Uitleg.
Ik heb een winforms (test)applicatie met een toolstrip.
Aan de toolstrip kunnen buttons worden toegevoegd door de gebruiker.
De toolstrip is zo ingesteld dat niet zichtbare buttons in de overflow worden getoond.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VS2019 / Dotnet 4.6 - 4.8
Doet zich voor bij Win 7/8/10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Met suf gezocht en niets gevonden.
Wat niet werkt.
Als het overflow-scherm vol is (dwz. van top tot bottom scherm gevuld) vallen volgende items buiten dit scherm en zijn niet zichtbaar te krijgen, door bv. met het keyboard door de lijst te scrollen.
Een optie voor een scrollbar te tonen in de overflow zodra deze meer items toont dan op het scherm kunnen schijnt er niet te zijn.
Iemand enig idee of hier een oplossing voor is...?
Plaatje is verkleind.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yOrQfKRcMO5qQIi2ZlGUcc1C.jpg?f=user_large)
De vragen van moderator Robiii toegevoegd
* "Ik zie geen relevante code, geen testcase"
Er is geen relevante code. Het gaat hier uitsluitend om de toolstrip en de overflow functionaliteit.
ik zie alleen "ik heb me suf gezocht en niets gevonden" (wat heb je dan gezocht, wélke keywords, wat vond je dan wél en waarom voldeed dat niet, ...)
Toolstrip overflow out of display scrollbar cannot select item out of view.
Iets dat voldeed heb ik niet gevonden en eigenlijk niets tegengekomen dat op dit probleem lijkt.
en ook een ontzettend kleine screenshot waar zo goed als niets op te zien is.
Screenshot is eigenlijk overbodig. Laat alleen zien dat lijst vol is van boven- tot onderkant scherm.
...
Ik heb een winforms (test)applicatie met een toolstrip.
Aan de toolstrip kunnen buttons worden toegevoegd door de gebruiker.
De toolstrip is zo ingesteld dat niet zichtbare buttons in de overflow worden getoond.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VS2019 / Dotnet 4.6 - 4.8
Doet zich voor bij Win 7/8/10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Met suf gezocht en niets gevonden.
Wat niet werkt.
Als het overflow-scherm vol is (dwz. van top tot bottom scherm gevuld) vallen volgende items buiten dit scherm en zijn niet zichtbaar te krijgen, door bv. met het keyboard door de lijst te scrollen.
Een optie voor een scrollbar te tonen in de overflow zodra deze meer items toont dan op het scherm kunnen schijnt er niet te zijn.
Iemand enig idee of hier een oplossing voor is...?
Plaatje is verkleind.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yOrQfKRcMO5qQIi2ZlGUcc1C.jpg?f=user_large)
De vragen van moderator Robiii toegevoegd
* "Ik zie geen relevante code, geen testcase"
Er is geen relevante code. Het gaat hier uitsluitend om de toolstrip en de overflow functionaliteit.
ik zie alleen "ik heb me suf gezocht en niets gevonden" (wat heb je dan gezocht, wélke keywords, wat vond je dan wél en waarom voldeed dat niet, ...)
Toolstrip overflow out of display scrollbar cannot select item out of view.
Iets dat voldeed heb ik niet gevonden en eigenlijk niets tegengekomen dat op dit probleem lijkt.
en ook een ontzettend kleine screenshot waar zo goed als niets op te zien is.
Screenshot is eigenlijk overbodig. Laat alleen zien dat lijst vol is van boven- tot onderkant scherm.
...
[ Voor 24% gewijzigd door eheijnen op 14-12-2020 17:53 ]
Wie du mir, so ich dir.