucks) maar ook zijn aftersales op orde heeft. Juist omdat ik niet de tijd wil nemen om me er zelf beter in te verdiepen, wil ik gewoon zeker zijn dat ik met de juiste partij in zee ga. En het klopt dat n=1 dus ik wellicht niet op één persoonlijke ervaring moet varen, maar als jullie goede argumenten hebben om wel of juist niet voor een partij te kiezen dan maakt dat de beslissing wel eenvoudiger.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In hert verleden goede ervaringen met 4Launch (maar die doen alleen nog B2B / refurb iirc), paradigit (ook niet meer wat het geweest is) en recentelijk met Levix. Die laatste was prima - met daarbij wel de opmerking dat ik bij hun grootste winkel in Den Bosch geweest ben.

In principe hebben ze in NL allemaal de zelfde groothandels, dus ze moeten concurreren op prijs. Marges zijn klein. De juiste partij qua advies weet je pas achteraf.

Tot slot, zonder gekheid:
Wat je lijkt te zoeken is een partijd die een advies kan geven zoals we het op GoT ook kunnen geven qua toepassing. Dat is een optie, maar ik denk dat er hier meer zitten die mee kunnen denken, danwel dat sommigen van verkopers van genoemdde bedrijven ook hier hun adviezen vandaaan halen.

Waarom doe je niet zelf een voorstel van wat het volgens jou zou moeten zijn, kunnen wij er op schieten en kun je daarmee naar een winkel?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

https://azerty.nl/product...-7-5800x-geforce-rtx-3070

Net één euro onder budget, met nette onderdelen, en Azerty is volgens mij redelijk in de service

Wat goedkoper, maar ook minder qua performance, gebaseerd op de BBG:
https://www.sicomputers.n...-buy-guide-id-804137.html.

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroenneman op 14-12-2020 14:34 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• coelho
The Eagle schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:27:
In hert verleden goede ervaringen met 4Launch (maar die doen alleen nog B2B / refurb iirc), paradigit (ook niet meer wat het geweest is) en recentelijk met Levix. Die laatste was prima - met daarbij wel de opmerking dat ik bij hun grootste winkel in Den Bosch geweest ben.

In principe hebben ze in NL allemaal de zelfde groothandels, dus ze moeten concurreren op prijs. Marges zijn klein. De juiste partij qua advies weet je pas achteraf.

Tot slot, zonder gekheid:
Wat je lijkt te zoeken is een partijd die een advies kan geven zoals we het op GoT ook kunnen geven qua toepassing. Dat is een optie, maar ik denk dat er hier meer zitten die mee kunnen denken, danwel dat sommigen van verkopers van genoemdde bedrijven ook hier hun adviezen vandaaan halen.

Waarom doe je niet zelf een voorstel van wat het volgens jou zou moeten zijn, kunnen wij er op schieten en kun je daarmee naar een winkel?
Dank je voor je antwoord.

De reden dat ik niet zelf met een voorstel kom is zoals hierboven al aangehaald: Ik ben op het moment knetterdruk met werk maar het komt me belastingtechnisch wel goed uit om voor het eind van het jaar nog een nieuw systeem te kopen.

Daarbij heb ik me de laatste jaren niet heel goed meer in componenten verdiept, dus ik moet me vanaf 0 inlezen op alle onderdelen. Dat kost me avonden. Ik heb daarom recent vooral naar samengestelde PCs gekeken, maar zelfs dat is lastig als je je er zo lang niet meer in verdiept hebt.

• coelho
Jeroenneman schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:31:
https://azerty.nl/product...-7-5800x-geforce-rtx-3070

Net één euro onder budget, met nette onderdelen, en Azerty is volgens mij redelijk in de service

Wat goedkoper, maar ook minder qua performance, gebaseerd op de BBG:
https://www.sicomputers.n...-buy-guide-id-804137.html.
Dank je. Met het eerste systeem zit ik al zonder monitor aan mijn budget. Ik zal dit duidelijker in mijn openingspost zetten.

