Dreigen met een slechte review om zin door te drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 6.228 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
Beste,

Ik heb een enorm slechte ervaring na een deal met een tweaker. Ik heb een laptop aan hem geleverd à €140. Na enkele dagen na bezorging kwam de ontvanger een defect tegen, de linker alt key zou niet werken. We hebben dit samen proberen op te lossen maar zijn hier niet uitgekomen. Nu eist hij van mij €20 voor dit defect of dat ik voor beide verzendkosten opdraai. De manier waarop die dit deed was verre van prettig, als ik dit niet doe dan kan ik een negatieve review verwachten. Voor dit had hij hier ook al mee gedreigd toen ik niet snel genoeg reageerde volgens hem.

Mag dit zomaar, dreigen met een negatieve review om je zin door te drukken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Lastige casus, en zeker zonder op de details van het probleem in te gaan. Het staat niet helemaal letterlijk in de algemene voorwaarden, maar binnen deze zin valt eigenlijk alles wat niet sec een ervaring is:
10d: mag niet worden gedaan met het waarschijnlijke oogmerk de gebruiker te schaden of anderszins misbruik te maken.
Dat gezegd hebbende, als de koper niet tevreden is met jouw verkoop, kan het zijn dat zijn ervaring negatief is. Mocht het zover komen, dan kunnen jullie beide uiteraard je ervaring delen. Het ermee dreigen zet jullie echter in een oneerlijke positie, aangezien jij een heel stuk actiever bent als verkoper, en wellicht meer baat hebt bij consequent goede reviews. Vanuit dat oogpunt zou ik het dreigen met een negatieve review hier als misbruik van het systeem bestempelen.

Maar goed, da's enkel mijn mening, daar heb je verder niet veel aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:53
In een fatsoenlijke samenleving zou dit niet mogen. Maar dat risico loop je tegenwoordig als je online tweedehands spullen aanbiedt. Alleen wat je nu vertelt, past meer bij Marktplaats dan bij Tweakers.

Als je geen negatieve review wil hebben, laat hem/haar dan de laptop terugsturen en geef het geld terug. Dan ben je van dat gezeik af.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:46
Vind dat je die linker alt toets had moeten melden, snap dat je dit soort dingen niet altijd door hebt, maar houd er als koper ook niet van om dit soort defecten toegestuurd te krijgen, meld dit dan even netjes in de beschrijving.

Geef die persoon die 20 euro en heb er een beetje begrip voor dat als je wat verkoopt de technische staat zo moet zijn als beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelle888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:41
Het pijnlijke hieraan is dat de tweaker die dit doet meer positieve reviews heeft dan mij. Vandaar dat ik dit ook niet had verwacht.

De koper wou eerst een nieuw toetsenbord à €40. Toen heb ik aangegeven dat dit niet in verhouding was. Ik heb hem uiteindelijk €10 geboden of de laptop terug sturen. Waar hij dus ook niet mee akkoord ging. De €10 leek mij erg redelijk, mede omdat de laptop al scherp geprijsd was in verhouding met andere elitebooks en dat ik al extra korting had gegeven.

De extra achtergrond info, het betreft deze advertentie: V&A aangeboden: HP EliteBook 820 G1 - i7 . Hij heeft hierbij de docking ook overgenomen. En ik ben dus van een vaste prijs van €200 gezakt naar €170 met verzendkosten voor mij. Mede ook €10 extra omdat het anders net niet in zijn vaste budget zou vallen.

Verder heb ik ook aangegeven dat het mijn fout was en als ik dit jad geweten dit zeker had vermeld. Ik had letterlijk de standaard letters en spatie, enter etc getest maar net niet zo'n alt toets. Vandaar dat ik ook zeker bereid was te kijken naar een oplossing.

