Ik heb een tijd geleden een PC voor iemand gebouwd en nu willen we een keertje gaan gamen. We zitten echter met een probleem waar ik niet uit kom. Wanneer er een game wordt opgestart (en we praten via Discord/Steam/TeamSpeak) hoort zowel hij als ik een zoemend geluid. Ik heb online gevonden dat dit met de videokaart te maken kan hebben en dit lijkt te kloppen. Zodra we niet ingame zitten horen we niks, en als Vsync uitgezet wordt en er dus een hogere fps gehaald wordt, wordt het geluid ook hoger.
Het probleem bestaat zowel via de front I/O op de kast als direct via het moederbord. Drivers van de geluidschip en de videokaart zijn up to date. Laatste BIOS versie staat erop.
Waar kan dit mee te maken hebben? Slechte isolatie van de geluidschip? Is er een oplossing voor?
Moederbord: pricewatch: Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0)
Processor: pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed
Videokaart: pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
Alvast bedankt!
Het probleem bestaat zowel via de front I/O op de kast als direct via het moederbord. Drivers van de geluidschip en de videokaart zijn up to date. Laatste BIOS versie staat erop.
Waar kan dit mee te maken hebben? Slechte isolatie van de geluidschip? Is er een oplossing voor?
Moederbord: pricewatch: Gigabyte B450M S2H (rev. 1.0)
Processor: pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith (BOX) Boxed
Videokaart: pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 14-12-2020 12:27 ]