Toon posts:

Kan ik mijn terratec uitgang versterken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Uit mijn terratec 1024 DMX krijg ik een zacher geluid dan een normale soundblaster..
Hoe kan ik die uitgang versterken??

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Welkom op GoT :)

Maar waarom zou je die uitgang willen versterken. Je hebt toch actieve computerspeakers (met ingebouwde versterker) zodat je het signaal extern kan versterken.
Desnoods aan je stereoset hangen om te luisteren via je gewone speakers.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Op het moment dat je het versterkt, kost het kwaliteit.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:57

Jag

Ja, maar je zal het toch een keer moeten versterken :P

Verwijderd

Er is juist uit kwaliteitsoverwegingen niet voor een ingebouwde versterker gekozen zoals de oude soundblaster series hadden...

Kan me niet voorstellen dat dit een probleem is, tenzij je hardhorend bent en headphones met een zeer laag rendement gebruikt ofzo :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:32
ik snap niet helemaal waarom een sterke uitgangssignaal voor minder kwaliteit zorgt. de geluidskaart maakt zelf het signaal, wat maakt het dan uit hoe hard ie het maakt?

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je kunt een ingebouwde headphones-versterker aanzetten doormiddel van een jumpertje op je kaart. In je manual en op www.terratec.net staat precies hoe.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 13 augustus 2001 04:04 schreef aatos het volgende:
ik snap niet helemaal waarom een sterke uitgangssignaal voor minder kwaliteit zorgt. de geluidskaart maakt zelf het signaal, wat maakt het dan uit hoe hard ie het maakt?
Wanneer er een harder signaal uit komt betekent dit meestal dat het signaal door de geluidskaart versterkt is, dus er zit een verterker op de geluidskaart. Bij de kaarten met een zachter signaal zit geen versterker. Als de versterker slechte kwaliteit is heeft dat invloed op het uiteindelijke geluid wat er uit de kaart komt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

vaak brachten die versterkertjes een hele zooi storing en ruis mee...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Doe dan wat veel mensen doen.
Gooi er een losse versterker op en geniet van het geluid wat je dan hebt.
Mits de apparatuur dat je gebruikt van een goede kwaliteit is.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Het zelfde probleem heb ik hier met meerdere kaartjes, maar nu ik weet dat het een jumpertje is moet dat ook te fixen zijn!..

*D
Pagina: 1