Dat iemand uiteindelijk niet tevreden is en een negatieve review wil schrijven is zijn goed recht. Maar ik ben benieuwd of dit dreigen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat dreigen met een slechte review lijkt mij zeker niet OK.
Zelf zou ik aanbieden - naast de optie van 10 euro korting - dat hij de laptop kan terugsturen en dat hij zijn geld dan terugkrijgt. En dat als de toets inderdaad niet werkt, je de verzendkosten retour ook vergoedt. Dan heeft de koper echt helemaal niets verloren (behalve wat tijd).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 18:26
Ik heb je advertentie bekeken en je beschrijft hem in goede staat, dit zou mij als koper zeggen dat jij hem getest hebt en dat alle basis functies voor 99% werken. Je bied geen laptop in nieuw staat aan, dus 100% kun je niet garanderen.

Uit jou verhaal begrijp ik dat de laptop verstuurd is (je hebt de optie aangegeven en dat risico etc voor koper zijn) en pas na een paar dagen na ontvangst de melding kwam van kapotte toets, dit kan al zo geweest zijn bij jou of gebeurd zijn bij de betreffende persoon.
Niets is uit te sluiten.
Kan ook goed zijn, dat de betreffende tweaker de laptop heeft doorverkocht voor meer en nu zijn klant is terug gekomen. Jij weet wie de tweaker is, dus kijk dit even na, daar het ook genoeg zegt.

Je hebt zelf geprobeerd om met hem eruit te komen, maar dat hij iets eist als nieuw toetsenboard zou mij zeggen, neem het terug en de verzendkosten zijn dan jou verlies (had je deels al omdat je het goedkoper heb verkocht dan je zou willen ivm zijn budget).

Dat een tweaker dreigt met slechte review, zou ik zeggen neem de laptop etc retour en betaal hem zijn bedrag terug plus de extra verzendkosten. Daar een tweaker die zo dreigt of hij nou meer of minder ervaring heeft als jou, zelf ook niet netjes handelt in dit geval, zou je namelijk niet verwachten van een tweaker die veel handeld.

Natuurlijk mag iemand na een koop een review achter laten, jij even goed bij hem en de dreiging zou je kunnen melden in de review. Dit kan voor andere tweakers ook een signaal zijn om twee keer na te denken om bij hem / haar te kopen of te verkopen.

Mochten jullie beide niet eens zijn met de review, kun je dit melden bij tweakers en hun de correspondentie etc na laten lezen en zij moeten dan besluiten wat te doen met de review.

Maar mijn advies, neem je laptop terug en betaal hem het betaalde terug incl de extra verzendkosten a 10 en kijk of je je zelf het toetsenboard repareerd of opnieuw aanbied met melding van dit defect.
Mocht de betreffende tweaker wel een negatieve review achterlaten ook als is het opgelost, zie eerder punt.

[ Voor 33% gewijzigd door gandalfdroes op 14-12-2020 07:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01

Yucon

*broem*

aljooge schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:48:
Vind dat je die linker alt toets had moeten melden, snap dat je dit soort dingen niet altijd door hebt, maar houd er als koper ook niet van om dit soort defecten toegestuurd te krijgen, meld dit dan even netjes in de beschrijving.
Vind je dit zelf ook niet een beetje tegenstrijdig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 21:17

Part

Helemaal niets.....

Neem dit soort dingen gewoon in de prijs mee van de producten die je verkoopt.
bv van de 50 dingen die je verkoopt gaat het 1 keer mis en heb je 20 euro kosten.
20/50= 0,4 euro per verkocht product.

Van alle dingen die ik via Marktplaats heb verkocht kom ik bij langen na niet aan die 40 cent per verkoop dus dat is al heel hoog ingeschat.

Als je een koper tegenkomt die in jou ogen onredelijk is moet je dat niet persoonlijk nemen. Je doet een voorstel voor compensatie en de optie het te retourneren. Dan is het aan de koper om te kiezen en geef je excuses dat het helaas niet gelopen is zoals gewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04:22
Hoe ik dit soort dingen dus oplos:

Koper meldt defect

Verkoper wil graag product terug en betaalt hierbij de verzending + aankoop terug.

Mocht ik echter besluiten dat de 'schade' gelijk of mij meer tijd kost dan het waard is (20 euro in dit geval) dan zou ik ook gewoon daarin meegaan.

