Vraag

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 00:21
Ik heb een Pixel 4a met de laatste versie van de Gmail-app. Die heeft tegenwoordig "smart features" of iets dergelijks waar ik geen interesse in heb. Sinds ik die heb geweigerd, geeft mijn app alleen nieuwe mails weer nadat ik hem zelf handmatig open. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het kan fixen?

Ik kan helaas niks vinden hierover online, op 1 topic op de Google-community na. Daar zijn nog geen reacties op (naast die van mij).

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-12-2020 08:27 ]

Beste antwoord (via ap3nr0ts op 14-12-2020 12:45)

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik ondervind dit euvel (alleen) bij systeem updates, maar misschien/hopelijk is de oplossing hetzelfde: ga in de Gmail app naar Instellingen, naar je mail account, scroll naar beneden en vink 'Gmail synchroniseren' uit en vervolgens weer aan. Bij mij lopen de notificaties na deze handeling weer gelijk binnen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
ap3nr0ts schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:27:
Ik heb een Pixel 4a met de laatste versie van de Gmail-app. Die heeft tegenwoordig "smart features" of iets dergelijks waar ik geen interesse in heb. Sinds ik die heb geweigerd, geeft mijn app alleen nieuwe mails weer nadat ik hem zelf handmatig open. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het kan fixen?

Ik kan helaas niks vinden hierover online, op 1 topic op de Google-community na. Daar zijn nog geen reacties op (naast die van mij).
Heb je de meldingsinstellingen in de app al nagekeken?

• ap3nr0ts
Yep. Niks aan veranderd. Ik heb alles op stil, meldingsstipje weergeven en op dezelfde manier als al mijn andere apps staan. Het is heel raar.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
En je hebt ook al een keer cache en data gewist?
App opnieuw geïnstalleerd?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:03
Mijn ouders klagen hier ook over, allebei een ander merk telefoon en een andere Android versie. Ik tast ook in het duister waar het aan ligt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ap3nr0ts
Mja. Het is denk ik echt iets met de app. Ik ga vanmiddag wel even de app er opnieuw op gooien, al vind ik het checken van die instellingen wel kut, als ik heel eerlijk ben. Ik stel de meeste apps precies in zoals ik ze lekker vind. :P Ik gok dat het niet gaat helpen, maar proberen kan altijd. Hoopte dat het een of ander onzinnig vinkje is. Kans is wel dat het weer gewoon werkt als ik die slimme functies aanzet, maar dat zou ik echt achterlijk vinden.

Acties:
  • Beste antwoord

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik ondervind dit euvel (alleen) bij systeem updates, maar misschien/hopelijk is de oplossing hetzelfde: ga in de Gmail app naar Instellingen, naar je mail account, scroll naar beneden en vink 'Gmail synchroniseren' uit en vervolgens weer aan. Bij mij lopen de notificaties na deze handeling weer gelijk binnen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• ap3nr0ts
Ik ga dat proberen en laten weten of dat werkt. Als dat iets doet, ben ik je eeuwig dankbaar. :o

E: "test" en "test 2" kwamen aan. Mijn scherm licht niet op, maar dat is volgens mij wel zo ingesteld op mijn telefoon, omdat ik dat fijner vind voor de batterij. Beide mails verschenen op mijn lock screen. :)

[ Voor 52% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-12-2020 12:46 ]

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Mooi! Fijn dat het zo is opgelost :)

Pagina: 1