27" Dilemma (1080p of 1440p)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:03
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
27" 240hz Monitor

Wat is je budget?
Ik heb geen budget, ik twijfel tussen 2 modellen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zowie XL2740 of Samsung Odyssey G7 QLED LC27G75TQSUXEN

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een i7-7700k met een GTX 1060 6GB

Ik vraag mij af of 1080p niet gaat tegenvallen op 27"..
Daarnaast denk ik 1440p aangenamer zal vinden tijdens singleplayer games (red dead redemption2)
Mijn 1060 kan net geen 50fps op lage settings. Dus die zal ook vervangen worden door een RTX 3060 ti (of als amd nog met een tegenhanger komt voor minder die in stock is tegen dan) wat perfect zou zijn als ik andere games ook op 1080p of 1440p zou spelen.

Het gene waar ik over twijfel is de curve bij Samsung en de maximum resolutie van 1080p bij de BenQ.

Ik wil het scherm ook gebruiken voor series of films te kijken, is curved dan een groot nadeel?

Ik denk dat de G7 meer future proof is, ook nadat ik een 3060 ti heb zal dit bijdragen.
Maar csgo/valorant op een curved 27" lijkt me toch wel wennen...

Beste antwoord (via pakkiwakki op 14-12-2020 16:41)

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Het is een persoonlijk iets. Ik vond 1080p of 24" tegenvallen in RDR2, maar 1080p op mijn 10 jaar oude 42" plasma was dan weer prima. Ik ben overgestapt naar 1440p op 27" en dat is toch een vooruitgang voor spellen als RDR2. Voor FPS valt het tegen en vind ik het scherm te groot.

De grootste verbetering komt van Freesync/Gsync, 50 fps met Freesync vind ik fijner dan 60fps zonder.

Ook een curved genomen en ik merk het niet, het is niet beter en ook niet slechter. Ik doe er ook kantoorwerk op zonder problemen.

Op basis van mijn ervaring adviseer ik een 27" 1440p Gsync scherm, aangezien je het over Nvidia kaarten hebt.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-10-2025

Jean Paul

Reservebelg

Het is een persoonlijk iets. Ik vond 1080p of 24" tegenvallen in RDR2, maar 1080p op mijn 10 jaar oude 42" plasma was dan weer prima. Ik ben overgestapt naar 1440p op 27" en dat is toch een vooruitgang voor spellen als RDR2. Voor FPS valt het tegen en vind ik het scherm te groot.

De grootste verbetering komt van Freesync/Gsync, 50 fps met Freesync vind ik fijner dan 60fps zonder.

Ook een curved genomen en ik merk het niet, het is niet beter en ook niet slechter. Ik doe er ook kantoorwerk op zonder problemen.

Op basis van mijn ervaring adviseer ik een 27" 1440p Gsync scherm, aangezien je het over Nvidia kaarten hebt.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• pakkiwakki
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:03
Ja ik neem nu de 3060, omdat deze "goedkoop" is en waarschijnlijk als enige (buiten als AMD nog met iets gelijkaardigs komt) een kanshebber om niet te moeten upgraden.

Mijn kleine case en 600w voeding kan nog net een 3060 trekken. De rest zou al kosten meebrengen en dat zie ik niet zitten.

Op basis van jouw antwoord en mijn voorgevoel denk ik idd voor de 1440p te gaan.
Ik denk dat ik mij 1080p zal beklagen in de toekomst en als ik toch een 3060/RX6500? zou nemen heb ik een beast om 1440p te gamen.

Thanks!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:46
Waar heb je 240 hz voor nodig?
Ik zou denken dat 1440P/144hz op 27" nu voor iedereen zonder goede redenen om iets anders te nemen het beste uitpakt.