Op 170 euro is 20 euro (met 10 euro bezorging heen en weer) een nettobedrag van 10 euro waar we het over hebben.

Kortverhaal: hoeveel tijd is 10 euro jou waard?

Los dat hoe iemand zijn 'ontevredenheid' probeert te uiten (wil via de mail veelal slechter overkomen dan het bedoeld is) kan iemand natuurlijk ook zo proberen 'zijn zin/gelijk' te halen.

Ik heb recent nog 'fabrieksgarantie geëist' op mijn wasmachine van 3 jaar oud. A-merk dus ja na 3 jaar hoeft die van mij geen ongewenst bijgeluid te produceren. De monteur vond het technisch geen vervangende noodzaak echter snapt hij dat het bijgeluid 's nachts in een stil huis kan overheersen dus heeft hij het gewoon vervangen. Met de koper heb ik echter gewoon met een goed gesprek met hun backoffice overeengekomen dat alle kosten netjes door hen voldaan worden (op mail bevestigd).

Dit heb ik gewoon netjes gedaan, maar was enigszins voorbereidt om dit 'wat met meer weerstand' te moeten gaan doen, echter bleek dat helemaal niet nodig achteraf. Verkoper snapt namelijk dat ik over 2 jaar gewoon weer een machine ga kopen en dat zal met 'meneer u zoekt het maar uit houding' zijn kansen niet gaan vergroten op een nieuwe aankoop bij hen. Dit doe ik eigenlijk al 3 machines zo, puur omdat ze dan energiezuiniger zijn of stiller. De oude wordt netjes verkocht aan een willekeurige starter/witgoedman prima - reviewtje ++ hoeft niet moeilijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 10:12
Mijns inziens heeft de verkoper hierbij de regie. Die is immers de 'winkel' waarbij een product wordt gekocht en degene de prijs daarvan bepaalt.

Het lijkt me in dezen netjes dat de verkoper een aanbod doet het product terug te nemen en de verzending daarvoor al of niet te betalen. En als extra optie kan een korting aangeboden worden. De hoogte daarvan lijkt me te bepalen door de verkoper. Indien koper daarmee niet akkoord gaat, kan hij immers het product terugsturen en zijn aankoopbedrag terugkrijgen. Zo gaat het in de normale (internet)retail ook.

Dreigen lijkt me in deze situatie niet gepast, daar de koper twee opties heeft: Geld terug of een (door verkoper aangeboden) korting.

Edit: Helaas is dreigen met slechte reviews uiteraard wel de realiteit, vandaag de dag, ook voor 'echte' winkels. Het is de kunst om daar óf niet op in te gaan (negeren), óf er op een andere manier uit te komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Drucchi op 14-12-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-09 12:07
Als de reviewer eerlijk is in zijn review en hij geeft je 2 of 3 sterren, tja dan gaat het moeilijk worden en dan is het naar mijn mening ook gewoon zijn recht. Jij bent de verkoper en om eerlijk te zijn, ik doe ook regelmatig handel en zou nu over 10 euro niet moeilijk gaan doen. Af en toe heb je dat soort klanten. Maar dan nog, als jij 110 goede reviews hebt en 1 slechte, gaat niemand jou daar voor laten hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:04
Zeker als het 1 ster reviews zijn, dat zijn 80% van de gevallen wraakacties oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:24
Laat hem/haar lekker die negatieve recensie schrijven daar kan je toch niet wakker van liggen?

Naar mijn idee is alles gewoon goed opgepakt/afgehandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullebas
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 20:36
Nou ja, een niet werkende linker alttoets is ook wel een enorm irritant probleem. Dat betekent dat je allerhande basisfuncties in Windows zoals tussen je programma's switchen en het huidige venster sluiten opeens met twee handen moet doen. Voor mij zou dat niet acceptabel zijn; als een verkoper mij een laptop verkoopt zonder dat erbij te vermelden zou ik hem terugsturen, en dan ook verwachten dat alle verzendkosten voor hem zijn. Mij was immers een werkend apparaat beloofd.

