T-Mobile 4G thuis: VoIP/SIP Open of Gesloten Modem ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-08 22:26
Familie woont op < 4Mbps ADSL, en ik wil haar eigenlijk T-Mobile voor thuis aanraden.
T-Mobile ipv KPN omdat het een (soms) varend schip is, en we de kabel net zo lief helemaal willen afknippen.

Ik krijg bij T-Mobile niet uitgezocht of ze evt ook "Vaste Telefonie" aanbieden bij het abonnement, en/of dat het modem dat erbij geleverd wordt open is om zelf SIP/VoIP in te stellen.

Weet iemand hier meer van?

(PS: de helpdesk, na 1x doorverbinden en 2x 10 minuten wachtstand, verbrak de lijn. Maar goed, het was dan ook zaterdag avond, zal het morgen nog eens proberen)

Beste antwoord (via cybermaus op 19-12-2020 17:10)

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik heb zelf een Huawei B618s-22d T-Mobile branded gekocht op Marktplaats voor +/- 100€

Alle modems van T-Mobile zijn simlock vrij en je kunt elke provider gebruiken.
Wanneer je een T-Mobile sim in het appraat stopt komt er een T-Mobile logo in de webinterface, bij gebruik van een andere provider staat er gewoon Huawei.

Het modem heeft een ingbouwde ATA (je kunt dus een analoge telefoon aansluiten op het modem via een POTS RJ11 aansluiting.
MAAR:
Deze is onklaar gemaakt in de custom T-Mobile firmware, wanneer je het modem flasht met de originele Huawei firmware kun je gewoon een een SIP account invullen in de firmware en werkt het analoge toestel gewoon.

Je moet wel zelf een sip account aanmaken (bv bij cheapconnect.nl https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/), T-Mobile biedt dit zelf niet aan.

Ik hoop dat dit je helpt.
GR D.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
Well, T-Mobile gesproken:

"wie wil er nu een vaste telefoon aansluiting op zijn 4G internet" Kan in ieder geval niet en is een onzin vraag.

Hij beweerde zelfs dat dit bij KPN ook niet kan. Terwijl dit bij andere familie (ook buitengebied) al weer een jaartje actief is met 4G Buitengebied abonnement.

Of het modem open of gesloten was voor VoIP/SIP heb ik maar niet eens meer gevraagd.

[ Voor 12% gewijzigd door cybermaus op 14-12-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:10
https://www.marktplaats.n...uter.html?previousPage=lr

Met deze kan je zelf bellen met nummer van simkaart door een vast toestel in te pluggen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door saharoen op 18-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-10 21:42
@cybermaus Je kunt gewoon een SIP telefoon of ATA aansluiten op je 4G modem aansluiten als deze netwerkpoorten heeft.
Vervolgens kun je een los telefonieabonnement afsluiten en deze instellen op die telefoon of ATA. Bijvoorbeeld bij een aanbieder als Cheapconnect of Budgetphone. Sommige 4G modems hebben ook een telefoniefunctie met een ingebouwde telefoniepoort, deze kun je ook gebruiken door er bedraad een toestel aan te sluiten en in te stellen.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
@saharoen @timmie1
Bedankt. Ik ben op de hoogte van dit soort oplossingen. Maar het is niet voor mezelf, voor familie en wilde iets "standaard' adviseren. (geen moeite voor mij, maar ik merk dat ze het soms vervelend vinden als ze mij moeten bellen met problemen)

Met 15+ jaar persoonlijke Fritz/Freetz/OpenWRT ervaring ga ik voor een Fritz met een Alfa outdoor USB 4G dongle. (Helaas zijn er nog geen 5G outdoor dongles)

Met Budgetphone (zit ik ook al 15+ jaar bij) voor vaste lijn.

Vraag is nog of we toch T-Mobile voor thuis SIM-only doen, om correct te blijven. Of dan ook maar gewoon een 4G onbeperkt telefoon SIM. (eigenlijk mag je die niet een een thuisrouter stoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:36
Ik zou dan toch wel KPN aanraden, dan gaat internet vooral over de 4G lijn en vaste telefonie blijft op de telefoonlijn.
Hier heb ik ook een tijdje T-Mobile 4G voor thuis gedraaid met een vast telefoonnummer via Budgetphone. Bij hun kreeg ik een Voip kastje, 1 RJ45 uitgang om aan te sluiten op je netwerk en 1 RJ11 aansluiting voor aansluiting op vaste telefoon (dect set met meerdere ontvangers die we al hadden liggen). Werkte op zich redelijk, maar geen geweldige gesprekskwaliteit. Dat was daarvoor met XS4ALL DSL stukken beter (maar dan was internet maar 3 Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
@FoxLenny Zoals vermeld, een (soms) varend schip. KPN 4G Buitengebied werkt heel goed (bij andere familie) maar hier willen we het draadje eigenlijk helemaal kwijt.

Mede omdat het 400mtr niet officiële draad is die 35 jaar geleden provisorisch gelegd is, nu gedeeltelijk onder bestrating, gedeeltelijk onder water verdwenen.... Werkt nog wel, maar we weten al 35 jaar niet zeker of het morgen nog werkt.

Vreemd genoeg bijna geen signaal verlies. Ik heb als test de DSL modem eens bij de paal 400meter verderop aangesloten, en eigenlijk dezelfde 3~4Mb

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• davidoffm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:43
Ik heb zelf een Huawei B618s-22d T-Mobile branded gekocht op Marktplaats voor +/- 100€

Alle modems van T-Mobile zijn simlock vrij en je kunt elke provider gebruiken.
Wanneer je een T-Mobile sim in het appraat stopt komt er een T-Mobile logo in de webinterface, bij gebruik van een andere provider staat er gewoon Huawei.

Het modem heeft een ingbouwde ATA (je kunt dus een analoge telefoon aansluiten op het modem via een POTS RJ11 aansluiting.
MAAR:
Deze is onklaar gemaakt in de custom T-Mobile firmware, wanneer je het modem flasht met de originele Huawei firmware kun je gewoon een een SIP account invullen in de firmware en werkt het analoge toestel gewoon.

Je moet wel zelf een sip account aanmaken (bv bij cheapconnect.nl https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/), T-Mobile biedt dit zelf niet aan.

Ik hoop dat dit je helpt.
GR D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermaus
@davidoffm thanks.

Weet je toevallig ook iets over de variant met separate buitenmodem? Een ijzeren boot is namelijk niet ideaal voor 4G.

Alhoewel ik eigenlijk al vrij zeker weet voor een Fritz 7560 + Alfa U4Gv2 te gaan.
De Fritz al op Marktplaats gekocht. Niet het topmodel en 1&1 branded, maar voor €20 toch een buitenkansje voor een dual-band WiFi5 modem. Er staat al een Engelse Freetz op.

Maar ter vervolmaking van het onderwerp, als je iets over T-Mobile buitenmodem weet...
Pagina: 1