Belangrijker: Heb je goede ervaringen met genoemde winkels?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Azerty hoort bij de best aangeschreven winkels hier en ik heb er zelf ook aangename ervaringen mee. Goede en correcte opvolging van bestellingen etc.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:39
Kun je een week zonder deze PC wanneer deze defect raakt? Anders zou ik toch voor de grotere merken gaan met hun redelijk standaard uitgeruste PC's.

• NESFreak
  • Laatst online: 15:05
monitoren gaan van pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart tot pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" (G95T) Zwart , dat maakt nog wat uit voor de rest van je build. Hoe belangrijk is gamen, en hoe belangrijk is screensize?

azerty heeft ook goedkopere opties. https://azerty.nl/product...5-10600k-geforce-rtx-3070 bijvoorbeeld. Deze kan mooi samen met dat eerste scherm. Dan zou je je huidige scherm er als 2e naast kunnen houden.

Je zou echter ook https://azerty.nl/product...00-geforce-gtx-1660-super kunnen doen en dan 2x dat eerste scherm erbij, of samen met 1x het volgende scherm pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart

[ Voor 41% gewijzigd door NESFreak op 14-12-2020 15:04 ]

Verwijderd

nielsn schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:43:
Kun je een week zonder deze PC wanneer deze defect raakt? Anders zou ik toch voor de grotere merken gaan met hun redelijk standaard uitgeruste PC's.
Dit is geen onbelangrijk punt. Hoeveel kost het je als de PC uit gebruik valt?

Bij grotere (zakelijke) spelers heb je vaak betere (betaalde) keuze uit next-business-day service etc.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ik zie net dat CD-ROM-LAND ook leuke samengestelde systemen heeft. Eentje van 1699 euro, en een van 1849.

Qua service heb ik die wel hoog in het vaandel staan. Staan me altijd netjes te woord, reageren snel, verzenden netjes verpakt. Ik denk dat ze systemen ook wel prima in elkaar zetten dan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• coelho
NESFreak schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:44:
monitoren gaan van pricewatch: Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart tot pricewatch: Samsung Odyssey G9 49" (G95T) Zwart , dat maakt nog wat uit voor de rest van je build. Hoe belangrijk is gamen, en hoe belangrijk is screensize?
Daar heb je een punt. Ik heb nu 1920x1080 op volgens mij een 23 inch scherm en dan lukt het al niet om 2 word documenten fatsoenlijk naast elkaar te openen. Laat staan dat ik dan nog plek heb om bijvoorbeeld een stream ernaast te zetten. Wellicht kan ik al uit met de 27 inch die je toont. De Samsung die je noemt zal overkill zijn. Misschien wel deze: https://www.megekko.nl/pr...ssey-G5-32-Gaming-monitor ? Hoe is Megekko?

Gamen is van ondergeschikt belang, maar het is fijn om een systeem te hebben dat een game van nu op redelijk hoge kwaliteit kan draaien en over een jaar of 6 nog steeds uit de voeten kan (maar dan wellicht op minimum specs).
azerty heeft ook goedkopere opties. https://azerty.nl/product...5-10600k-geforce-rtx-3070 bijvoorbeeld. Deze kan mooi samen met dat eerste scherm. Dan zou je je huidige scherm er als 2e naast kunnen houden.
Als voorbeeld van hoe slecht ik momenteel in de materie zit: Dit is een Core i5 die je linkt. Ik heb zelf nu echter ook al een Core i5 (-3350p). Ik neem aan dat degene in jouw link een heel stuk beter zal zijn, maar had verwacht dan inmiddels op i15 te zitten ;)

[ Voor 18% gewijzigd door coelho op 14-12-2020 15:13 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

coelho schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:09:
[...]

Daar heb je een punt. Ik heb nu 1920x1080 op volgens mij een 23 inch scherm en dan lukt het al niet om 2 word documenten fatsoenlijk naast elkaar te openen. Laat staan dat ik dan nog plek heb om bijvoorbeeld een stream ernaast te zetten. Wellicht kan ik al uit met de 27 inch die je toont. De Samsung die je noemt zal overkill zijn. Misschien wel deze: https://www.megekko.nl/pr...ssey-G5-32-Gaming-monitor ? Hoe is Megekko?