Als de koper akkoord gaat met een korting van 20 euro zou ik dat in jouw geval direct overboeken en de zaak achter me laten. En in het vervolg ook de functietoetsen checken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de keeper beschouwd, is de koper gewoon ontevreden en is een slechte review dus logisch en op zijn plaats. Dat hij zegt dat hij dat gaat doen lijkt me niet zozeer dreigen als wel vermelden dat dit een gevolg is van de acties van de verkoper.

Let op dat ik niets zeg over of de verkoper juist of onjuist heeft gehandeld, slechts dat een negatieve review me hier niet abnormaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:54:
Op de keeper beschouwd, is de koper gewoon ontevreden en is een slechte review dus logisch en op zijn plaats. Dat hij zegt dat hij dat gaat doen lijkt me niet zozeer dreigen als wel vermelden dat dit een gevolg is van de acties van de verkoper.

Let op dat ik niets zeg over of de verkoper juist of onjuist heeft gehandeld, slechts dat een negatieve review me hier niet abnormaal lijkt.
Wel als er wordt aangegeven dat hij hem niet schrijft wanneer verkoper meegaat in voorwaarden van koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullebas
Gadgeteer schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:02:
[...]

Wel als er wordt aangegeven dat hij hem niet schrijft wanneer verkoper meegaat in voorwaarden van koper.
Niet echt, toch? Hoe het probleem wordt opgelost is relevant voor de review die geschreven gaat worden. Als er een probleem is dat naar tevredenheid opgelost wordt door de verkoper zorgt dat voor een positieve review, als de verkoper zegt dat de koper het zelf mag uitzoeken zorgt dat voor een negatieve review. Dat vind ik niet misbruik maken van het reviewsysteem. De eis van de koper om 20 euro korting te krijgen of het product terug te sturen terwijl de verkoper alle verzendkosten draagt lijkt me ook niet onredelijk in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
Bullebas schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:12:
[...]

Niet echt, toch? Hoe het probleem wordt opgelost is relevant voor de review die geschreven gaat worden. Als er een probleem is dat naar tevredenheid opgelost wordt door de verkoper zorgt dat voor een positieve review, als de verkoper zegt dat de koper het zelf mag uitzoeken zorgt dat voor een negatieve review. Dat vind ik niet misbruik maken van het reviewsysteem. De eis van de koper om 20 euro korting te krijgen of het product terug te sturen terwijl de verkoper alle verzendkosten draagt lijkt me ook niet onredelijk in dit geval.
En wat als de verkoper al een oplossing aanbiedt die goed in verhouding is met het aankoopbedrag (is hier ook het geval)? Mag je dan meer eisen? En dan nog, ook al blijft het negatief, dan schrijf je een negatieve review maar je gebruikt het niet om mee te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullebas
Gadgeteer schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
[...]

En wat als de verkoper al een oplossing aanbiedt die goed in verhouding is met het aankoopbedrag (is hier ook het geval)? Mag je dan meer eisen? En dan nog, ook al blijft het negatief, dan schrijf je een negatieve review maar je gebruikt het niet om mee te onderhandelen.
Ja, wat redelijk is moeten de koper en verkoper zelf overeenkomen. Als ik een laptop zou ontvangen met een onvermeld gebrek als dit en als compensatie wordt mij een tientje korting geboden, dan ging 'ie dezelfde dag nog op de post terug, en zou ik inderdaad eisen dat alle verzendkosten voor de verkoper zijn. Als de verkoper dan vervolgens moeilijk gaat doen daarover is een slechte review zo geschreven, en dat is geen misbruik maken van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 12:20

liberque

Vrijzinnig!

Al het tweede topic wat op de frontpage voorbij drijft met ' dreigen met negatieve reviews ". Ik snap de koper heel goed als die ALT toets defect is dat hij hier geen goede review over wilt achter laten, maar " als je dit niet doet dan schrijf ik een slechte review " zou bij mij juist de reactie opwekken " dus als ik die 20e naar je overboek schrijf je een review met 5 sterren?". Op deze manier zijn we reviews aan het ' kopen ' en dat lijkt me niet de insteek erachter en is een review inmiddels een stuk subjectiever en nog erger chantabel.

