Toon posts:

Celeron 366 zonder fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Collega's,

Ik heb een pc'tje staan die ik zo stil mogelijk wil maken. In deze doos zit een Celeron 366@377 MHz.

Aangezien dit type processor zo goed te overclocken is (maar dat kan mijn mobo niet...), kan misschien de fan er wel uit. Dan wordt hij weer een stuk stiller dacht ik zo.

Wie heeft hier ervaring mee?

Op welke spanning draait de fan standaard, 12 volt? Ik zou natuurlijk 7 volt kunnen nemen, als tussenweg zeg maar...

Gr, Hans

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Zonder fan..? Niet OC'en dus, gooi er dus verder bv een koperen heatsink op. Die van Alpha zijn wel aardig (zie pricewatch)...
Edit: Je voeding heeft anders altijd nog wel koeling nodig...

Verwijderd

celeron 366 is te snel om zonder fan te draaien, of je moet er een hele grote koel rib ergens vandaan halen dan kan het wel.

Verwijderd

moet je wel een goede (koperen) heatsink hebben.... en de temp. goed in de gaten houden....

misschien kan je ook nog 't voltage wat verlagen... (gewoon zo laag mogelijk zonder dat ie instabiel wordt)

:)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, geen goed plan dus.

Heb net even een testje gedaan (Seti@Home), en zelfs met fan kon ik de heatsink nog maar net aanraken.

Idle is het geen probleem trouwens, wordt niet eens handwarm (met fan dus).

Ik ga maar eens op zoek naar een goeie heatsink, en frut ondertussen even door met 7 volt, ben benieuwd hoe dat gaat....

Gr, Hans

Verwijderd

heb je geen temp meter in je pctje?

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 00:30

Chop2000

Vroem

Probeer een zalman blokie erop te knutsellen dat zijn koelblokken zonder fan worden ook wel gebruik voor amd!

niks

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 22:10 schreef GbM het volgende:
Nope, ASUS MEL-C (gelukkig niet meer te koop). Als je kijkt wat dit mobo (niet) kan, zou je denken dat het uitsluitend voor OEM's bedoeld is.

Het enige wat kan is FSB naar 68 of 74 MHz ofzoiets. Bij hoger dan 68 MHz post'ie niet. Zal wel met de AGP/PCI bus te maken hebben. zit verder niets spannends in:

Viper 550 en 2 x 3C905.

Ik denk persoonlijk dat die Viper over zijn nek gaat.

Later,

Hans

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 22:10 schreef GbM het volgende:
Herstel, er schijnt WEL een sensor op het mobo te zitten. Hoe lees ik die uit? Ik draai W2000. De originele CD heb ik niet meer (toen bestond W2000 trouwens nog niet).

Hans

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 22:29 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

Herstel, er schijnt WEL een sensor op het mobo te zitten. Hoe lees ik die uit? Ik draai W2000. De originele CD heb ik niet meer (toen bestond W2000 trouwens nog niet).

Hans
met dit programma:

Motherboard Monitor

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 22:34 schreef GbM het volgende:

[..]

met dit programma:

Motherboard Monitor
Dankuwelzeerbeleefd!

Effe rebooten, ben zo terug!

Verwijderd

Topicstarter
------Sensor Chip-------

Main Sensor Chip : None
SMB Address : $E800
Used Bus : SMB CHIP Intel PIIX4E
Chip Address : $2F

Kortom, de sensor chip op dit mobo wordt niet ondersteund.

Zucht.....

Verwijderd

daar was ik al bang voor :(

misschien werkt ASUS Probe???

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

De pc van m'n zusje is een compaq celeron 333 en die heeft alleen maar een voedings fan.

En stil dat die is :)

Verwijderd

-lama-

leren lezen |:(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
met een beetje mazzel heb je een moederbord dat ook de celeron 2 en nieuwere pII's en PIII's aankan, die kan ook voltages lager dan 2.0V leveren. Ik denk dat een celeron 366 prima op 1.7V wil draaien, en zo een stuk minder warm wordt. Daarnaast kun je dat ding natuurlijk prima "lappen", wat ook al weer scheelt.

Je kunt ook een fannetje van een 486 op de ribjes doen. Die hoor je ook bijna niet, maar dan wordt lappen toch wel zo'n beetje een voorwaarde.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
begin er langzaam uit te komen.

Fan draait nu op 7 volt. Processor nog steeds op 377 MHz. Machientje is een stuk stiller geworden. Meeste geluid is nu het spinnen van mijn harde schijf. Daar gaan we ook nog wat aan doen:

Deze compu wordt binnenkort alleen nog maar als ICS doos gebruikt (24/7). In energiebeheer kun je aangeven wanneer de harddisk uit mag. Voila?!

Verder viel het me op dat de koeler (Intel) onwijs klein is, de fan ook trouwens. Dus een of andere wat grotere koeler zonder fan is weldegelijk een oplossing.

Gr, Hans

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 12 augustus 2001 23:03 schreef Bobbert het volgende:
De pc van m'n zusje is een compaq celeron 333 en die heeft alleen maar een voedings fan.

En stil dat die is :)
omdat ie kapot is?? >:) :P ;)

iStockphoto

Pagina: 1