Ik heb een Ryzen 1700 die al bijna twee jaar perfect werkte. Deze week kreeg ik problemen met Premiere Pro en After Effects die niet goed werkten. Toen ik in taskmanager keek, draaide de processor op maximaal 2,65 GHz, soms zelfs lager. Dit gebeurt wanneer ik mijn OC van 3,7 GHz heb toegepast, maar ook wanneer de CPU op de standaardinstellingen draait (met nieuwe bios, alles auto behalve Ram D.O.C.P)
Als ik Cinebench R20 gebruik, krijg ik maar een score van 2641 terwijl ik normaal boven de 3000+ punten zou moeten zitten (3600+ met overclock).
Mijn specificaties zijn:
Asus x370 prime
32gb 3200 cl16 Crucial Ballistix Sport
Be Quiet Dark Rock Pro 3
Asus rx5700xt met alphacool aio
Temps zijn 28°c idle en max 41°c tijdens het draaien van cinebench. Het pakketvermogen is 21 W inactief en 63 W max na het draaien van Cinebench.
Deze dingen heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Nieuwe BIOS geïnstalleerd
- Overclock verwijderd
- Overclock opnieuw toegepast
- De nieuwste AMD Ryzen-stuurprogramma's geïnstalleerd
- Laatste Windows 10 Update
Ik heb nu geen idee wat ik moet doen. Ik heb mijn pc nodig voor schoolwerk, ik kan voorlopig op mijn laptop werken, maar dit verre van ideaal
Alvast bedankt!
Als ik Cinebench R20 gebruik, krijg ik maar een score van 2641 terwijl ik normaal boven de 3000+ punten zou moeten zitten (3600+ met overclock).
Mijn specificaties zijn:
Asus x370 prime
32gb 3200 cl16 Crucial Ballistix Sport
Be Quiet Dark Rock Pro 3
Asus rx5700xt met alphacool aio
Temps zijn 28°c idle en max 41°c tijdens het draaien van cinebench. Het pakketvermogen is 21 W inactief en 63 W max na het draaien van Cinebench.
Deze dingen heb ik al geprobeerd om het probleem op te lossen:
- Nieuwe BIOS geïnstalleerd
- Overclock verwijderd
- Overclock opnieuw toegepast
- De nieuwste AMD Ryzen-stuurprogramma's geïnstalleerd
- Laatste Windows 10 Update
Ik heb nu geen idee wat ik moet doen. Ik heb mijn pc nodig voor schoolwerk, ik kan voorlopig op mijn laptop werken, maar dit verre van ideaal
Alvast bedankt!