Even los van het feit of je die 20E wilt betalen en/of wie er in zijn recht staat is een review iets wat je achteraf invult. De huidige criteria waarin men sterren geeft op beschrijving, communicatie en verzending is echter te beknopt voor dit soort gevallen en dekken de lading niet. Immers, als een toets niet werkt en je verkoopt iets in goede staat is de beschrijving geen 5 sterren waard, maar zeker ook geen 1 ster (tenzij het heel duidelijk is dat je de boel zit te flessen). So far so good. Het vakje communicatie is al een stuk meer discutabeler. In mijn optiek gaat dit om het feit of verkoper snel reageert op berichten, de koper op de hoogte houdt met track en trace, of het geld ontvangen is en of verkoper het item netjes op tijd op verkocht/gereserveerd zet. Het heeft echter NIETS van doen met een conflict. Je kan immers een conflict hebben en hier over heen en weer communiceren zonder dat je je zin krijgt. Dan nog is de communicatie 5 sterren waard en daar steekt het hem een beetje in. Verzending is de makkelijke factor: verstuurt de verkoper het pakje tijdig, is het goed ingepakt etc. etc.

Hoe zou Tweakers.net dit kunnen oplossen: heel simpel... een extra factor in de reviews: 'aftersales'. Is er een dispuut tussen koper en verkoper geweest dan kan men daar aangeven hoe men vind dat dit opgelost is. Krijgt een koper zijn zin niet zal dit daar uiteindelijk resulteren in een enkele ster, maar wordt de verkoper in ieder geval niet aangevallen op zijn communicatie. Mensen die afgaan van de reviews kunnen dan meer gewogen oordelen (zeker als het gemotiveerd is) wat in hun optiek terecht was zonder te vrezen dat er niet meer gecommuniceerd wordt of dat de beschrijving voldoet.. De reviewcriteria : beschrijving, verzending en communicatie maak je dan statisch. (ergo: 1 keer ingevuld is het niet meer te wijzigen), de criteria aftersales maak je dynamisch zodat een koper dit nog aan kan passen in de toekomst. Op deze manier kunnen we perhaps het ' chanteren ' met reviews een beetje terug dringen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Slechte reviews kan je evetueel aanvechten in het V&A forum. De mods kunnen ook in de DM's kijken tussen koper en verkoper, dus coor de mods zijn geen geheimen. Js mag de DM's ook op het forum plempen als je de berichten persoonlijke gegevens/username knipt. Als het een wraakreview is dan worden die meestal toch verwijderd.

Ik wil klanten altijd helpen en/of compenseren als er iets mis is met mijn product, tuurlijk, geen probleem. Maar als je gaat dreigen met slechte reviews/"bezoekjes"/rechtzaken ben ik heel snel met iemand klaar. Dan is het gerantie tot de deur/had je hem maar moeten opalen.

Dus ik zou de Tweaker heel veel plezier wensen met zijn kapotte laptop, en als de negatieve review geplaatst word een bezwaartopic maken. Zeker als er leugens in de review staan.

[ Voor 9% gewijzigd door rickboy333 op 14-12-2020 13:01 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Als hij hem niet terug wilt sturen op jouw kosten houdt het wat mij betreft op, blijkbaar is het defect dan niet ernstig genoeg. Vervelend, ja, maar kan voorkomen bij 2e-hands.
Negatieve review mag gewoon, hij kan je dan op het punt van product omschrijving 2-3 sterren geven, en dat zou m.i. terecht zijn, met 3-5 sterren communicatie gezien dat in zijn beleving waarschijnlijk ook niet top was.

Er bestaan niveaus tussen de 1 en 5 sterren, dat lijkt men nog wel eens te vergeten op het internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 21:17

Part

Helemaal niets.....

rickboy333 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:59:
Slechte reviews kan je evetueel aanvechten in het V&A forum. De mods kunnen ook in de DM's kijken tussen koper en verkoper, dus coor de mods zijn geen geheimen. Js mag de DM's ook op het forum plempen als je de berichten persoonlijke gegevens/username knipt. Als het een wraakreview is dan worden die meestal toch verwijderd.

