DDR systeem of deze? (+Geforce vragen)

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik mag voor iemand een PC samenstellen, en samen zijn we ongeveer op dit systeem uitgekomen:

- MSI K7T Turbo (VIA KT133A)
- Thunderbird 1,4Ghz
- Diskettedrive
- 60 GB 7200 rpm HDD (Maxtor of WesternDig)
- SB Live! 1024
- Geforce II GTS + TV (Asus V7700 GeForce2 32MB Pure)
- 512 MB ram
- Midi tower (stand.)
- DVD 12x
- Samsung 8/8/32 IDE
- HDD-cooler
- 19 Iiyama (MA901U)
- Creative FPS 1500
- 100Mbit netwerkkaart

Er zijn nog een paar punten waar ik over twijfel, en daar wil ik graag de mening over van jullie:

1) Zou je met zo'n systeem niet beter een meerprijs van fl. 200,- moeten accepteren voor een DDR-systeem (dus bijv. MSI K7T266 Pro met 2x 256 DDR-ram)? Ook rekening houdend met de toekomst en een evt. upgrade naar Athlon 4 of 5 over 2 à 3 jaar.

2) Videokaart: - Je hebt zeker geen SDR Geforce-GTS-kaarten? DDR maakt immers toch niets uit, en maakt het alleen maar duurder...
- Een Deluxe-versie is zeker niet aan te raden?

Als je verder nog opmerkingen hebt zijn die natuurlijk ook welkom.

(Ik hoop dat ie mag blijven staan, ik heb de search gebruikt, maar deze vragen blijven wat onduidelijk)

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ddr is zeer geil :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
1) Dat moet je helemaal zelf bepalen.

2) Bij videokaarten maakt dat wel degelijk uit.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02
voor die 200 piek meer zou ik gerust DDR nemen :)
dat msi bord is prima, en 't is toch weer wat sneller en met de athlon 4 zal het ook weer wat sneller worden denk ik.
Alleen 2 a 3 jaar? hm.... dan kun je ook wel verwachten dat we weer van socket verhuisd zijn :Z

• banaan-X
  • Niet online
In een review op Tweakers.net wordt wel gezegd dat het maar 5% uitmaakt (hooguit 10%). En om er dan fl. 300,- extra voor uit te moeten trekken (sorry, verkeerd gekeken, moest dus 300,- zijn)... Ik vraag me toch echt af of dat wel slim is. Iemand nog een uitgesproken mening hierover? Zoals het nu lijkt, zie ik namelijk de voordelen niet echt, kun je beter een sneller Thunderbird houden, anders moet die nl. misschien om de totaalprijs te drukken naar 1.3 of 1.2 Ghz.

Dus wat is sneller: 1.3 Ghz DDR of 1.4Ghz SDR?

• banaan-X
  • Niet online
Ik denk dat ik maar voor DDR kies.

Verwijderd

Zou ik ook doen, wel video en geheugen alla DDR. En ik zou gewoon een 1333 nemen verschil merk je bijna niet en je hebt je DDR er weer gedeeltelijk uit.

• banaan-X
  • Niet online
Ik heb net een review gelezen op anandtech van de MSI K7T Turbo, en die schijnt dus ook super-stabiel te zijn. Het voordeel voor de super-stabiele AMD-761 (Asus) geldt dan eigenlijk niet meer, en in C!T heb ik ook nog eens gelezen dat het in gewone applicaties 4% sneller is (DDR). Dan is het dus die 300,- extra eigenlijk niet waard, en kies ik toch maar voor een gewoon SDR systeem, upgraden kan altijd nog. (SDR dan verkopen, is vast wel vraag naar in budget-kringen!).
Pagina: 1