Bouwinstructies voor (Ultimate) Real Robots?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixvet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-08 10:59
Door een 'erfenis' ben ik in bezit gekomen met een doos onderdelen die als onderdeel van de '(Ultimate) Real Robots' tijdschift series zijn verspreid, echter zonder tijdschriften. In 2003 is over deze tijdschriften een topic geweest: Real robots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsEQnJF9Kmojr79tsW8cWQNhQVI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqA7jvQzdhEASIkrw0EJJhnB.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb rond gezocht naar bouw instructies en heb een (zeer uitgebreide) Italiaanse website gevonden:http://win.adrirobot.it/menu_new/index/index_cybot.htm echter de PDFs zijn in het Italiaans, het is te doen maar wel een uitdaging.

Ik vroeg me af of iemand de Nederlandse tijdschrift serie nog ergens op zijn zolder had liggen om te lenen?

PS: De robot aan de linker kant is een volledig geassembleerde I-Droid01, welke in 2008 hier genoemd is: DeAgostini i-Qbot

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-08 15:41
je kan de google vertaler app installeren op je telefoon, hier zit een lees functie op om met je camera een tekst te scannen. de app zal het automatisch voor je vertalen naar nederlands of een andere taal wat jij instelt

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 21:14
Deze heb ik ook nog gedaan, maar werd wel duur op gegeven moment. Het is veelal gewoon in elkaar schroeven, volgens mij heb je aan plaatjes voldoende.

Wil je echt leuk klussen, dan kan je hetzelfde en meer met een Arduino robot, bv. van Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixvet
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-08 10:59
pennywiser schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:49:
Deze heb ik ook nog gedaan, maar werd wel duur op gegeven moment.
Voordeel is dat ik deze al helemaal in huis hebt, dus geen kosten hebt.
Het is veelal gewoon in elkaar schroeven, volgens mij heb je aan plaatjes voldoende.
Kan inderdaad een poging wagen, in de tijdschiften stonden volgens mij ook nog artikels over andere (oudere) robots, leek me leuk om ook daar een keertje doorheen te bladeren.
Wil je echt leuk klussen, dan kan je hetzelfde en meer met een Arduino robot, bv. van Aliexpress.
De lol voor mij is het 'retro' gedeelde van de oude robots, leuk om te zien hoe snel de techniek is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 21:14
rixvet schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

Voordeel is dat ik deze al helemaal in huis hebt, dus geen kosten hebt.

[...]

Kan inderdaad een poging wagen, in de tijdschiften stonden volgens mij ook nog artikels over andere (oudere) robots, leek me leuk om ook daar een keertje doorheen te bladeren.

[...]

De lol voor mij is het 'retro' gedeelde van de oude robots, leuk om te zien hoe snel de techniek is gegaan.
Yep snap ik, lekker gaan bouwen, superleuk. Op Marktplaats zie ik heel soms de tijdschriften nog wel eens voorbij komen. Even in de gaten houden. Arduino eigenlijk precies hetzelfde qua techniek, niet persé nieuwer, het zijn dezelfde ic's, sensoren, motortjes, servo's, echter het ICtje van Arduino kan je zelf programmeren. Je komt er vanzelf achter. Ik ben destijds helaas afgehaakt, en heb het weggedaan. Elke keer 20 euro en totaalprijs was meer dan 500 euro voor de de hele robot. Ik heb vorig jaar een Arduino sonar robot gekocht en met mijn dochter in elkaar gezet, voor 3 tientjes ofzo. Succes met bouwen !

Hier kijk dan: https://link.marktplaats.nl/m1639149552 en https://link.marktplaats.nl/m1638440064 bijvoorbeeld..

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 14-12-2020 11:24 ]