Hallo,
Onze woning is een aantal jaren geleden geïsoleerd doormiddel van witte korrels (toen was het nog een huurwoning dus ik heb er weinig mee te maken gehad) vlak daarna hebben we de woning gekocht.
Niet lang daarna viel het op dat we een vochtrand in de buitenmuur ontstond ( zie foto)
paar feiten op een rijtje
- de ventilatie naar de kruipruimte is vrij
- de kruipruimte is niet nat, gewoon vochtige grond
- bij het aanbrengen hebben ze de onderkant van de spouwmuur ook schoongemaakt
- het is alleen het buitenblad, de binnenmuur is gewoon droog
- het is alleen aan de zuidkant van de woning, west en noord kant hebben dit probleem niet
- ook tijdens de zomer is het zichtbaar (wel in mindere mate)
- bouwjaar 1956
- geen vloerisolatie aanwezig
1,5 jaar geleden hebben een renovatie project gehad in de straat waarbij ze de overgebleven huurhuizen hebben opgeknapt. Daarbij hebben ze de spouwmuren op dezelfde manier geïsoleerd, alleen die gevels zijn ook gerenoveerd + geïmpregneerd. daarbij zie ik deze problemen niet, wat me wel opvalt is dat bij sommige woningen nog extra ventilatie roosters in de muur zitten...
weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Onze woning is een aantal jaren geleden geïsoleerd doormiddel van witte korrels (toen was het nog een huurwoning dus ik heb er weinig mee te maken gehad) vlak daarna hebben we de woning gekocht.
Niet lang daarna viel het op dat we een vochtrand in de buitenmuur ontstond ( zie foto)
paar feiten op een rijtje
- de ventilatie naar de kruipruimte is vrij
- de kruipruimte is niet nat, gewoon vochtige grond
- bij het aanbrengen hebben ze de onderkant van de spouwmuur ook schoongemaakt
- het is alleen het buitenblad, de binnenmuur is gewoon droog
- het is alleen aan de zuidkant van de woning, west en noord kant hebben dit probleem niet
- ook tijdens de zomer is het zichtbaar (wel in mindere mate)
- bouwjaar 1956
- geen vloerisolatie aanwezig
1,5 jaar geleden hebben een renovatie project gehad in de straat waarbij ze de overgebleven huurhuizen hebben opgeknapt. Daarbij hebben ze de spouwmuren op dezelfde manier geïsoleerd, alleen die gevels zijn ook gerenoveerd + geïmpregneerd. daarbij zie ik deze problemen niet, wat me wel opvalt is dat bij sommige woningen nog extra ventilatie roosters in de muur zitten...
weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
:strip_exif()/f/image/xDVQdjidDA8uI3MzhRlllAsA.gif?f=fotoalbum_large)