Muismat met vrije vorm en formaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 18:42
Al tijden ben ik op zoek naar een muismat op maat. Ik heb een zelfgemaakt bureau met veel rondingen. Op dit moment gebruik ik een rechthoekige muismat, maar het liefst wil ik een muismat die precies voor mijn tafel op maat gemaakt is. Ik ben dan ook op zoek naar een bedrijf die voor mij deze muismat kan maken.

Heeft hier iemand ervaring met een goed bedrijf dat deze muismat kan maken? Kan diegene a.u.b. suggesties doen voor een bedrijf?

Groeten,

Tostie1987

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Een grote muismat kopen en op maat snijden?

Maar.... Staal, kunstof, stof?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Is het ook een optie om geen muismat, maar een muis te nemen die gewoon werkt op het materiaal van de tafel? Oorspronkelijk was dat volgens mij de reden voor muismatten, maar nu met moderne lasermuizen volgens mij achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Mijn laatste muismat is met mijn laatste muis met bal de prullenbak in gegaan, heeft een muismat nog nut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:35

Yucon

*broem*

Ik ben stiekem wel benieuwd naar een foto van het bureau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DeDooieVent schreef op maandag 14 december 2020 @ 05:44:
Mijn laatste muismat is met mijn laatste muis met bal de prullenbak in gegaan, heeft een muismat nog nut?
Vind ik wel. Ik heb zowel voor gamen, maar ook voor kantoorwerk een muismat. Hij glijdt daar veel consistenter over, en de onderkant van de muis blijft schoon met een muismat, op een gewoon bureau wordt een muis echt vies aan de onderkant bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Sissors schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:06:
[...]

Vind ik wel. Ik heb zowel voor gamen, maar ook voor kantoorwerk een muismat. Hij glijdt daar veel consistenter over, en de onderkant van de muis blijft schoon met een muismat, op een gewoon bureau wordt een muis echt vies aan de onderkant bij mij.
Ah... ok duidelijk :D

Nooit zo over nagedacht eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:45
LTTStore.com?
https://www.lttstore.com/products/deskpad

Die zijn ook met ronde hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 22:05
[...]

Same here, ook de glijvoetjes slijten op de meeste bureaus een stuk harder.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LCkYHT5_sbWuAZoZU3S4KFzZ5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRpMpIXF9LYZ3FNlJNQaJSa5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R9O2pIN6U79CVtqCxz3Ld8PlcZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojgRZik3SdmKiLY9IInoyfVz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4AAieihEB_EHzKhALdSkgxy_CM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVQDoFQznOvgq4IV5Nbvupcc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://pim-cdn.zwilling.com/data/cdn/workarea/suppliers/zw_lieferant/documents/hotfolder/812/43967000_white.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Let vooral niet op alle kabels, maar bovenstaande echte foto's is wat ik nu heb. En deze zeer gedetailleerde bovenstaande tekening is wat ik ongeveer zou willen hebben. De precieze rondingen zien dan niet echt van toepassing, maar de vorm vind ik wel belangrijk.

Een stoffen mat zoals ik nu heb, vind ik erg fijn. Het is ook wel een must dat deze aan de zijkanten gestoffeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
En als ik hem dus ga knippen dan heb ik meerdere problemen. Het eerste probleem is dat geen enkele muismat (ook die van Linus Tech Tips) groot genoeg is voor wat ik wil. Het tweede probleem is dat deze dan ook niet aan de zijkanten gestoffeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:40

Soggney

Zeekomkommer

Als je in die grootte aan het denken bent, ben je misschien beter/netter af met een je hele desk een nieuwe laag te geven. Dan ga je aan de kwaliteit geraken waar je op zoek bent, want behalve een heel DIY project waar je zelf nog de rand gaat stofferen, ga je niks in de markt vinden. Helaas de full desk pads die ik nu net vond zijn of vierkant of van Arozzi

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:39
is het niet makkelijker om een rechthoekig bureau te zoeken? Meestal is het bureau juist om je heen gevormd, ipv andersom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Ik heb deze winkel gevonden die zegt dat je zelf de vorm en afmetingen van je muismat kunt doorgeven. Heb er geen persoonlijke ervaring mee, dus geen idee of het prut of top is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Rannasha schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:22:
Ik heb deze winkel gevonden die zegt dat je zelf de vorm en afmetingen van je muismat kunt doorgeven. Heb er geen persoonlijke ervaring mee, dus geen idee of het prut of top is.
Hallo, deze had ik ook gevonden. Voor zover ik kon zien, hebben ze inderdaad bijzondere vormen, maar niet de vorm die ik nodig heb. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Tostie1987 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:35:
[...]

Hallo, deze had ik ook gevonden. Voor zover ik kon zien, hebben ze inderdaad bijzondere vormen, maar niet de vorm die ik nodig heb. Toch bedankt!
Er staat wel:
Custom cuts are based on the shape and size you provide
en dat je contact moet opnemen als geen van de standaard vormen / maten geschikt is. Wellicht het proberen waard? Een email is goedkoop.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tostie1987
Rannasha schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:54:
[...]