Gamen is van ondergeschikt belang, maar het is fijn om een systeem te hebben dat een game van nu op redelijk hoge kwaliteit kan draaien en over een jaar of 6 nog steeds uit de voeten kan (maar dan wellicht op minimum specs).
Op wat voor schaling werk je dan in Windows? Want twee Word documenten naast elkaar gaat prima op 1080p. Als je er ook nog een stream naast wil, dan zul je naar ultrawide moeten.

• NESFreak
  • Laatst online: 15:05
Die monitor heeft evenveel pixels als het eerder genoemde 27 inch model, maar dan dus verspreid over meer oppervlakte. Zelf vind ik dat te grof. Zelf heb ik geen vervelende ervaringen met megekko, maar bekijk voor elke shop sowieso ook even de reviews: https://tweakers.net/shopreview/9046/megekko/shopreviews/ die van megekko zijn positief.

Hoewel al enigszins verouderd zou je ook nog deze monitor vergelijking kunnen bekijken (voor iig het verschil in grootte): reviews: Monitor Best Buy Guide - De beste monitoren voor thuiswerken
Als voorbeeld van hoe slecht ik momenteel in de materie zit: Dit is een Core i5 die je linkt. Ik heb zelf nu echter ook al een Core i5 (-3350p). Ik neem aan dat degene in jouw link een heel stuk beter zal zijn, maar had verwacht dan inmiddels op i15 te zitten ;)
Bij intel geeft i-nogwat de (prijs)klasse van de processor aan. het getal daarna de generatie en exacte model. Het volledige verhaal van intel zelf staat op: https://www.intel.com/con...rs/processor-numbers.html

Die i5-10600k is dus de i5 klasse van de 10e generatie. Het model binnen die generatie is 600, en de k zegt dat je kunt overclocken. Binnen één generatie betekent het dat als de laatste 3 cijfers hoger zijn de processor sneller is. Binnen een generatie geeft de klasse het aantal rekenkernen (en multithreading aan).

de i5-en van de 10e generatie hebben 6 rekenkernen (en multithreading), waar ze in de 3e generatie nog maar 4 hadden. Je kunt processoren van de zelfde klassen tussen de generaties door moeilijk alleen op basis daarvan vergelijken.

Qua pixels in de hoogte, zou ik 1440p aanraden. Vervolgens heb je 3 verschillende breedtes tot je beschikking:Die 5120 pixels brede monitor is dus precies 2x 2560 pixels. Voor kantoorwerk is denk ik 2x zo'n losse 2560x1440 pixels monitor praktischer (en goedkoper). 3440 pixels breed is denk ik een leuke tussenoptie, waarbij veel moderne games ook gebruik kunnen maken van de extra breedte.

[ Voor 17% gewijzigd door NESFreak op 14-12-2020 15:44 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:11

Wailing_Banshee

You're Next

coelho schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:09:
[...]

Heb je nog aan twee monitoren gedacht? Persoonlijk vind ik twee monitoren prettiger voor kantoorwerk dan 1 grote. Zeker als je vaak twee documenten echt naast elkaar wilt zien.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• coelho
Wailing_Banshee schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:44:
[...]

Heb je nog aan twee monitoren gedacht? Persoonlijk vind ik twee monitoren prettiger voor kantoorwerk dan 1 grote. Zeker als je vaak twee documenten echt naast elkaar wilt zien.
Daar heb je een punt. Het is niet zozeer die twee word documenten die ik niet naast elkaar geopend krijg, maar vaak zitten er bijvoorbeeld ook nog tracked changes in. Of Exceldocumenten met tig rijen. Ik kan me voorstellen dat zo'n breedbeeldmonitor ook nog wel eens ongebruikte ruimte heeft. In geval van twee monitoren, zet je er dan een uit. Anderzijds moet je bij twee monitoren er een centreren en de andere wordt een zij-monitor, terwijl je bij een breder scherm wel een centrale opstelling kunt blijven hanteren. Symmetrie is ook wel fijn :X

• jadaia
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 19:49
Je kan natuurlijk een kant en klaar systeem nemen maar je kan bij een beetje computerwinkel gewoon een voorstel voor een build krijgen die je dan zelf op je gemak even na loopt.

