iPhone reservekopie terugzetten gaat voor geen meter

Pagina: 1
Acties:
  • 3.132 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2021
Beste forumleden,

Ik zit met een voor mij groot probleem. Ik wil de gegevens van mijn iPhone XS overzetten naar mijn oude iPhone 7. Beide 256 GB. Reden: ik heb reeds 180GB opgebruikt, en als mijn 12 Pro 512 gb toekomt wil ik met een propere lei beginnen doch niet al mijn gegevens kwijt zijn. Daarom wil ik deze op mijn 7 zetten die reeds lange tijd teruggezet is naar fabrieksinstellingen, ben er nooit toe gekomen hem te verkopen. Beide toestellen zijn up to date naar iOS 14.2.

Ik zit met volgend probleem. De gegevens overzetten lukt niet. Het volgende heb ik al geprobeerd:
- overzetten rechtstreeks van de XS zelf (animatie fotograferen bij iPhones in de buurt van elkaar). Daarbij krijg ik steeds de opmerking dat de overzetting is mislukt en dat ik opnieuw moet proberen. Dit duurt telkens 4u en heb al een hele week geprobeerd.
- Reservekopie van mijn XS op mijn laptop gemaakt, zowel op Mac als op Windows PC. Dit ging telkens zonder problemen. Wanneer ik dan mijn 7 aansluit en de reservekopie daar op wil zetten, duurt dit 3u en altijd vlak voor het einde krijg ik de opmerking "kan geen reservekopie maken omdat iphone is losgekoppeld.". Iphone is niet losgekoppeld. Ligt ook niet aan de kabel want heb hier speciaal een nieuwe originele kabel voor aangeschaft.
- icloud reservekopie via iPhone XS zelf (en dan met de bedoeling de gegevens vanuit de cloud op mijn 7 te zetten bij het instellen ervan). Echter, de gsm is al 24u bezig met reservekopie te maken en resterende tijd is nog steeds 14u, en loopt op. Ik heb hier speciaal een iCloud abbonnement voor aangeschaft want de gratis 5 GB was uiteraard te weinig.

Niets lukt. Ik vind dit vrij erg en het enerveert mij al een week. Je kan zeggen dat ik de foto's (4.000) manueel op mijn mac kan zetten, maar daar gaat het niet om. Er staan smsberichten op van mijn overleden vader en die wil ik koste wat kost bewaren. Dus aan zo'n tips heb ik niet veel.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en een oplossing hebben voor het steeds falen van de backup. Ik heb in het verleden nog nooit problemen gehad bij overzetten van gegevens, doch was dit telkens maar 20 GB ofzo.

Hartelijk bedankt. Wie mij kan helpen krijgt mijn eeuwige dank.

Tom

Edit: komt dit omdat de reservekopie zo'n grote hoeveelheid GB is? Zou het beter zijn als ik een aantal foto's verwijder, imessage gesprekken verwijder? Ik heb zo'n 50 GB aan gespreken (door foto's en video's via imessage te versturen)...

[ Voor 6% gewijzigd door ttadams. op 13-12-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Edit: Heb intussen alle Imessages verwijderd, en de helft van de foto's, bepaalde apps etc. Zit nu op geheugen gebruik van 70GB. Reserve kopie op Mac gaat nu heel wat sneller, maar opnieuw bij het overzetten op de iPhone 7 komt er, wanneer het circeltje quasi rond is, opnieuw de melding "De iPhone 'iPhone XS' kan niet worden hersteld, omdat de iPhone is losgekoppeld".

Zou dit een software probleem zijn op de iPhone? Aangezien het zowel op mac als op PC gebeurt ligt het niet aan de versie van iTunes...
Ik kom er ontzettend zot van.

Ik las een topic uit 2017 op geniusapple tips. Iemand had exact hetzelfde probleem. Zijn oplossing was als volgt: "Gewoon de toestellen volledig terug gereset en daarna ging yelt weer zonder foutmelding. Enkel erg dat je terug alles moet installeren omdat er geen reservekopie meer was.
Heb dit nu gedaan met pad en zal deze week ook iPhone doen maar op iPad werkt te al".

Maar als je alle toestellen reset dan heeft het toch geen zin meer op een reservekopie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ttadams.
Update: het is gelukt. Wat ik heb gedaan: alle reservekopies op mac verwijderd, icloud reserve kopie die er deels opstond, ook verwijderd, vervolgens instellingen van de Xs opnieuw ingesteld. Daarna, met die nieuwe instellingen, een nieuwe reservekopie op mac. En dan deze nieuwe reservekopie op Mac op iPhone 7 gezet.

Ongetwijfeld zal deze topic voor iemand ooit nuttig zijn.

En ohja, aan de 90 mensen die dit hebben gelezen: hartelijk bedankt voor de uitvoerige respons en hulp...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-07 16:36
Kan er wel op reageren na het lezen maar heb er geen verstand van dus na het lezen droop ik weer af. Als ik je succes had gewenst was het off topic en krijg ik weer eens een boze mod dm. Die ik nu alsnog ga krijgen waarschijnlijk bedankt en tot ziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ttadams. schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:34:
En ohja, aan de 90 mensen die dit hebben gelezen: hartelijk bedankt voor de uitvoerige respons en hulp...
Mooi dat je het zelf hebt opgelost, en hopelijk heeft iemand hier ook wat aan in de toekomst. Echter het kan best zijn dat er 90 mensen het topic hebben geopend, maar zeker niet iedereen heeft een oplossing voor je, of überhaupt je hele topic gelezen. Dan heeft het ook weinig zin om te reageren :)

In ieder geval voordat dit topic ontspoort zal ik dit topic op slot doen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.