Ik wil klanten altijd helpen en/of compenseren als er iets mis is met mijn product, tuurlijk, geen probleem. Maar als je gaat dreigen met slechte reviews/"bezoekjes"/rechtzaken ben ik heel snel met iemand klaar. Dan is het gerantie tot de deur/had je hem maar moeten opalen.

Dus ik zou de Tweaker heel veel plezier wensen met zijn kapotte laptop, en als de negatieve review geplaatst word een bezwaartopic maken. Zeker als er leugens in de review staan.
Ik denk dat je daar boven moet staan.
Er is een product verkocht als zijnde goed terwijl het een defect heeft.
Kan gebeuren iedereen maakt wel eens een fout en het zal vast niet met opzet gedaan zijn maar los het dan netjes op en laat je de oplossing niet afhangen van andere dingen als bv de communicatie vaardigheden van de koper.
Gewoon zakelijk houden en zakelijk oplossen. Geen excuus zoeken om het probleem van je af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zou 'm op jouw kosten terugnemen, voor 12 euro* een nieuwe ramplank bestellen op eBay en de gefixte laptop opnieuw verkopen. Zonder korting of zakken. Geneuzel over verzendkosten: jammer, maar hoeveel moeite wil je in zo'n kleine verliespost stoppen.

*: Ik betaalde acht weken geleden letterlijk 12€ voor een nieuw bordje, al was dat wel een oud laptopje.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Beetje tweaker of pc handelaar fixt dit met gemak. Of je antwoordt met "je doet maar", je hebt genoeg positieve reviews om betrouwbaarheid te pijlen (waar het voor bedoeld was) en niet iedereen kan tevreden gesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 17:03
Ik vind dat er soms veel geëist wordt door kopers van tweedehands spullen. Heb het ook al een paar keer meegemaakt en het betreft dan ook vaak spullen die niet meer spiksplinternieuw zijn (en waar ook nog eens flink op afgedongen wordt) zoals laptop van de TS. Testen+ophalen mag altijd en als je het verstuurd wilt hebben; prima, jouw verantwoordelijkheid. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en ook nog eens de aftersales van een professionele webshop verwacht... En dat in combinatie met de toon waarop het dan vaak gebracht wordt.

Andersom ook wel gehad; USB poort van een draadloze speaker deed het niet goed meer. Tsja, het is tweedehands en het was al een koopje. Om dat dan tot op het bittere einde te gaan lopen uitvechten. Ik heb m'n verlies maar gewoon genomen. Neemt niet weg dat ik best open sta voor een coulance, maar het moet wel redelijk zijn qua leeftijd/staat van het product en prijs waarvoor het verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:14

Eren

Boss of this gym

Vossie94 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 00:38:
Ik vind dat er soms veel geëist wordt door kopers van tweedehands spullen. Heb het ook al een paar keer meegemaakt en het betreft dan ook vaak spullen die niet meer spiksplinternieuw zijn (en waar ook nog eens flink op afgedongen wordt) zoals laptop van de TS. Testen+ophalen mag altijd en als je het verstuurd wilt hebben; prima, jouw verantwoordelijkheid. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten en ook nog eens de aftersales van een professionele webshop verwacht... En dat in combinatie met de toon waarop het dan vaak gebracht wordt.

Andersom ook wel gehad; USB poort van een draadloze speaker deed het niet goed meer. Tsja, het is tweedehands en het was al een koopje. Om dat dan tot op het bittere einde te gaan lopen uitvechten. Ik heb m'n verlies maar gewoon genomen. Neemt niet weg dat ik best open sta voor een coulance, maar het moet wel redelijk zijn qua leeftijd/staat van het product en prijs waarvoor het verkocht is.
Het probleem is dat de TS niet in zijn advertentie heeft neergezet dat er iets mis was met de keyboard. Als het er niet bij staat neem ik de aanname dat de keyboard gewoon werkt na behoren als koper.