Zelf goede ervaringen met Informatique, aan de balie ter plekke een BTO laptop samengesteld en later opgehaald. Een keer een router gekocht die niet goed bleek en nadat we vertelden dat we de helpdesk al aan de lijn hadden gehad werd hij gelijk ingenomen en gecrediteerd. Volgens mij hebben ze een kundige service afdeling die ook gelijk een onderzoekje doet dus niet alleen inneemt en volgens mij ook kan diagnosticeren zodat je weet waar je aan toe bent, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Waag er anders even een telefoontje aan en kijk of ze je kunnen helpen aan een systeem en wat voor service ze bieden, geld overigens voor alle goede suggesties hier.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:47
coelho schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:53:
[...]

Daar heb je een punt. Het is niet zozeer die twee word documenten die ik niet naast elkaar geopend krijg, maar vaak zitten er bijvoorbeeld ook nog tracked changes in. Of Exceldocumenten met tig rijen. Ik kan me voorstellen dat zo'n breedbeeldmonitor ook nog wel eens ongebruikte ruimte heeft. In geval van twee monitoren, zet je er dan een uit. Anderzijds moet je bij twee monitoren er een centreren en de andere wordt een zij-monitor, terwijl je bij een breder scherm wel een centrale opstelling kunt blijven hanteren. Symmetrie is ook wel fijn :X
Zo te lezen ben je er zelf nog niet echt uit voor jezelf.. Misschien toch maar eerst even nadenken wat je wilt en dan terugkomen?

• coelho
ID-College schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:56:
[...]

Zo te lezen ben je er zelf nog niet echt uit voor jezelf.. Misschien toch maar eerst even nadenken wat je wilt en dan terugkomen?
Noem het zoals je wilt, ik noem het liever voortschrijdend inzicht ;)

Gebaseerd op de post van @NESFreak , met de diverse maten, Denk ik dat de 3440x1440 best of both worlds is. Niet bizar breed waardoor 2 monitoren wellicht beter zijn, maar waarbij je vervolgens met een asymmetrische setup moet werken omdat je anders altijd scheef naar je master monitor kijkt, maar wel meer dan voldoende ruimte in hoogte en breedte.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

https://www.dell.com/nl-nl/shop/scc/sc/desktops

is dit wellicht iets? vrij simpele keuze menu, toch beetje een eigen touch en kant/klaar

[ Voor 31% gewijzigd door AOC op 14-12-2020 16:26 ]

• Jeroenneman

Jeroenneman

Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:24:
https://www.dell.com/nl-nl/shop/scc/sc/desktops

is dit wellicht iets? vrij simpele keuze menu, toch beetje een eigen touch en kant/klaar
Maar ja, dan heb je een Dell.. afgezien van hun XPS laptops, zou ik daar echt geen desktop van willen. Het is gewoon groot volume, waarbij ze op elk dubbeltje zullen besparen. Dus slechte voedingen, moederborden die net aan zijn, weinig aansluitingen etc.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 21:47
coelho schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:20:
[...]

Noem het zoals je wilt, ik noem het liever voortschrijdend inzicht ;)

Gebaseerd op de post van @NESFreak , met de diverse maten, Denk ik dat de 3440x1440 best of both worlds is. Niet bizar breed waardoor 2 monitoren wellicht beter zijn, maar waarbij je vervolgens met een asymmetrische setup moet werken omdat je anders altijd scheef naar je master monitor kijkt, maar wel meer dan voldoende ruimte in hoogte en breedte.
True, snap je situatie wel (ben zelf ook ondernemer) maar denk dat je toch iets tijd voor moet maken of uit te zoeken wat je echt wil (dat heb ik overigens ook gedaan en iedereen heeft evenveel tijd, kwestie van prioriteiten stellen ;) ). Als je dat niet wilt, dan heb je het wellicht niet het meest bang-for-buck systeem maar zit je ook goed (zoals b.v. er 1 uit de BBG). Wat zou daar b.v. mis mee zijn?

