Radeon RX 580 Series (overhitte GPU

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-12-2020
Mijn vraag
Wat is een goed alternatief voor een Radeon Rx 580 Series?
Wat kan ik doen, om dit probleem te verhelpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 5 3600X 3.8 GHz 6-Core Processor

Cooler Master Hyper TX3 Evo 43.1 CFM CPU Cooler

ASRock B450M PRO4 Micro ATX AM4 Motherboard

G.Skill Ripjaws V 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3600 CL16 Memory

Kingston A400 960 GB 2.5" Solid State Drive

ASRock Radeon RX 580 8 GB Phantom Gaming D

SHARKOON S25-V ATX Mid Tower Case

Cooler Master MWE White V2 230V 650 W 80+ Certified ATX Power Supply

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb op dit moment mijn case aan de zijkant open gezet. Op dit moment heb ik geprobeerd meerdere games te spelen, veel games zijn prima te doen. Echter bij sommige games, geeft AMD software aan, dat mijn build de minimale setup vereisten heeft. Verder is te zien, bij andere games dat GPU 100% wordt gebruikt en dat niet eens in de peak momenten. Bij deze games, krijg ik dan ook op een gegeven moment een blauw scherm.
Verder gebruik ik drie monitoren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:34
Laten we eerst het probleem eens lokaliseren.

Welke games?
Op welke snelheid is het geheugen ingesteld in het bios?
Wat zijn de temperaturen van cpu en gpu ingame met een dichte kast?

Installeer MSI Afterburner. Laat Afterburner een log maken als je aan het gamen bent, doe dat een minuut of 10. Deel een screenshot van die log in je topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
Hoi Uszka,

Thanks voor je snelle comment. Zal dat morgen gelijk even doen, hopelijk kan je me verder helpen! Zal dan een lijst maken, met de games waarbij ik blauw scherm gekregen heb.

Gr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Welke foutcode krijg je bij een blauw scherm?
Start het systeem dan opnieuw op of gaat het terug naar het bureaublad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
Hoi Uszka,

Zojuist gedaan wat je vroeg hierbij de MSI afterburner log
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mHWryMvzhlHTc55ywNOS7YxBwo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gzkfgs9MnEAeUbsoKhQrUbKo.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1k7PDpi_yvI-k_HA0DttOFo1tM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FeG70IcPdW1I7LOg01bpDdaB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuvrkGS5rGvHbD1FQyqnKgy5FpU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/suJkKxtiAUH783bIRvMADdQ9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlDXIxi8xWBCt8MnUW0NDzZouls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LkgedxSUbszNoj4EBzeDXc3n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8SCcfZOo1-En3cDZgKsnij6hlWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vpwLkwk2Xjnz6sGZnqlgPRd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
Verder krijg ik dit scherm dan te zien;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgcB0zq-iUpBieX3pAnwLgYl8Dg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KveL6AEErB7hTwocI8nS6ogM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
In de kleine lettertjes helemaal onderaan in het blauwe scherm staat dan wat is mislukt; amdkmdag.sys
Ik heb dit probleem als ik een spel speel zoals Guild wars 2 of Star Wars Jedi fallen order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Druk maar eens op dat Windows ikoontje op je MSI Afterburner programma. Je laadt standaard een heel hoge overklok wanneer je Afterburner met Windows laat opstarten. (-edit- Tenminste als je erop klikt en het wordt fel rood dan start Afterburner op tegelijk met Windows en dat wil je normaliter niet, ik kan het niet goed zien vanaf hier)

Het middelste knopje met het linksdraaiend pijltje zet je alles weer mee op default.

[ Voor 25% gewijzigd door bierschuit op 14-12-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@bierschuit Hoi, thanks voor je reactie. Als ik dit doe, wat gaat er dan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Grafiek is minimaal. In Afterburner op 'DETACH' klikken. Je krijgt dan een uitgebreidere grafiek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@Uszka Ik heb nu de taakbeheer prestaties voor me gehaald. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwSTlbP7WT1s9ZsyjBm5WbZratY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jy6ZzCBp4Xyno6AMix9vkMZK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@Uszka Hierbij de detach versie Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VYWtvjW7nwi7nCiV2tukYZM7Jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VOlTliyWUtDTQMC1fHRQnJQb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@Verwijderd Net een drive reroll geprobeerd, dit is de grafiek na de reroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:49

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Wat is FB usage eigenlijk? Dat zegt me niet direct iets. FB= FrameBuffers

Mmmh temepraturen blijven goed alleen de gpu usage gaat op en neer terwijl deze eigenlijk continu hoog moet blijven
bierschuit schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:29:
Druk maar eens op dat Windows ikoontje op je MSI Afterburner programma. Je laadt standaard een heel hoge overklok wanneer je Afterburner met Windows laat opstarten. (-edit- Tenminste als je erop klikt en het wordt fel rood dan start Afterburner op tegelijk met Windows en dat wil je normaliter niet, ik kan het niet goed zien vanaf hier)

Het middelste knopje met het linksdraaiend pijltje zet je alles weer mee op default.
Dat is raar dat jij dat kan zien dat die origineel een hoge overclock laad :/ want de kaart doet 1.37Ghz standaard met een boost naar 1.424GHz pricewatch: ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC

[ Voor 10% gewijzigd door Damic op 14-12-2020 12:33 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@Damic Thanks voor je reactie. Hoe kom ik achter de FB usage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha gevonden in een snelle DDG zoek sessie :) FB = Frame Buffers

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 14-12-2020 13:34 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multiafrojack
@Damic Oke, geen idee hoe ik je dit kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[b]Damic in "Radeon RX 580 Series (overhitte GPU"

Dat is raar dat jij dat kan zien dat die origineel een hoge overclock laad :/ want de kaart doet 1.37Ghz standaard met een boost naar 1.424GHz pricewatch: ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC
Dat dacht ik te zien voordat hij de volle grafieken postte. Ik weet niet beter dan er bij core en memory clock +0 hoort te staan en geen andere getallen, ook is zijn vinkje van toepassen donkergrijs in Afterburner.
Misschien dat het anders is op AMD kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Multiafrojack niets van die FB's aantrekken de kaart zit maar rond de 40 a 50%

@bierschuit zolang het Vinkje niet klikbaar is, is er niets aan de hand :)
De rand van het Windows icoontje word rood als je erover gaat (toch bij mij), maar dat lost de ts zijn probleem nog niet op.

De gpu word wel warm 80°C maar hij trotled niet (vermogen/gpu snelheid word terug genomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 16:45
Hoeveel fans heb je draaien ?
En koop een kaart die wel snel genoeg is voor jou zodat je niet hoeft te overklokken.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:23

Secsytime

Automagisch

Rx 580 staat erom bekend dat die heel warm wordt. Je kan hem undervolten in je amd driver om het probleem op te lossen. Heb ik zelf ook gedaan met mijne.
Pagina: 1