Kerstverlichting blijft (zachtjes) branden, met condensator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-05 18:29
Mijn vraag
Mijn kerstverlichting in de tuin (220v, 30watt LED) blijft branden, ook als ik de timer uitschakel en met Busch Jaeger condensator parallel aangeslotten. Als ik de stekker uit het stopcontact haal, gaat de verlichting wel helemaal uit. Hoe kan ik dit voorkomen?

Relevante software en hardware die ik gebruikWat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb natuurlijk deze topics al gevonden,
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1642194/4
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1376792/1
hierop heb ik de BJ Condensator besteld, capaciteit kan ik online niet vinden, maar deze heb ik parallel aangesloten over mijn kerstverlichting, werkt niet (voldoende).

Hoe krijg ik een gedoofde kerstverlichting, als ik dat wil?
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:16
is lekspanning, de condensator laadt langzaam op tot hij genoeg heeft , dan ontaladt hij weer. Als het goed is gaan ze wel veel minder fel branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
99ruud99 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
is lekspanning, de condensator laadt langzaam op tot hij genoeg heeft , dan ontaladt hij weer. Als het goed is gaan ze wel veel minder fel branden.
Dat kan ik niet helemaal bevestigen (dat ze zachter branden), maar hoe krijg ik ze gedoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
schakelaar ertussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59
Er lekt duidelijk stroom door de Neo Coolcam plug heen. Het blijft natuurlijk chinese meuk. Deze tweaker heeft fotos van de binnenkant gemaakt productreview: NEO Coolcam Power plug review door jobvr maar daar kan ik niet heel veel aan zien. Wel zijn er een hoop reviews over dingen als brommen en het na enkele dagen stoppen met werken.

Er lijkt een echte relais in te zitten, maar ik kan niet zien of ie beide draden schakelt. Heb je het al eens geprobeerd om de draadloze schakelaar andersom in het stopcontact te steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Er lijkt een echte relais in te zitten, maar ik kan niet zien of ie beide draden schakelt. Heb je het al eens geprobeerd om de draadloze schakelaar andersom in het stopcontact te steken?
Wat is het nut hier precies van bij wisselspanning ?

[ Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 14-12-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:59
99ruud99 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:22:
[...]

Wat is het nut hier precies van bij wisselspanning ?
De meeste mensen hebben een 0 en fase draad. De vraag is dus of de draadloze schakelaar de 0 of de fase schakelt. Omdat het een stekker is die ook andersom in het stopcontact kan zou een schakelaar in het ideale geval beide draden schakelen, maar aangezien de schakelaar nogal goedkoop is zou daar op bespaard kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
NESFreak schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:21:
Er lekt duidelijk stroom door de Neo Coolcam plug heen. Het blijft natuurlijk chinese meuk. Deze tweaker heeft fotos van de binnenkant gemaakt productreview: NEO Coolcam Power plug review door jobvr maar daar kan ik niet heel veel aan zien. Wel zijn er een hoop reviews over dingen als brommen en het na enkele dagen stoppen met werken.

Heb ik inderdaad al geprobeerd, ivm de fase of nul door te snijden. Helpt niet.
Ik zit ook te twijfelen om een sonoff uit te breiden met tweede relais, geschakeld wanneer het eerste relais gebruikt wordt. Dan zijn beide draden onderbroken. Maar wil het eerst met "standaard" oplossing werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als er een relais in zit zou die overduidelijk uit moeten schakelen, mijn vermoeden is dan dat er een condensator over de schakelcontacten zit.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1