Als het er wel stond dan zou ik ook hebben gezegd moest je beter lezen staat in de advertentie of je stuurt het op eigen kosten terug en moet het in de zelfde staat weer ontvangen worden.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Meestal komt het ook voort uit verschillende interpretaties. Wat is nieuwstaat, goede staat etcetera. Ik ben meestal vrij duidelijk qua beschadigen en/of defecten maar je mist wel eens iets. Gelukkig heb ik nooit gehad dat een product dat ik verkocht tegenviel. Andersom regelmatig jammer genoeg..

Soms is het wel duidelijk, laatst een behuizing gekocht met "onbeschadigde" zijpanelen. Niet dus. Maakt het voor mij niet zo heel veel uit in dit geval aangezien ik deze juist kocht om te kloten met verf/spuitbus maar zeg dat gewoon niet dan.

In dit geval had ik het gewoon teruggenomen en de eventuele slechte review geaccepteerd. Maar wel terugsturen op eigen kosten, die kan je dan ook hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:24
Gewoon die €20 betalen lijkt mij de beste keuze in jouw situatie.
Vergeet namelijk ook niet dat als je voor terugsturen kiest, dat je dan niet weet wat je terug krijgt, in welke staat en je het opnieuw moet verkopen.
Is het gewoon allemaal niet waard voor die €20

Of zo'n wraakreview mag? Nee dat lijkt mij niet, maar het gebeurt natuurlijk wel.
Zou mij er niet zo druk om maken en slechte reviews horen er nou eenmaal ook bij, je kunt niet iedereen tevreden houden en/of soms gebeuren er dingen die niet aan jou te wijten zijn, maar waarop je dan wel in negatieve zin wordt beoordeeld.
Meestal loopt dit dan uit op een hele oppervlakkige review, waarbij op de man wordt gespeeld en bij de schrijver zijn toetsenbord soms de caps lock key lijkt vast te zitten.
Heb er zelf volgens mij ook twee staan, waarbij notabene niet eens een transactie had plaatsgevonden en welke ik dus in principe makkelijk zou kunnen laten verwijderen, maar dit nooit gedaan.
In die gevallen zegt het ook meer iets over de schrijver dan de ontvanger van de review en potentiële (ver)kopers waarmee jij in contact komt zullen dat heus ook wel zien.

Hoe dan ook, helemaal perfect is niemand en zo is een perfecte review score hebben en behouden.
Wellicht kijk ik er op een hele vreemde manier naar, maar alleen maar positieve reviews, vooral of alleen maar 5 sterren, het is ook best ongeloofwaardig óf je bent toevallig de kerstman ( en zelfs die zou vast wel eens een negatieve review hebben ontvangen )

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:27

LankHoar

Langharig tuig

Ik lees vooral, over de meldplicht van de verkoper, maar koper heeft ook een onderzoeksplicht. Dat deze een tweedehands laptop op afstand koopt, met duidelijke melding dat het op eigen risico is, betekent dat een defecte Alt toets niet iets is waar verkoper veel verantwoordelijkheid voor heeft. In die zin heeft TS al meer aangeboden dan nodig, en zich bereidwillig opgesteld. De koper daarentegen niet, en dreigt nu ook nog eens met chantage.

@pelle888 zou het gewoon lekker laten gaan, laat die review maar komen. Dan gewoon feitelijk reageren en dat zal je reputatie niet teniet doen. Je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het is heel simpel: er is sprake van een non-conformiteit. Het apparaat voldoet niet aan de beschrijving of verwachting. Daarmee moet de verkoper dit dus oplossen. Het staat de koper altijd vrij om een beoordeling te schrijven, ongeacht het probleem opgelost is of niet. Dus zelfs al zou de verkoper er voor kiezen het probleem niet op te lossen, dan nog kan de koper een negatieve beoordeling schrijven.
Jij komt de koper al netjes tegemoet met 20 euro. Dat lijkt me een prima compensatie en daarmee is iedereen blij, toch?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.