Er staat wel:

[...]

en dat je contact moet opnemen als geen van de standaard vormen / maten geschikt is. Wellicht het proberen waard? Een email is goedkoop.
Ja, daar heb je gelijk in. Zeker de moeite waard, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:06
Je zou een kunstof mat makkelijk kunnen bijsnijden, een stoffen exemplaar gaat waarschijnlijk (direct) rafelen? Bijvoorbeeld deze, die kun je dan ook meteen op de plaats plakken: pricewatch: Glorious PC Gaming Race Helios Mousepad XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 22:42
Hier nog een aanbieder:
https://shop.x-raypad.com...se-pad-for-desk-or-table/

Als je googled op "custom shape mousepad" dan kom je waarschijnlijk nog wel meer bedrijven tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tostie1987
Beste allemaal, bedankt voor alle hulp en suggesties. Ik ben inmiddels met een viertal bedrijven in gesprekken om te kijken wie kan bieden wat ik graag zou willen hebben.
Ik zal over enkele tijd een vervolg geven aan deze post zodat jullie allen weten hoe het is verlopen. Eventueel is dit ook leuk voor andere personen die in de toekomst ook een muismat op maat zouden willen laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

99ruud99 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:19:
is het niet makkelijker om een rechthoekig bureau te zoeken? Meestal is het bureau juist om je heen gevormd, ipv andersom :P
Toch ben ik wel benieuwd naar een antwoord hierop. Dit bureau ziet er alles behalve comfortabel/ergnomisch uit. Zou @Tostie1987 toch aanraden om de bureau keuze te heroverwegen, alvorens een muismat op maat ta laten maken. Helemaal indien dit je thuiswerk plek is bijvoorbeeld ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tostie1987
LankHoar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:57:
[...]

Toch ben ik wel benieuwd naar een antwoord hierop. Dit bureau ziet er alles behalve comfortable/ergnomisch uit. Zou @Tostie1987 toch aanraden om de bureau keuze te heroverwegen, alvorens een muismat op maat ta laten maken. Helemaal indien dit je thuiswerk plek is bijvoorbeeld ;)
Hallo LankHoar, bedankt voor je reactie. Het bureau ga ik om verschillende redenen niet weg doen. Denk aan sentimentele waarde en dat hij volledig op maat gemaakt is. Mocht hij in de toekomst bij wijze van stuk gaan, dan ga ik inderdaad wel voor iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tostie1987 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:29:
[...]

Hallo LankHoar, bedankt voor je reactie. Het bureau ga ik om verschillende redenen niet weg doen. Denk aan sentimentele waarde en dat hij volledig op maat gemaakt is. Mocht hij in de toekomst bij wijze van stuk gaan, dan ga ik inderdaad wel voor iets anders.
Ik zou met je muismat-perikelen eens een naai-attelier inlopen. Die knippen en naaien je muismat zo op maat.

Ik snap dat het allemaal in de technische hoek gezocht wordt, maar uiteindelijk is je muismat ook maar een stuk stof he... Simpel denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:31:
[...]

Ik zou met je muismat-perikelen eens een naai-attelier inlopen. Die knippen en naaien je muismat zo op maat.

Ik snap dat het allemaal in de technische hoek gezocht wordt, maar uiteindelijk is je muismat ook maar een stuk stof he... Simpel denken!
Die zijn nu dicht :+

Maar je raakt wel wat ik wilde toevoegen: je kunt in een hobbywinkel gewoon rubberen platen kopen van verschillende afmetingen en in allerlei kleuren. Knip je op de gewenste maat en leg je neer. hooguit iets er onder zodat het niet direct van de desk afschuift - maar dat kan ook wat plakband oid zijn.
Kost je max een paar tientjes aan materiaal en een stukje nijverheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:42:
[...]

Die zijn nu dicht :+

Maar je raakt wel wat ik wilde toevoegen: je kunt in een hobbywinkel gewoon rubberen platen kopen van verschillende afmetingen en in allerlei kleuren. Knip je op de gewenste maat en leg je neer. hooguit iets er onder zodat het niet direct van de desk afschuift - maar dat kan ook wat plakband oid zijn.
Kost je max een paar tientjes aan materiaal en een stukje nijverheid.
Correctie: Je kan OOIT een naai-attelier inlopen :+

Ik kan me voorstellen dat hij wellicht de "afwerking" van zijn huidige muismat wil behouden, randen netjes afgewerkt etc. Dat kunnen ze daar prima :) Online-naai attelier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Je bedoeld dat in plaats van de muis, de muismat vies wordt. Dan heb ik liever een buro en muis die ik af en toe kan afvegen in plaats van een smerige (stoffen/rubberen) muismat die je niet kunt uitwassen oid.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
DeDooieVent schreef op maandag 14 december 2020 @ 05:44:
Niet alle muizen doen het op alle ondergronden. Ik had een paar jaar terug een simpele Logitech van een tientje. Op een specifieke tafel op school, deed die het niet. Dus het is nog steeds nodig. Overigens had een dure (dacht Corsair muis) van een vriend van mij het zelfde probleem op een andere tafel.

Tweede reden is de slijtage van de tafel. Op mijn oude bureau zat een grote plek die helemaal glad geworden was. Was dan wel een goedkoop onding van de IKEA met een soort fineer er op, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
redfoxert schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:49:
[...]

Je bedoeld dat in plaats van de muis, de muismat vies wordt. Dan heb ik liever een buro en muis die ik af en toe kan afvegen in plaats van een smerige (stoffen/rubberen) muismat die je niet kunt uitwassen oid.
Je kunt ook muismatten kopen die je kunt wassen. Of je vervangt ze gewoon. Ik vind het ook maar vervelend glijden zonder muismat.

• The Eagle
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Tostie1987 ik kom net deze tegen: https://www.voordeelvange...ke-wereldkaart-print.html

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelvanger.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/x/x/xxl-muismat-wereldkaart1_1@2x.jpg
Is 90*40 cm.Voor 13 euro kun je die gewoon zelf op maat maken natuurlijk, dat gaat geheid passen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1