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

@Jeroenneman ik tik nog lekker vanaf mijn Dell Insprion 6400 laptopje uit 2006 :+

geen idee hoe de kwaliteit bij Dell nu is eerlijk gezegd

• coelho
ID-College schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:37:
[...]

True, snap je situatie wel (ben zelf ook ondernemer) maar denk dat je toch iets tijd voor moet maken of uit te zoeken wat je echt wil (dat heb ik overigens ook gedaan en iedereen heeft evenveel tijd, kwestie van prioriteiten stellen ;) ). Als je dat niet wilt, dan heb je het wellicht niet het meest bang-for-buck systeem maar zit je ook goed (zoals b.v. er 1 uit de BBG). Wat zou daar b.v. mis mee zijn?
Op zich niet heel veel, ware het dat de laatste alweer van september is en er toch enige kritiek leek te zijn op de samenstelling van het 1440p gaming system van die keer. Daar zit bovendien het nodige rgb in, en dat wil ik juist niet. Liever dat geld in een videokaart die dan bijvoorbeeld zo'n 3440x1440 monitor goed aanstuurt.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:38:
@Jeroenneman ik tik nog lekker vanaf mijn Dell Insprion 6400 laptopje uit 2006 :+

geen idee hoe de kwaliteit bij Dell nu is eerlijk gezegd
Oh, maar het zal best werken allemaal. Ik zeg niet dat ze per definitie binnen een paar jaar kapot zijn. Maar een prebuilt Dell desktop zal luider, minder goed uit te breiden, duurder voor wat je krijgt zijn in vergelijking met een custom built door Azerty of CD-ROM-LAND. Die gebruiken gewoon A-merk onderdelen.

Verwijderd

Jeroenneman schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:48:
[...]

Oh, maar het zal best werken allemaal. Ik zeg niet dat ze per definitie binnen een paar jaar kapot zijn. Maar een prebuilt Dell desktop zal luider, minder goed uit te breiden, duurder voor wat je krijgt zijn in vergelijking met een custom built door Azerty of CD-ROM-LAND. Die gebruiken gewoon A-merk onderdelen.
Je kan er echter wel next-day-on-site garantie bij kopen. Gaat je Azerty PC kapot, dan ben je hem zomaar een maandje kwijt, absoluut geen uitzondering.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:10:
[...]

Je kan er echter wel next-day-on-site garantie bij kopen. Gaat je Azerty PC kapot, dan ben je hem zomaar een maandje kwijt, absoluut geen uitzondering.
Dan ligt het er inderdaad aan of TS goed is in backups maken, en of zijn oude systeem als backup beschikbaar blijft. Dell of andere grote OEM's hebben inderdaad voordelen voor zakelijk gebruik, maar zeker ook nadelen op gebied van gaming en prijs-kwaliteit.

• coelho
Nou, ik ben een tijdje aan het vergelijken geweest en denk een selectie van 2 overgehouden te hebben.

Allereerst neig ik sterk naar eerdergenoemde monitor pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart

Daarbij of dit systeem van Azerty

Intel Core i7-10700K processor, 8 cores/16 threads
Cooler Master Hyper 212 Black Edition
16 GB 3200 Mhz DDR4 geheugen (2x 8 GB)
Z490 Gaming moederbord
GeForce RTX 3070 videokaart, 8 GB VRAM
1 TB WD Blue SN550 NVMe m.2 ssd
650 Watt 80+ Bronze voeding
CoolerMaster MB511 RGB behuizing
€1899

Of dit systeem van CD-ROM-LAND

Intel Core i7 10700K
Arctic Freezer 34 eSports DUO Zwart/Rood
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB
MSI MAG Z490 TOMAHAWK
MSI GeForce RTX 3070 8G
Kingston A2000 500GB
Western Digital 1TB
Corsair TX650M
NZXT H510i Black - Red
€1849

Passen wat jullie betreft deze systemen bij de monitor? En wat vinden jullie van de systemen zelf? Goede combinatie van componenten? En is een van twee duidelijk beter, ondanks in grote lijnen dezelfde componenten??

Pagina: 1